Cervélo
Ik denk dat we het al snel eens zijn Andromeda.
Ik heb indertijd na een dergelijke presentatie Vroomen eens uitgelegd waarom een 2.5 (en de maatvoering heeft zich sindsdien niet veranderd) voor mij niet op een acceptabele manier zou gaan passen en waarom het maatsysteem in de grotere maten gewoon niet deugd. De uiteindelijke conclusie was dat de aansluiting in de kleine maten prima is maar in de grotere maten gewoon mank gaat en enkel gestuurd wordt door een prijsplaatje.... (maakt dergelijke prensentaties juist leuk als er mensen aanwezig zijn die het systeem ook met argumentatie onderuit kunnen halen, zo was ik eens bij de introductie van een nieuwe wielenlijn waarbij een materiaalspecialist ter plekke uit kon leggen waarom het systeem in schoonheid zou sterven, in noem geen namen maar de specialist heeft indertijd gelijk gekregen)
Ik heb indertijd na een dergelijke presentatie Vroomen eens uitgelegd waarom een 2.5 (en de maatvoering heeft zich sindsdien niet veranderd) voor mij niet op een acceptabele manier zou gaan passen en waarom het maatsysteem in de grotere maten gewoon niet deugd. De uiteindelijke conclusie was dat de aansluiting in de kleine maten prima is maar in de grotere maten gewoon mank gaat en enkel gestuurd wordt door een prijsplaatje.... (maakt dergelijke prensentaties juist leuk als er mensen aanwezig zijn die het systeem ook met argumentatie onderuit kunnen halen, zo was ik eens bij de introductie van een nieuwe wielenlijn waarbij een materiaalspecialist ter plekke uit kon leggen waarom het systeem in schoonheid zou sterven, in noem geen namen maar de specialist heeft indertijd gelijk gekregen)
colnagofreak schreef:Het verhaal snap ik wel, van stack en reach maar dat je hier met 6 maten een veel groter bereik heb, dan colnago met 10 maten is natuurlijk grote onzin!!
Met de tussenliggende maten is de kans groter dat je een goed passend frame vind, wat geen compromis is!
"groter bereik" is misschien verkeerd gekozen.
maar ik vind het toch vreemd dat je bij Colnago het verschil in bovenbuislengte alleen terugvind in het gedeelte achter de bracketas.
als je dus langer bent ga je dus meer naar achteren zitten, tov ja bracket, op dit type frame?
je zit dus anders op je fiets als je bv 1.90 bent dan iemand van 1.65, of "lees" ik die tabel van Colnago verkeerd?
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Dat klopt, maar dat heb je bij Cervelo toch ook!
Of ben ik nou gek, de hoek van de staande buis verandert toch niet bij Cervelo allebei zijn ze 73 graden. Dus als je hoger gaat zitten, wordt deze maat groter.
Of ben ik nou gek, de hoek van de staande buis verandert toch niet bij Cervelo allebei zijn ze 73 graden. Dus als je hoger gaat zitten, wordt deze maat groter.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik begrijp dat ik als relatief lang persoon (192 cm / 95 cm binnenbeenlengte) niet bij Cervelo moet zijn. Wat zijn dan de merken met carbonfietsen waar je met deze maten met minder kunstgrepen toch leuk (c.q. beter dan bij cervelo) op past ? En is het dan ook nog tegelijkertijd mogelijk dat de fiets er niet "monsterlijk" uitziet ?
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
Ik zou dan denken aan cannondale supersix/synapse, trek madone performance fit, specialized roubaix ed. Die balhoofdbuizen zijn hoger. Cervelo rs natuurlijk ook nu.
Ik volg deze discussie ook met argusogen.
Ik volg deze discussie ook met argusogen.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ik begrijp dat ik als relatief lang persoon (192 cm / 95 cm binnenbeenlengte) niet bij Cervelo moet zijn. Wat zijn dan de merken met carbonfietsen waar je met deze maten met minder kunstgrepen toch leuk (c.q. beter dan bij cervelo) op past ? En is het dan ook nog tegelijkertijd mogelijk dat de fiets er niet "monsterlijk" uitziet ?"
Kun je zo niet stellen. Als je niet te lange armen hebt, niet heel diep wil zitten en met de bovenbuislengte uitkomt zou de grootste maat best wel eens bij jou kunnen passen. Met 95 cm binnenbeenlengte zou je net wel of juist net niet in het "blinde" gat bij cervelo kunnen vallen (maar dan past ook bijv. een Scott niet)
Kun je zo niet stellen. Als je niet te lange armen hebt, niet heel diep wil zitten en met de bovenbuislengte uitkomt zou de grootste maat best wel eens bij jou kunnen passen. Met 95 cm binnenbeenlengte zou je net wel of juist net niet in het "blinde" gat bij cervelo kunnen vallen (maar dan past ook bijv. een Scott niet)
Sharkman schreef:Ik denk dat we het al snel eens zijn Andromeda.
