Pagina 115 van 767

Geplaatst: 25 feb 2010 21:39
door tony999
Ik ben helemaal enthousiast geworden na het plaatsen van mijn racefiets hier op het forum, daarom hier een afbeelding van mijn ware liefde, de mtb.

[img=http://img411.imageshack.us/img411/3448 ... vanmtb.jpg]

o ja, de deur ging gelukkig beide malen niet open.

Geplaatst: 26 feb 2010 19:51
door roeieber
Frank86 schreef:Hoe zijn jullie zoal aan je Specialized gekomen? Ik zit er heel erg over na te denken om er een aan te schaffen. Alleen loop je overal tegen een 'fixed price' aanbod van fietsen/frames aan. Is dit de enige mogelijkheid of zijn er ook andere adressen waar er wel eens een aanbieding is of waar inruil mogelijk is?

Misschien heeft iemand hier er wel één te koop? :)


Specialized is streng met zijn prijzen. Als je een complete fiets koopt, zal het moeilijk zijn om wat aan de prijs te doen, wel kun je vragen voor extra's (helm, schoenen, ....) Ik kocht een los frame en liet dat opbouwen, dan betaal je voor het frame de standaardprijs, maar ik kreeg wel goede korting op de onderdelen, waardoor je precies de fiets hebt die je wil en goedkoper dan de standaard Specialized. Ligt een beetje aan de FM waar je gaat.

Geplaatst: 27 feb 2010 14:06
door sponge
Ik wil graag een vraag aan jullie stellen:

Ik krijg van cannondale een garantie frame (six carbon 2010). Dit is een garantie voor een six13, nu is mijn vraag of ik beter de six of een specialized tarmac comp 2010 als wedstrijd frame kan gebruiken? Ik rijd voornamelijk criteriums.

Alvast bedankt

Geplaatst: 27 feb 2010 14:13
door daniel1975
Roeieber schreef:
Specialized is streng met zijn prijzen.


Klopt. Als je teveel korting geeft levert je dat een gele kaart op als dealer. Echt schandalig. Ze maken prachtige producten, maar door die regeling staan ze bij mij toch met 1-0 achter.

En wat Speci in NL betreft vind ik het jammer dat ze niet het gehele pakket leveren. Een top damesframe kun je niet krijgen, zit je vast aan een (te duur) standaardpakket wat hier echt niet in huis komt (DA).

Geplaatst: 27 feb 2010 14:13
door daniel1975
@tony: gave stumpy!!

Geplaatst: 27 feb 2010 23:14
door optico
Daniel1975 schreef:
Roeieber schreef:
Specialized is streng met zijn prijzen.


Klopt. Als je teveel korting geeft levert je dat een gele kaart op als dealer. Echt schandalig. Ze maken prachtige producten, maar door die regeling staan ze bij mij toch met 1-0 achter.

En wat Speci in NL betreft vind ik het jammer dat ze niet het gehele pakket leveren. Een top damesframe kun je niet krijgen, zit je vast aan een (te duur) standaardpakket wat hier echt niet in huis komt (DA).


Raar eigenlijk. In de VS heb ik hier niets van gemerkt. Daar worden frames geleverd die alleen als fiets geleverd worden. Of een FM bouwt dit als service gewoon voor je om zonder er woorden aan vuil te maken. Sterker nog, mijn fiets werd juist als frame besteld om vervolgens op folder specificatie te worden nagebouwd, want de FM zij dat dit goedkoper was. Zoals je verwacht is niet veel te gek in de VS maar er werd niet snel over de prijs of tijd geneuzeld, bovendien was er altijd over de prijs te praten of het nu een Specialized was of niet. Garantie was nooit een probleem... eigelijk heb ik in die paar jaar dat er zat nooit gedoe gehad en altijd prima prijs/kwaliteit gehad. Hier hebben we in NL niets aan maar ik vraag me wel eens af waarom dit in NL zo anders is?

Overigens gold hetzelfde voor Cannondales en andere merken. Ik heb nooit schrijnende verhalen gehoord over garantie. Sterker nog, dit werd altijd meer dan netjes in het voordeel van de klant opgelost. Ik had ook het idee dat FM's daar direct bij de fabriek bestellen. Hier zit misschien het fundamentele verschil. In NL zit er eigenlijk altijd een distributeur tussen. Hier komt volgens mij een stuk van de prijs druk vandaan en minder van de fabrikant.

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar in tijden van internet en waarin de invloeden van globaliseering pijnlijk zichtbaar worden. Waarom kunnen we het niet zonder distributeurs? Waarom besteld de FM niet direct van de fabrikant?

Geplaatst: 27 feb 2010 23:28
door tiest
En in Amerika is de amira ook alleen als module(met sworks crank) leverbaar voor 3100 dollar.
Er zijn toch een heleboel meer merken die een andere collectie in de usa hebben als in europa. Giant heeft dit bv ook al jaren.

Geplaatst: 28 feb 2010 09:08
door arnoud
De SL3 wordt door Tour Magazin goed (heel goed) getest in de carbon frames vergelijking van dit jaar. Algemeen 2e achter de Storck. Maar je hebt bijna 2 SL3's voor dat ene Storck frame....

Geplaatst: 28 feb 2010 11:01
door paulusr3
De Beone komt ook goed uit die test! En die is dan weer de helft van een sl3....

Geplaatst: 28 feb 2010 14:16
door misspiggy
Beone vs Specialized --> Dat is toch niet te vergelijken :) Een Speci koop je als je een goede fiest wilt en geld er niet toe doet. Een Beone als je een ok-fiest wilt en geld ook belangrijk is

Geplaatst: 28 feb 2010 15:11
door paulusr3
In Tour kijken ze objectief naar elk frame, ongeacht het merk/ prijs/ imago etc. Tuuuuurlijk spreekt specialized voor velen meer tot de verbeelding, maar als je dat niet boeid kun je net zo goed 1300 euri in je zak houden ;)

Geplaatst: 01 mar 2010 09:51
door sten2
Hoi,

Ik heb een SL3 frameset in Pearl White/Carbon/Blue gekocht (Saxo kleuren) . Wordt hopelijk van de week al bezorgd. Ik kan niet wachten.

Ik denk dat ik een Dura Ace groep er op zet (7800). De zadelpen zit bij de frameset. Ik zoek nog een passen stuur en stuurpen. Wit is misschien wel het mooist. Het is in ieder geval zoals Specialized hem zelf afbouwt. Iemand suggesties voor een stuur/ stuurpen?

Dank alvast.

Groet