Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47
Ik zou ook zeggen zwart lint.
Sowieso erg mooie fiets!
Sowieso erg mooie fiets!
Rinke schreef:
Helaas is verkoop van meerdere exemplaren niet mogelijk.
Mijn familie wil nu dat ik van de werkplaats weer een woonkamer maak.
Andere ruimte heb ik niet. Tja, het blijft dus bij een unieke eenmalige uitvoering.
Verder is het redelijk arbeidsintensief, echt iets voor de hobby omdat het anders qua tijd niet meer betaalbaar is.
Kun je beter met het design naar een spuiter gaan en laten doen.
Wel e.e.a. wat persoonlijk maken door minimaal JD-298 te vervangen door R.-... (je initialen-maand/dag geboortedatum)
Op de naam VINCITORE zitten geen rechten, dus niemand houdt je tegen.
Zou mooi zijn als onder die naam een heel stel unieke fietsen, met een China basis, rond zouden rijden.
Uniek door design en allemaal door andere "bouwers". De teller staat nu op 2 dus .....
Dennad schreef:
Bedankt voor het compliment. Ik ben er ook heel tevreden over.Klaar voor de commerciële verkoop!! Wat een topdesign zeg! heel veel hoedjes af!
Helaas is verkoop van meerdere exemplaren niet mogelijk.
Mijn familie wil nu dat ik van de werkplaats weer een woonkamer maak.
Andere ruimte heb ik niet. Tja, het blijft dus bij een unieke eenmalige uitvoering.
Verder is het redelijk arbeidsintensief, echt iets voor de hobby omdat het anders qua tijd niet meer betaalbaar is.
Kun je beter met het design naar een spuiter gaan en laten doen.
Wel e.e.a. wat persoonlijk maken door minimaal JD-298 te vervangen door R.-... (je initialen-maand/dag geboortedatum)
Op de naam VINCITORE zitten geen rechten, dus niemand houdt je tegen.
Zou mooi zijn als onder die naam een heel stel unieke fietsen, met een China basis, rond zouden rijden.
Uniek door design en allemaal door andere "bouwers". De teller staat nu op 2 dus .....
Dennad schreef:
Inderdaad. Ik denk dat dat het beste uitkomt. Ook het meest praktisch want dat heb ik hier nog klaar liggenEnne... Zwart lintje
Laatst gewijzigd door jada op 01 aug 2011 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Jada, wie weet.. Ben er nog steeds niet uit of het een chinaframe wordt of toch mijn Be-One verbouwen.. laatste optie lijkt na een weekendje research toch weer zo'n 500 eurie goedkoper te zijn.. Kan het maar 1x uitgeven
Eigen frame heeft echter ook een enorme meerwaarde
Eigen frame heeft echter ook een enorme meerwaarde
JSPARIE schreef:
Toen het binnen was had ik ook zoiets van "Hmmm wat ga ik hier van maken".
Vooral de uitlopende bovenbuis vond ik in het echt erg tegenvallen.
Dat is ook de reden dat het lange tijd in de woonkamer gestaan heeft om, laten we het noemen, inspiratie op te doen voordat ik ermee aan de slag ben gegaan.
Nu ben ik zeker tevreden met het eindresultaat.
Net de eerste 80km gereden, en ik moet zeggen dat het me meer dan mee gevallen is.
Heel even wat wennen aan de toch iets andere zitpositie maar na een kleine 10 km was dat ook gebeurt.
De fiets rijdt prima en aanzetten lijkt/is ook echt meer aanzetten.
Het rijdt een flink stuk comfortabeler als de Bianchi SL3 m.n. op minder goed wegdek.
Je kunt er op die plaatsen beter de gang in houden.
Conclusie: veel werk, mooi resultaat en rijdt prima.
Ik heb het gekocht omdat ik een frame zocht wat redelijk met de maten van mijn Bianchi SL3 overeen kwam.Eerlijk gezegd vind ik dit frame "kaal" een van de minder mooie china frames
Toen het binnen was had ik ook zoiets van "Hmmm wat ga ik hier van maken".
Vooral de uitlopende bovenbuis vond ik in het echt erg tegenvallen.
Dat is ook de reden dat het lange tijd in de woonkamer gestaan heeft om, laten we het noemen, inspiratie op te doen voordat ik ermee aan de slag ben gegaan.
Nu ben ik zeker tevreden met het eindresultaat.
Net de eerste 80km gereden, en ik moet zeggen dat het me meer dan mee gevallen is.
Heel even wat wennen aan de toch iets andere zitpositie maar na een kleine 10 km was dat ook gebeurt.
De fiets rijdt prima en aanzetten lijkt/is ook echt meer aanzetten.
Het rijdt een flink stuk comfortabeler als de Bianchi SL3 m.n. op minder goed wegdek.
Je kunt er op die plaatsen beter de gang in houden.
Conclusie: veel werk, mooi resultaat en rijdt prima.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16572
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
@jada:
Mooi project.
Je moet er wel de nodige inspiratie en handigheid voor hebben, en zoals we kunnen zien heb jij meer dan genoeg van beide.
Nog vele mooie en veilige km's.
Mooi project.
Je moet er wel de nodige inspiratie en handigheid voor hebben, en zoals we kunnen zien heb jij meer dan genoeg van beide.
Nog vele mooie en veilige km's.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend