Pagina 115 van 162
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 20 okt 2014 23:03
door stef
enrico-s-works schreef:Wat ben ik blij dat jij er verstand van hebt Tommeke14. Ik weet wel dat de roze fiets destijds een aluminium frame was. en nee, inderdaad hadden ze toen nog geen S-Works uitvoering. De special paint versie in Ronse was toch echt een carbon S-Works. Je kunt dat heel duidelijk zien bij de bracket. Maar goed, dit is dus waarom ik me zelden meld op welk forum ook; dit soort denigrerende en betweterige reacties: "ik zal het je even uitleggen". Ik zeg toedels en leef weer door.
De reden van het gebruik van de kabelgeleider onder de stuurpen i.p.v op de vork is volgens mij een pure esthetische kwestie. De kabelhouder op de vork sluit nagenoeg volledig het " schudden" van de vork uit. Het is dan ook niet technisch verklaarbaar waarom Stybar nog altijd voor de "oude" oplossing kiest. Het is volgens mij een gewone afmontage voorkeur.
Stybar rijdt trouwens ook nog altijd met de CRUX canti versie i.p.v van de disc versie. Specialized zal daar waarschijnlijk niet echt mee opgezet zijn nu ze vol uit voor de disc gekozen hebben. Het valt me trouwens op dat véél veldrijders nog altijd vast houden aan de oude canti's. Persoonlijk begrijp ik ook niet wat er verkeerd was aan de Canti/Avid Ultimate Shorty rem combinatie, en blijkbaar deelt Stybar ook die mening.
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 20 okt 2014 23:09
door Gerboon
als je wel kunt uitdelen maar niet kunt incasseren kun je beter wegblijven. Iedereen maakt fouten, so deal with it.
Ik vind trouwens de huidige fiets van Styby afschuwelijk lelijk.
Zijn vorige wereldkampioenenfiets was mooier:

Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 20 okt 2014 23:14
door Gerboon
stef schreef:enrico-s-works schreef:Wat ben ik blij dat jij er verstand van hebt Tommeke14. Ik weet wel dat de roze fiets destijds een aluminium frame was. en nee, inderdaad hadden ze toen nog geen S-Works uitvoering. De special paint versie in Ronse was toch echt een carbon S-Works. Je kunt dat heel duidelijk zien bij de bracket. Maar goed, dit is dus waarom ik me zelden meld op welk forum ook; dit soort denigrerende en betweterige reacties: "ik zal het je even uitleggen". Ik zeg toedels en leef weer door.
De reden van het gebruik van de kabelgeleider onder de stuurpen i.p.v op de vork is volgens mij een pure esthetische kwestie. De kabelhouder op de vork sluit nagenoeg volledig het " schudden" van de vork uit. Het is dan ook niet technisch verklaarbaar waarom Stybar nog altijd voor de "oude" oplossing kiest. Het is volgens mij een gewone afmontage voorkeur.
Stybar rijdt trouwens ook nog altijd met de CRUX canti versie i.p.v van de disc versie. Specialized zal daar waarschijnlijk niet echt mee opgezet zijn nu ze vol uit voor de disc gekozen hebben. Het valt me trouwens op dat véél veldrijders nog altijd vast houden aan de oude canti's. Persoonlijk begrijp ik ook niet wat er verkeerd was aan de Canti/Avid Ultimate Shorty rem combinatie, en blijkbaar deelt Stybar ook die mening.
Canti's vs. Schijf is een beetje wat de boer niet kent, dat ..... en anderzijds ook een sponsorkwestie.
Inmiddels hebben alle topteam fietsen met schijven, op telenet na geloof ik. Komt dat doordat edco nog geen wielen met schijven heeft?
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 20 okt 2014 23:17
door tommeke14
Vind m ook niet zo mooi... Die zwart-rode van vorig jaar was mooier.
Ik denk dat zulke dingen als remmen veranderen idd flink tussen de oren zit.
Kunnen ze die Edco velgen niet omspaken in andere naven?
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 20 okt 2014 23:24
door Gerboon
Alles kan, maar dat zal edco wel geen goed idee vinden.
Dit is denk ik nu de mooiste fiets bij de profs. Schittend blauw. Vorig jaar had hij al een schone rode zanatta en nu deze beauty.

Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 21 okt 2014 16:15
door joseph
Heeft iemand nog een tip voor cyclocross banden voor op het strand?
Het liefste dus een zo breed mogelijke, profielloze band die nog in mijn X-night past.
Voor de critici: ik ken de nadelen om met een crosser over het strand te gaan, heb echter besloten het wel te proberen.
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 21 okt 2014 18:23
door Gerboon
Wat is de breedte die je nog een beetje normaal kwijt kunt?
Vergeet niet dat 29-er banden ook op een 28 velg past.
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 21 okt 2014 19:11
door joseph
de achtervork zal het krapste zijn, zo'n 5cm kan ik kwijt (5,5cm breed)..
edit: en reken op zo'n 4-4,5cm beschikbare hoogte vanaf mijn velgrand.
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 21 okt 2014 19:16
door JoostG
Ben ook benieuwd hoe zo'n 45/50mm brede band zal vallen op een 20mm brede velg.
Je zal niet alleen rekening moeten houden met breedte, maar ook met hoogte.
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 23 okt 2014 21:27
door Soap
Nog steeds op zoek naar een ww/winter optie, wat is jullie mening over een Giant TCX-2?
2012 en montage is afgemonteerd met sram apex en rival crank, fulcrum racing 5 cx, thomson zadelpen en 3t stuurpen, shorty 6 remmen. Maat 55.

Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 23 okt 2014 22:18
door tommeke14
Prima fiets denk ik zo!
Hoe is de staat van onderdelen? En wat voor banden zitten er op? Grifo's? In het bos heerlijk, maar op asfalt slijten ze al als je er naar kijkt!
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 24 okt 2014 08:44
door Soap
Of een mooie Cube tegen een aardige prijs, iemand een idee welk type/jaar dit is?
