Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 15 nov 2016 13:05

k33z schreef:Fiets ontvangen, zonder schade. Wat een machine! Eerste testrit wacht ik mee tot een mooie droge dag, voelt niet goed gelijk de regen in de duiken.

Wel een aantal aandachtspuntjes. Kabels (voor balhoofd, remkabels en schakelkabels) rammelen tijdens het rijden. Schakelen ging verre van soepel, voor- en achter derailleur opnieuw af moeten stellen.
Je hebt er nog niet mee gereden maar de kabels rammelen bij het rijden?
Afgeleverd met slecht schakelende derailleurs?
Dat noem ik een slechte aflevering.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

k33z
Forum-lid

k33z 15 nov 2016 13:51

Heb in de parkeergarage rondjes gereden gisteravond, dat noem ik geen noemenswaardige rit :)

En inderdaad, je zou mogen verwachten dat alles als een zonnetje schakelt...

cimecaron
Forum-lid

cimecaron 15 nov 2016 17:02

Helaas ook mijn ervaring. Ongeveer 2 weken geleden een nieuwe Ultimate gekregen. Ketting komt al bij het 3e grootste kransje achter tegen de kooi van de voorderailleur.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 15 nov 2016 17:20

Slordig, je mag toch verwachten dat ze zo'n fiets controleren voor verzending en netjes bij je afleveren?
Tenslotte is niet iedereen even handig en dan heb je gelijk een probleem.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 15 nov 2016 17:47

Bij mij vlekkeloos werkend afgeleverd.

Hupie
Forum-lid

Hupie 16 nov 2016 14:50

Ik sta op het punt om een zwarte Endurace SLX met Ultegra Di2 te bestellen... Met een trillend handje op de bestelknop.... Hij is in mijn maat nog op voorraad...

Iemand foto's van z'n recente Canyon aankoop??

koekkiejakkie
Forum-lid

koekkiejakkie 16 nov 2016 15:25

Genoeg foto's op internet zou ik zeggen! Heb ook de zwarte, in het echt nog mooier dan op de foto!

k33z
Forum-lid

k33z 16 nov 2016 15:45

Foto's inderdaad meer dan voldoende te vinden. Heb sinds maandag een rode binnen (9.0 mech dura-ace) en inderdaad nog mooier dan in het echt. Specialized Roubaix ziet er ineens wat gedateerder uit als die ernaast staat.

Hele moderne, cleane fiets.

Vind het kopen van een fiets bij een goede fietsenmaker wel meer beleving geven. Nu komt je fiets van veel geld aan in een doos, moet je zelf de laatste delen in elkaar zetten en mag je (soms) nog de fiets goed afstellen.

Hupie
Forum-lid

Hupie 16 nov 2016 16:37

Om heel eerlijk te zijn: qua beleving is het voor mij geen issue. De fietsenmaker is voor mij persoonlijk geen meerwaarde (meer) omdat ik zelf heel goed weet wat ik zoek, het meeste onderhoud zelf doe (alles behalve onderhoud balhoofd). Voor mij was de ultieme beleving toen ik op de Bikemotion de Ultimate SLX en Endurace SLX voor het eerst in het echt zag en ik ontzettend fijne gesprekken heb gehad met de mensen van Canyon NL en BE daar. Voor afstelling fiets (bikefitting) en schoenen heb ik al een adresje.

Ik vind de Ultimate en Endurace SLX ook hele "cleane" fietsen en ik vind de wat klassiekere rechtere lijnen van de canyons juist zo mooi, tussen al die overdreven slooping en "kromme" frames de laatste tijd. En toch ogen die Canyons supermodern.

Ik heb mn muis al bij de "kopen"knop, echter bij mijn vriendin moet nog heel even indalen dat ik een fiets van 3899,- wil aanschaffen. Ze viel zowat van d'r stoel...

k33z
Forum-lid

k33z 16 nov 2016 21:43

Gewoon drukken :)

Even een vraagje voor de Endurace CF SLX kenners. Op de steekas van het achterwiel zit een soort snelsluiting, op die van het voorwiel niet. Voorwiel vast gezet met imbus sleutel, maar moet ik dan een inbus mee gaan nemen in zadeltas tijdens mijn ritten? Lijkt me niet heel handig... Had gedacht die van het achterwiel makkelijk los te kunnen halen en ook voor te kunnen gebruiken.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 nov 2016 07:15

Iedere beetje serieuze fietser heeft een multitool bij zich...

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 17 nov 2016 07:55

k33z schreef:Gewoon drukken :)

Even een vraagje voor de Endurace CF SLX kenners. Op de steekas van het achterwiel zit een soort snelsluiting, op die van het voorwiel niet. Voorwiel vast gezet met imbus sleutel, maar moet ik dan een inbus mee gaan nemen in zadeltas tijdens mijn ritten? Lijkt me niet heel handig... Had gedacht die van het achterwiel makkelijk los te kunnen halen en ook voor te kunnen gebruiken.
Ik dacht dat die snelsluiter er redelijk makkelijk af te halen was en daarmee voor beide wielen te gebruiken was/is?

Daarnaast, wat weegt dat ding, 20gram? Kan je best voor en achter eentje plaatsen?

Afbeelding

While it appears that the rear thru-axle lacks a lever, DT has updated its RWS design with a detachable lever that can be swapped from one one axle to the other. Otherwise, a standard 6mm hex key can be used.

Via: https://cyclingtips.com/2016/10/canyon- ... -0-review/

edit: linkje naar afbeelding gefixt

Plaats reactie