Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 18 aug 2015 10:06

En ben je dan flexibel in vertrektijd? (aankomsttijd)
Het scheelt best wel als je ergens tussen half 7 en 8 weg kan is mijn ervaring. In combinatie met buienalarm kan je dan best wel wat nattigheid ontlopen.

Vliegende ton
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 apr 2014 15:22

Vliegende ton 18 aug 2015 10:47

Ben niet flexibel, mot namelijk echt om 8 beginnen..

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 18 aug 2015 11:22

Goed punt opperhoofd. Voorheen was ik meer flexibel, heb ik wat buitjes ontlopen. Inmiddels is het standaard acht uur beginnen. Maar dat heeft nog niet veel extra regen opgeleverd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 18 aug 2015 11:27

ik kon na de vakantie nog niet in de stemming komen om de nattigheid op te zoeken, dus na een uurtje thuis te hebben gewerkt, door de plassen gereden en alsnog een beetje nat, maar niet zo erg als verwacht.

Vliegende ton
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 apr 2014 15:22

Vliegende ton 18 aug 2015 13:32

Maar ben vooral benieuwd of ik nu meer heb aan een Gabba of goede regenjas? Zit vooral met bezweet worden..gisteren regende het hier aan 1 stuk door...of een Gabba of een Endura MT500 Rain jacket...was handiger voor woon-werk..

Gebruikersavatar
knukkel
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37

Gebruikersavatar knukkel 18 aug 2015 14:31

Als je niet kunt douchen zou ik voor een goed, ademend regenjack gaan.
Gisteren anderhalf uur in de regen gereden met een Gabba, en dan ben je wel nat eronder. Regen of zweet, ik weet het niet precies wat het was, maar nat was het wel.
Ik ga ook maar op zoek naar een echt regen jack voor m'n woon/werk ritjes...

metor
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 18 aug 2015 16:11

Ik rij ook 28km enkele rit woon-werk met grote regelmaat. Gisteren ook en Gabba shirt aan, behalve de mouwen was het bovenlichaam gewoon droog.
Heb wel een regenjack maar draag dat echt zelden alleen als het serieus regent en ik langer dan een uur ga fietsen.
Mijn voorkeur is duidelijk een Gabba shirt bij regen.

Gebruikersavatar
IkBenSpecialized
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 20:55

Gebruikersavatar IkBenSpecialized 19 aug 2015 10:25

Na twee dagen waterfietsen, vandaag eindelijk weer eens droog :D

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 19 aug 2015 10:54

Hoe doen jullie dat dat met een weersvoorspelling met alle woon-werk dagen veel kans op neerslag. Heb je dan meerdere van die niet goedkope Gabba shirts?

's Middags in hetzelfde shirt terug is al minder fris, laat staan de volgende dag weer.
Iedere dag 2x schone kleding gaat me te ver. Dit en een keer extra douchen en dat gaat "het groene" er wel langzaam af zeg maar.

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 19 aug 2015 10:57

Hallo, ik fiets sinds oktober 2014 bij weer of geen weer elke werkdag naar werk en weer terug (+/- 61KM Den Haag-Rotterdam) op mijn toch wel zeer degelijke Cube SL Road Race. alu race frame met een rechte stuur en carbon voorvork, compact met achter 28. Uiteraard met spatbordjes, belletje en degelijke verlichting. De 36mm banden vervangen voor 25mm gp en een ISM zadel voor het comfort.

Ik fiets na werk, omdat ik anders echt niet te porren ben om na werk nog naar de sportschool te gaan. Toen ik nog studeerde had ik daar de energie voor, maar als loonslaaf word je me toch een partij hersendood gemaakt. Dan is fietsen niet alleen goed voor de conditie maar ook even lekker om bij te komen. Wel heb ik al een kleine ongelukje gehad onderweg terug naar huis. Heb nu om en nabij 1600 uur een extra maaltijd ingelast.

Wij hebben sinds een paar maanden een rek speciaal en enkel voor racefietsen :P . Zo nu en dan staat er verdwaalde hybride fiets met gigantische stuur incl spiegel :roll: Op zich begrijp ik het, vast een duur fietsie maar het neemt twee normale plekke in beslag. Sindskort is er extra ruimte beschikbaardgestel voor dit soort fietsen en is iedereen weer blij. onze organisatie moet vanwege haar omgevingsfactoren vrij groen en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dus vorig jaar tegen een fikse korting nog de cube kunnen scoren.