Ik heb indertijd na een dergelijke presentatie Vroomen eens uitgelegd waarom een 2.5 (en de maatvoering heeft zich sindsdien niet veranderd) voor mij niet op een acceptabele manier zou gaan passen en waarom het maatsysteem in de grotere maten gewoon niet deugd. De uiteindelijke conclusie was dat de aansluiting in de kleine maten prima is maar in de grotere maten gewoon mank gaat en enkel gestuurd wordt door een prijsplaatje.... (maakt dergelijke prensentaties juist leuk als er mensen aanwezig zijn die het systeem ook met argumentatie onderuit kunnen halen, zo was ik eens bij de introductie van een nieuwe wielenlijn waarbij een materiaalspecialist ter plekke uit kon leggen waarom het systeem in schoonheid zou sterven, in noem geen namen maar de specialist heeft indertijd gelijk gekregen)
Dan ben ik benieuwd wanneer dat was, want hij is er nu net een jaartje op deze manier mee bezig en de r2.5 was al uit het gamma ... maar goed ...
`verders is het zoals al eerder gezegd niet de verkondiging van het 387ste wereld wonder, maar een verklaring van de maatvoering.
Ze zeggen dus ook niet dat je met 2.05 prima op de fiets past. Dus waarom daarover door zeuren.
Zij hebben een aantal modellen, die overigens dezelfde geometrie hebben, waar binnen jij je keus kan maken. van mt 48 tot 61 bij ze. Zit het niet, pech.
Het hele punt ging erom dat zij niet vanuit een 56 alles verkleinen en tot een relatief lange bovenbuis behouden. In tegenstelling tot veel andere merken.
Ik snap eigenlijk niet zo heel goed waar deze heisa vandaan komt.
Ze zeggen dus ook niet dat je met 2.05 prima op de fiets past. Dus waarom daarover door zeuren.
Zij hebben een aantal modellen, die overigens dezelfde geometrie hebben, waar binnen jij je keus kan maken. van mt 48 tot 61 bij ze. Zit het niet, pech.
Het hele punt ging erom dat zij niet vanuit een 56 alles verkleinen en tot een relatief lange bovenbuis behouden. In tegenstelling tot veel andere merken.
Ik snap eigenlijk niet zo heel goed waar deze heisa vandaan komt.
Dit verhaal komt in gerecyclede vorm steeds weer terug (of wil je beweren dat Cervelo out of the blind met een bepaalde geometrie is begonnen en pas nu doorheeft hoe het moet) en het wiel heeft hij ook niet uitgevonden.
Overigens zit ik inmiddels meer dan 20 jaar in de branche en heb de grootste onzin tijdens dergelijke presentaties voorbij horen komen Colnago spant de kroon maar elk merk doet eraan mee en gebakken lucht schijnt standaard met veel produkten mee te worden geleverd.
We hebben het hier overigens over een relatief zeer simpel produkt genaamd fietsframe waar weinig nieuws over valt te vertellen maar iedere keer wordt er een zwetspraatje bijgeleverd waar nasa geleerden een puntje aan kunnen zuigen. Onlangs in Frankrijk geweest en uitleg gekregen over het funktioneren van de kernreaktor en het viel me op met hoe weinig zinnen de gids helder uit kon leggen hoe het systeem funktioneert. Ik vrees dat als dezelfde man iets over een fietsframe moet vertellen hij in minder dan vijf minuten in herhaling gaat vallen.
Overigens zit ik inmiddels meer dan 20 jaar in de branche en heb de grootste onzin tijdens dergelijke presentaties voorbij horen komen Colnago spant de kroon maar elk merk doet eraan mee en gebakken lucht schijnt standaard met veel produkten mee te worden geleverd.
We hebben het hier overigens over een relatief zeer simpel produkt genaamd fietsframe waar weinig nieuws over valt te vertellen maar iedere keer wordt er een zwetspraatje bijgeleverd waar nasa geleerden een puntje aan kunnen zuigen. Onlangs in Frankrijk geweest en uitleg gekregen over het funktioneren van de kernreaktor en het viel me op met hoe weinig zinnen de gids helder uit kon leggen hoe het systeem funktioneert. Ik vrees dat als dezelfde man iets over een fietsframe moet vertellen hij in minder dan vijf minuten in herhaling gaat vallen.
Als je nu eens goed leest zul je merken dat dit begonnen met de verklaring hoe en waarom cevélo fietsen maakt.
Niet dat zij de enige zijn die weten hoe het moet. En ook niet dat de geometrie revolutionair is. Al helemaal niet out of the blue...
De rest staat over de vorige pagina's verdeeld.
Toch is er iets met Cervélo, dat blijkt maar eens te (m)weer
Op het jeugdjournaal kunnen ze binnen 2 minuten uitleggen hoe een reator werkt trouwens.
Ken je de kracht van herhaling trouwens..
Niet dat zij de enige zijn die weten hoe het moet. En ook niet dat de geometrie revolutionair is. Al helemaal niet out of the blue...
De rest staat over de vorige pagina's verdeeld.
Toch is er iets met Cervélo, dat blijkt maar eens te (m)weer
Op het jeugdjournaal kunnen ze binnen 2 minuten uitleggen hoe een reator werkt trouwens.
Ken je de kracht van herhaling trouwens..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Zo nu staat iedereen weer met beide benen op de grond!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!