Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 02 jul 2009 22:56

krentebollen van bakkerij Verloop, de beste die er zijn. elke berg kom in er mee op, staan op geen enkele dopinglijst.
ik kan ze wel leveren

iets zinnigs kan ik er niet over zeggen, doping gebruik keur ik af, wie zich aan epo brand moet 2 jaar op de blaren zitten, eigen schuld dikke blaar!!
Funny the way it is

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 02 jul 2009 22:58

Dat hele gedoe van de laatste jaren is gewoon een soort hype!
Sorry dat ik het zo zeg!!!
En de hele opinie gaat er in mee!!
Bijna eenieder volgt dat domme geblaat over zogenaamde bedriegers en dopingzondaars van een machtige groep die er waarschijnlijk geld mee verdienen!!!

En als we de verkeerscontroles verduizendvoudigen lijkt ons land ook opeens topper in verkeersovertredingen tov europa....

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 03 jul 2009 10:58

Iemand al zicht op die zeven namen die ze vandaag en morgen nog bekend gaan maken?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 03 jul 2009 11:04

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 03 jul 2009 11:09

Tsja, we willen allemaal wel dat er weer over wielrennen wordt gesproken maar zolang renners zo massaal de boel bedonderen zul je dit houden. En zolang renners zo massaal liegen en bedriegen is er weinig nuance nodig.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 03 jul 2009 11:16

Met die ongenuanceerdheid bedoelde ik meer hoe men tegen wielrennen in het algemeen aankijkt. 'Het is 1 grote drugszooi etc.' en ondertussen vrolijk voetbal kijken, want dat is zo'n mooie sport. Je wilt niet weten wat daar allemaal aan de hand is qua omkoopschandalen, financiele belangen en ook doping.

Als iemand gepakt heeft, is inderdaad weinig nuance nodig. Mee eens. Het ging mij meer om de algemene discussie.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 03 jul 2009 11:37

eelcoz schreef:'Het is 1 grote drugszooi etc.'
Waarmee ze de essentie van het wielrennen dus heel goed begrijpen. Wielrennen dat is een samenwerkingsverband tussen liegende en bedriegende renners, verzorgers, ploegleiders, managers en artsen. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Meer nuance is niet nodig. De vraag is of we dat accepteren of niet.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 03 jul 2009 11:50

Timo 2.0 schreef:
eelcoz schreef:'Het is 1 grote drugszooi etc.'
Waarmee ze de essentie van het wielrennen dus heel goed begrijpen. Wielrennen dat is een samenwerkingsverband tussen liegende en bedriegende renners, verzorgers, ploegleiders, managers en artsen. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Meer nuance is niet nodig. De vraag is of we dat accepteren of niet.


tja, wielrennen is net alsof het een echte mensenwereld is...

ik denk niet dat je de sport schoon kan krijgen
maar daarom vind ik niet dat je dat moet boycotten
accepteer je daarmee het gerommel? denk het niet, want je kan nog steeds keihard optreden

gewoon opruimen die boel, ergens beginnen
mensen als Riis wegsturen, meer controles, alle oude stalen gewoon gaan processen, etc

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 03 jul 2009 11:52

En de arts van Rabo stapt op, vanwege "en aantal voorvallen in het afgelopen jaar heeft hiertoe geleid".

Ik kan niet anders dan aan dope denken, dit terwijl het misschien is omdat hij niet overweg kan met de nieuwe masseurs of omdat hij geen vrij kreeg op de verjaardag van zijn dochter... who knows. Zo ver gaat het wielrennen tegenwoordig dat je direct aan dope denkt.
gewoon opruimen die boel, ergens beginnen
mensen als Riis wegsturen, meer controles, alle oude stalen gewoon gaan processen, etc
Erik Dekker dan laten blijven? Breukinks banden met Saiz en PDM nasporen? Als Riis synoniem is aan een dope ploeg dan is ons lieverdje RG ook zwaar verdacht doordat hij onder deze twee heren valt.

Hoe maak je de sport schoon zonder hem te vernietigen? De glorie van de oude winnaars, dat wat de TdF zoveel aanzien, geeft is een zwartboek van doping. Ik heb geen antwoord (wie wel?), maar het is wel heel erg makkelijk om "verbannen!!!!" te roepen, dit veelal gebaseerd of je iemand al dan niet sympathiek vind.

Case in point: Basso/Vinokourov.

Publieks lieveling(ideale schoonzoon) Basso komt met een kul excuus en mag na twee jaar weer als schone jongen rond fietsen.
Vinokourov wordt de hel en de verdoemenis toegewezen, grotendeels omdat hij zo'n ongelovelijk arrogante persconferentie geeft.

Terwijl in deze de regels leidend moeten zijn: Allebei mogen weer overal fietsen!

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 03 jul 2009 11:54

MrT schreef: tja, wielrennen is net alsof het een echte mensenwereld is...


inderdaad, gewoon zorgen genoeg blauw op straat en voldoende van die CSI-labs om het daaruit volgende werk aan te kunnen, snelle processen, flink zware straffen en genoeg ruimte in de gevangenissen ;)

wurst
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 jun 2007 12:12

wurst 03 jul 2009 14:09

Timo 2.0 schreef:Iemand al zicht op die zeven namen die ze vandaag en morgen nog bekend gaan maken?

Deze zouden komen uit de afgelopen RvZ en RvN

Mag ik eens wat namen gokken?!
Tony Martin
Kim Kirchen
Tadej Valjavec
Marcus Burghardt
Marco Marzano
Mirko Lorenzetto
Massimiliano Mori

Het is al bijna een soort "tourpoule" aan het worden onderhand ;)

Plaats reactie