Pas na 10 maanden werkdagelijks gebruik had ik een defect, veerring in mijn freewheel was stuk. Onder garantie meteen gerepareerd. Verder onderhoud ik de fiets wekelijks. ik moet wel binnen drie maanden ketting vervangen en waarschijnlijk in oktober een nieuwe cassette maar dat is te verwachten van een fiets dat met regelmaat in alle weersomstandigheden op ijzel na fietst.

Ik fiets s'ochtends nuchter naar werk. neem 1 bidon mee van 750ml en direct na aankomst onder de douche en dan aan de kwark met zaadjes en pitjes. Ik probeer afspraken met collega's/externen meestal voor na 10 uur in te plannen, want ja soms heb ik toch een lekke band of straffe wind tegen. k heb 9 van de 10x reservere kleding en ondergoed bij mij. Alleen vandaag is weer zo'n dag dat ik zonder onderbroek in een broek zit. heel stom maar dit blijft mij ongv 2x per jaar half jaar gebeuren. Dan maar overhemd niet in broek maar los. hahaa
Laatst gewijzigd door SSL op 19 aug 2015 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 19 aug 2015 11:07

opperhoofd schreef:Hoe doen jullie dat dat met een weersvoorspelling met alle woon-werk dagen veel kans op neerslag. Heb je dan meerdere van die niet goedkope Gabba shirts?

's Middags in hetzelfde shirt terug is al minder fris, laat staan de volgende dag weer.
Iedere dag 2x schone kleding gaat me te ver. Dit en een keer extra douchen en dat gaat "het groene" er wel langzaam af zeg maar.
Voor het woon-werk fiets draag ik goedkope jersey's van een welbekende Duitse groothandel (iets met fiets en ster in het engels) Deze kosten maar €10 per stuk. Ik heb hier drie van.
Eentje hou ik als reserve in mijn kluis. Wat betreft broeken zijn het er 2 van lidl en 1 van agu (meano dacht ik), waarvan ook 1 reserve. in de wintermaanden draag ik wel wat betere broeken en gaat er boven de jerseys een softshell van cube (teamline).

Op dagen dat het veel regent maar niet koud is (zoals de laatste paar dagen) verander ik niks aan mijn outfit.

Ik fiets met dezelfde shirtje en broekje terug. Ik heb de mazzel dat mijn lichaamsgeur niet of nauwelijks sterk is (mits ik s'ochtends voor vertrek ook douche). Eenmaal weer thuis meteen de wasbak in en met wat wasmiddel in laten weken en schoonmaken. Ik heb gene last van nare bacterien o.i.d. dus ze gaan einde van de week pas echt in de wasmachine.
Hetzelfde geldt ook voor sokken.

Wat ik het vervelendst vind is dat ik soms per dag vier x douche.
s'ochtends voor vertrek, na aankomst op werk, na aankomst thuis en voor het slapen gaan omdat ik niet van mijn vriendin kan afblijven. Klagen doe ik echter niet en sinds ik op ISM zadels fiets werkt het zaakje altijd.. .zelfs na 150km!!!!!
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Gebruikersavatar
IkBenSpecialized
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 20:55

Gebruikersavatar IkBenSpecialized 19 aug 2015 12:41

SSL schreef:.... k heb 9 van de 10x reservere kleding en ondergoed bij mij. Alleen vandaag is weer zo'n dag dat ik zonder onderbroek in een broek zit. heel stom maar dit blijft mij ongv 2x per jaar half jaar gebeuren. Dan maar overhemd niet in broek maar los. hahaa
Hahaha, ik ken het :oops:

Ik rij 's ochtends en 's middags in hetzelfde pakkie. 's Ochtends gelijk nuchter op de fiets, bij aankomst douchen en eten. 's Middags even wat eten voor ik vertrek en dan weer fietskleren aan en gaan. Thuis weer douchen natuurlijk en gelijk kleren in de was. Kan je ze de volgende dag eventueel weer aan. Of ik wil ze nog wel eens verzamelen en dan 1x per 2 dagen de was aan. Heb genoeg kleding liggen inmiddels. Alleen gilet en windjack maar 1x, maar die kan je ook meerdere keren dragen als je er wat onder aan hebt.

Plaats reactie