Ik ben 186cm en bbl 89cm. Ik zou voor de 58cm gaan. Ik rijd zelf ook een Canyon Ultimate in maat L.
Gravel-racers
Ja? Vond maten van 56cm meer overeenkomen. Bovenbuis 566 (CU) - 566 (TC), Zitbuis 563 (CU) - 560 (TC).
Indien 58cm veronderstel best iets kortere stuurpen? Staat momenteel 110mm op.
Het is uiteindelijk natuurlijk heel persoonlijk, hoe je wilt zitten. Voor mij past een stack van ca. 600mm en een reach ca. van 400mm goed. Als ik een frame koop met een (virtuele) horizontale bovenbuis tussen 57 en 59cm een balhoofd van rond 18cm zit ik wel goed. (Kan ik bijna blind kopen )
57cm combineer ik met een stuurpen van 12cm, 58cm met 11cm, 59cm met 10cm.
Voor een gravel bike zou ik bij twijfel tussen twee framematen eerder de grotere maat kiezen, terwijl ik bij een racefiets eerder voor de kleinere maat zou gaan.
Inderdaad, mooie vork. Maar ik zie weinig "drop" in de rechter liggende achtervork; hoeveel meer ruimte gaat deze fiets bieden voor brede achterbanden, vergeleken met Giant's TCX?
William
Voor mijn woon- werkverkeer ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe fiets.
De route is 20km enkel. De wegen zijn allemaal verhard, maar er zijn redelijk veel oneffenheden.
Deze week heb ik de route gereden met mijn Canyon Endurace, maar in de winter wordt dat iets lastiger.
Hierdoor dacht ik aan een gravelbike.
Ik zoek eentje waar gemakkelijk spatborden en evt een rekje kunnen gemonteerd worden.
Hier in een winkel verderop staat een prachtige fiets in de etalage. Ik ben gisteren gestopt en het blijkt een Kona Rova te zijn.
Nu ben ik wat aan het opzoeken geweest en die Rova blijkt in max 58cm verkrijgbaar, terwijl mijn Canyon nu een 2xl is.
Ik dacht dus dat de Rova niets voor mij ging zijn. Wanneer ik de reach en stack echter vergelijk, komen die aardig dicht bij elkaar in de buurt. Kona 400 en 630, Canyon 400 en 628. Kan ik ervan uitgaan dat de Rova toch een optie is voor mij?
De route is 20km enkel. De wegen zijn allemaal verhard, maar er zijn redelijk veel oneffenheden.
Deze week heb ik de route gereden met mijn Canyon Endurace, maar in de winter wordt dat iets lastiger.
Hierdoor dacht ik aan een gravelbike.
Ik zoek eentje waar gemakkelijk spatborden en evt een rekje kunnen gemonteerd worden.
Hier in een winkel verderop staat een prachtige fiets in de etalage. Ik ben gisteren gestopt en het blijkt een Kona Rova te zijn.
Nu ben ik wat aan het opzoeken geweest en die Rova blijkt in max 58cm verkrijgbaar, terwijl mijn Canyon nu een 2xl is.
Ik dacht dus dat de Rova niets voor mij ging zijn. Wanneer ik de reach en stack echter vergelijk, komen die aardig dicht bij elkaar in de buurt. Kona 400 en 630, Canyon 400 en 628. Kan ik ervan uitgaan dat de Rova toch een optie is voor mij?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0