Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16768
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 okt 2016 16:26

lnnrtlnnrt schreef:Ik deel je conclusie helemaal niet. In 8 van de 10 gevallen als ik bel kijkt men even achterom en gaat dan keurig aan de kant. Ik hoef da ook zelden in te houden, ik bel van ver genoeg. In 1 van de 10 gevallen wordt er inderdaad gezwalkt en moet ik even inhouden, maar nog steeds minder dan wanneer ik achterop kom fietsen en vriendelijk moet vragen of ik er langs mag (dat heb ik heel lang gedaan, toen ik nog dacht dat een bel niet handig was...)

En ja, in die andere 1 van de 10 gevallen zijn ze of doof, of staat de muziek te hard of hebben ze gewoon geen zin om aan de kant te gaan.

Op mijn woon-werk-ritjes bel ik denk ik ongeveer 10 keer, dus 1 keer erger ik me, en 8 keer feliciteer ik mezelf met de aanschaf van m'n bel.
Uiteindelijk win je met een bel inderdaad iets aan gemiddelde snelheid (meer dan met een paar duizend euro aan high end materiaal!) maar het gaat mij om dat als je last hebt van uitwijkende mensen na het bellen je te hard fietst of te laat belt. De schuld zoeken bij degenen die voorspelbaar gedrag vertonen door van hun lijn te wijken vind ik niet correct.
Campagnolo Ultra Dork

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 31 okt 2016 18:25

En zo komen we steeds we steeds weer tot de conclusie dat niet bellen gewoon het beste is.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 31 okt 2016 18:27

lnnrtlnnrt schreef:Ik deel je conclusie helemaal niet. In 8 van de 10 gevallen als ik bel kijkt men even achterom en gaat dan keurig aan de kant. Ik hoef da ook zelden in te houden, ik bel van ver genoeg. In 1 van de 10 gevallen wordt er inderdaad gezwalkt en moet ik even inhouden, maar nog steeds minder dan wanneer ik achterop kom fietsen en vriendelijk moet vragen of ik er langs mag (dat heb ik heel lang gedaan, toen ik nog dacht dat een bel niet handig was...)

En ja, in die andere 1 van de 10 gevallen zijn ze of doof, of staat de muziek te hard of hebben ze gewoon geen zin om aan de kant te gaan.

Op mijn woon-werk-ritjes bel ik denk ik ongeveer 10 keer, dus 1 keer erger ik me, en 8 keer feliciteer ik mezelf met de aanschaf van m'n bel.
Heb dezelfde ervaring :winkthumb:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 31 okt 2016 19:03

Keezx schreef:En zo komen we steeds we steeds weer tot de conclusie dat niet bellen gewoon het beste is.
En zo is dat!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 31 okt 2016 21:10

Heb je tijd gewonnen met bellen, moet je jezelf weer feliciteren "nou gefeliciteerd heh, ja bedankt" inclusief je eigen hand schudden, dat schiet toch niet oh hop :-)
Afbeelding

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 31 okt 2016 22:15

53x11 schreef:
Keezx schreef:En zo komen we steeds we steeds weer tot de conclusie dat niet bellen gewoon het beste is.
En zo is dat!
Precies, asociaal gedrag is altijd de beste keuze!
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 31 okt 2016 22:18

Asociaal beschouw ik in dit verband als efficient en veilig. Geen belkosten EN beter, winwin.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 31 okt 2016 22:20

Mijn manier van passeren kun je met geen mogelijkheid asociaal noemen, alhoewel dat in de ogen van de gemiddelde fietsbelfetisjist onmogelijk lijkt te zijn. Raar vind ik dat..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 31 okt 2016 22:21

En irritatie opwekkend bij medeweggebruikers, slecht voor het imago van wielrenners... Enige winwin die ik zie is voor de egocentrische fietser die weigert een bel te monteren.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 31 okt 2016 22:36

Met medeweggebruikers die de ratel van mijn achterwiel als ik mijn benen stil hou irritant vinden, die het niet trekken als ik wacht totdat ik er langs kan en die boos worden bij een vriendelijk "pardon" heb ik weinig compassie.

Ik heb nooit begrepen waarom je op de fiets ineens moet gaan bellen. In de auto gebruik ik de claxon ook niet bij het passeren.

...ennnn, wel/geen fietsbel discussie #345 is een feit! Misschien kunnen er het dragen van een helm ook nog even bediscussiëren nu we toch bezig zijn!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 31 okt 2016 22:46

No problemo! :twisted: Ook al zijn er onderzoeken die beweren dat het dragen van een helm zinloos is, toch vind ik het niet dragen van een helm op de racefiets ongelooflijk onnozel. :D :P 8-)

(Zo, nu eerst bier en chips halen ;) )
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16768
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 okt 2016 22:53

In de (social) media gaat het meestal ook om het gebrek aan een bel bij wielrenners dus op zich moet dat kunnen in dit topic. Zonder helm zijn we makkelijker dood te rijden dus waarschijnlijk geniet dat de voorkeur bij de gemiddelde Geen Stijl reaguurder...
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie