Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 13 nov 2014 18:47

Hier is hij dan, twee dagen vóór mijn verjaardag: Een knalrode Pinarello Asolo met chroom behouden. Hij is er heel goed uitgekomen, enige minpuntje dat ik m-level kan aansmeren is iets wat ik pas thuis heb gezien: ipv Treviso, hebben ze er Triviso opgeplakt. Ik weet niet hoe dat kan (aangeleverde stickers waren echt wel goede reproducties), maar ik zie het door de vingers. Lakwerk is super, witte pina details in de lugs zijn mooi geschilderd, stickers zitten nu onder de glanzende lak. Alvast een kleine teaser ;)
Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 13 nov 2014 19:39

campastaal schreef:Kent iemand van jullie een site waar er foto's te vinden zijn van de verschillende ingraveringen in oude vorken van koersfietsen?
Ik ben namelijk op zoek naar het merk van een voorvork waar een grote C instaat met een kroontje in het midden
Deze misschien ??? :

http://www.velobase.com/
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

campastaal
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2014 14:06

campastaal 13 nov 2014 20:00

@ wido: Bedankt, maar velobase ken ik en deze site bedoel ik niet. Ik ben zelf al een half jaar op zoek naar deze voorvork. Heb al tal van sites doorgesnuisterd. Normaal ken ik zeker de courante sites en merken. Ben namelijk al een aantal jaar gepassioneerd door retro fietsen. Heb deze fiets een half jaar geleden op de kop kunnen tikken. Maar volgens mij is hij ooit overspoten geweest, daar de lak nog intakt is. Er hangen decals op van di paolo, maar daarover vind ik ook niets. Volgens mij wel kwalitatief frame. Volledig campagnolo nuovo record/ super record afgemonteerd. En er hangen reynolds 501 decals op

von Miles
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 19 jul 2011 18:45

von Miles 14 nov 2014 00:38

Je vork is zo goed als zeker een Monark Crescent, uit Zweden.
Het waren (of zijn nog) twee verschillende merken, echter met dezelfde eigenaar.
Vandaar de kroon als logo van Monark en de C van Crescent.

campastaal
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2014 14:06

campastaal 14 nov 2014 19:55

@ von Miles: FANASTISCH Bedankt !!

Mijn eerste fiets uit Zweden !

Memento_Mori
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29

Memento_Mori 16 nov 2014 15:27

Update van de Neo Primato...

Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 nov 2014 15:33

Ja ja, wrijf het ons maar in. Ik wou een rustige zondag, nu zit ik weer met een verhoogde hartslag het kwijl van mijn toetsenbord te boenen. Je wordt bedankt! ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Memento_Mori
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29

Memento_Mori 16 nov 2014 15:34

Mijn oprechte excuses Timo.

gerardn
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 10 aug 2014 09:17

gerardn 16 nov 2014 16:57

Door het slechte weer dit weekend heb ik aardig wat onderdelenvan mijn Koga Miyata kunnen schoonmaken en poetsen. De wielen zitten weer in elkaar met nieuwe banden, remmen en derailleurs zijn schoon en gepoetst. Het frame komt volgende week terug van de poedercoater en dan kan de wederopbouw beginnen. Het enige dat ik nog nodig heb is een nieuwe ketting een een set derailleur- en remkabels. Ik heb een nieuwe set 6-speed uniglide kransjes kunnen vinden voor 30 euro, dat is nog wel te doen. En in de grabbelbak een mooi zwart Bontrager zadel gevonden, ook voor drie tientjes.

Dizono
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54

Dizono 17 nov 2014 09:06

@Memento_Mori: Oef, wat een fantastische gezicht. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat! Wordt vast schitterend.
@Gerrardn: Lekker is dat he, dat sprokkelen en klussen? :) Succes!

Ik heb gisteren een fietsje opgepikt, met name voor wat onderdelen (een 6500 Triple-groep, sjieke fietscomputer en een Rolls-zadel), maar het framepje is ook wel leuk. Ik kan er alleen bar weinig over vinden online, dus wellicht is er hier wat meer kennis. Het gaat om een Pinarello Vuelta met ARX-buizen. Volgens mij zijn dat eigen buizen die stiekem bij Dedacciai vandaan komen. Maar weet iemand meer over de positionering van dit frame binnen het gamma? En heeft iemand ervaring met de kwaliteit, het frame heeft wel wat plekjes waar de lak afbladderd, is dit het opknappen waard?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dizono
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54

Dizono 17 nov 2014 18:41

Kijk, daar kan ik wat mee! Top!

Ik zit er aan te denken om de lakschade bij te gaan werken met een juiste lakstift, de kapotte decals en de graveringen weer fris te maken met witte verf en vervolgens de boel te verzegelen met blanke lak. Een complete herspray is duur en aangezien ik de fiets zelf niet pas ook niet erg interessant. Of kan ik hem dan maar beter zo laten?

Dizono
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54

Dizono 17 nov 2014 20:19

Bouwpakketverf werk ik vaker mee, het mengen van de juiste kleur wordt een leuk, correctie, interessant klusje... Ik ben nu bezig om de handgrepen van de oude Ultegra-shifters weer te polijsten. De lak was heel lelijk geworden, soort spinnenragstructuur, je ziet het wel vaker bij oude shifters van Shimano. Nu nog de kunstof houders en het afdekkapje voorop weer zilver spuiten. Heeft iemand een idee hoe die laatste los gaat?

Afbeelding

Plaats reactie