Scott
-
- Forum-lid HC
Inderdaad, 2099 inclusief vork is de adviesprijs tel daar de gebruikelijke korting af en er blijft in deze gewichtsklasse weinig concurrentie over.
-
- Forum-lid
Sharkman 1 schreef:Hierbij een foto van een R4 met klassieke zadelpen en standaard bracketpot.
Frame weegt 968 gram in L vork is 360 gram (ingekort zal dat ca. 330 zijn).
[img=http://img75.imageshack.us/img75/3218/hpim0398kr9.jpg]
@sharkman, in de Fiets van december staat een test van een R4, en deze heeft een geintegreerde zadelpen en bracketlager. Welke wordt er nu geleverd en tegen welke prijs, als ik een los frame bestel?
-
- Forum-lid HC
Zoals gezegd: deze. Fiets is weer eens redelijk onvolledig in haar info. jammer maar het is niet anders. Overigens is dit het tweede losse frame wat ik zie en beide keren was de afwerking nog een stukje beter dan de afgemonteerde frames. Vreemd maar het kan toeval zijn.
-
- Forum-lid HC
Frame is gestript gewogen (zoals gebruikelijk). Zelfde frame in zwart weegt een heel stuk minder (heb al een zwarte M met shimano bracket plus zadelpen op 863 gewogen wat zeer licht is). Laatse frame rijdt un rond met een Look Hsc5 sl vork als combi op 1100 gram wat echt extreem weinig is (vraag me af hoe dicht hetzelfde frame in de klassieke uitvoering als frame/vork combi bij de 1000 gram grens komt. (en dat nog steeds zonder gewichtsbeperking)
-
- Forum-lid HC
Originele vork is 305 gram ongezaagd (tenminste de mijne).
De lichte vork (relatief korte vorkpijp) is een look HSC5 sl die fraai combineerd en goed rijdt i.c.m. een addict.
De lichte vork (relatief korte vorkpijp) is een look HSC5 sl die fraai combineerd en goed rijdt i.c.m. een addict.
-
- Forum-lid HC
Sl is het 2008 frame, Scott site is op de hele wereld gericht en niet overal is dit frame leverbaar.
Dus SL = zwart frame (met witte streep en grijze belettering) zonder ISP met naar keuze een standaard of Shimano geintegreerd bracket. (prijs = R frame met ISP - 200 euro voor de vaste zadelpen).
Dus SL = zwart frame (met witte streep en grijze belettering) zonder ISP met naar keuze een standaard of Shimano geintegreerd bracket. (prijs = R frame met ISP - 200 euro voor de vaste zadelpen).
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Ha Sjoemie, zat van je Canyon? Hoe licht gaat dat straks wel niet worden?
-
- Forum-lid HC
"Dat zou wel erg licht zijn! Ik zit nu te twijfelen tussen dit frame of een Endorfin Carbon SL welke nog iets lichter weegt dan de Scott."
Volgens mij geven de beide frame elkaar in gewicht weinig toe (die sub 800 gram is volgens mij voor een frame in de maat S en dan zit een addict ook op 795 gram). Overigens is de Endorfin SL wel heel erg veel duurder dus is het een beetje appels met peren vergelijken.
Volgens mij geven de beide frame elkaar in gewicht weinig toe (die sub 800 gram is volgens mij voor een frame in de maat S en dan zit een addict ook op 795 gram). Overigens is de Endorfin SL wel heel erg veel duurder dus is het een beetje appels met peren vergelijken.