Het dopingtopic 2.0
Op dopinggebied ik ook. Dit is weer één van die marketingtrucs van Iwan Spekenbrink, net als het vreselijke geslijm aan het adres van RCS de afgelopen dagen. Ik vind dat het er allemaal een beetje te dik op ligt en langzamerhand verdwijnt mijn sympathie voor die ploeg een beetje.
Campagnolo Ultra Dork
Waarom zou je ze op het gebied van doping het voordeel van de twijfel geven? Bij Skil Shimano was Peter Janssen ploegarts en dat was hij vast niet omdat hij zo goed aspirientjes tegen hoofdpijn uit kon delen.
De grote overeenkomst tussen Brailsford en Spekenbrink is dat ze allebei vooral heel goed zijn in het vertellen van marketing bullshit verhalen en uiteindelijk blijken dat soort verhalen dan dus ook vooral uit bullshit te bestaan en is de werkelijkheid wat minder mooi.
De grote overeenkomst tussen Brailsford en Spekenbrink is dat ze allebei vooral heel goed zijn in het vertellen van marketing bullshit verhalen en uiteindelijk blijken dat soort verhalen dan dus ook vooral uit bullshit te bestaan en is de werkelijkheid wat minder mooi.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid
Haha, trouwens...., de Autoriteit wordt gefinancierd door de Overheid(VWS) en Lotto(geel). Waar ben ik de laatste sponsor eerder tegengekomen? Daar is nu Sunweb bij gekomen.
Volgen er meer? Of zijn er al meer?
Volgen er meer? Of zijn er al meer?
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1Ernie C. schreef: ↑05 jan 2018 15:02 Op dopinggebied ik ook. Dit is weer één van die marketingtrucs van Iwan Spekenbrink, net als het vreselijke geslijm aan het adres van RCS de afgelopen dagen. Ik vind dat het er allemaal een beetje te dik op ligt en langzamerhand verdwijnt mijn sympathie voor die ploeg een beetje.
Het wordt een beetje ‘to much’.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je bent sowiso pas schuldig na een positieve test. Bijv een dubbele hoeveelheid salbutamol....
Less is bore
Nou,..... daar moet nog heel veel over vergaderd wordendaniel1975 schreef: ↑06 jan 2018 15:12 Je bent sowiso pas schuldig na een positieve test. Bijv een dubbele hoeveelheid salbutamol....
-
- Forum-lid
Wat een afleidings manoeuvres bij dat Salbutamol verhaal. Salbutamol doet zijn werk optimaal bij een gewoon normale dosis: nl. maximaal open trekken van de luchtwegen.
Wordt echter vaak gecombineerd met een glucocorticosteroid. In Nederland vnl verkrijgbaar als Seretide en toegediend met inhaler. In het buitenland een paar vergelijkbare preparaten.
Dat glucosteroid is heel interessant als het gaat over prestatiebevordering .Is een synthetische vorm van Cortisol , een hormoon dat in de bijnieren wordt gevormd uit cholesterol bij stress situaties. Het wordt vaak benoemd als Stress hormon. Beter is anti-stress hormon. Werking(eenvoudig gehouden): mobiliseren van glucose, desnoods uit spiereiwit, bevorderen van de eetlust, onderdrukken van het immuunsysteem(ontstekingen) en een enigszins eufore werking(de pijn bij inspanning onderdrukken voor het gevoel) . Kortom een interessant verhaal als het om prestatiebevordering gaat. Ik vermoed dat ze daar bij Sky amateuristisch hebben zitten klooien met het doel zoveel mogelijk corticoisteroid in het lichaam van Froome te krijgen zonder de grens voor de toegestane limiet te overschrijden. Dat verhaal van die inhalers is lachwekkend. Zeer waarschijnlijk hebben ze toegediend middels injectie.
Ik zeg dit niet zomaar. Jarenlange ervaring als arts bij begeleiding van duursporters, oa. wielrenners op topniveau en fel tegenstander van oneigenlijk gebruik van geneesmidelen voor prestatiebevordering
Wordt echter vaak gecombineerd met een glucocorticosteroid. In Nederland vnl verkrijgbaar als Seretide en toegediend met inhaler. In het buitenland een paar vergelijkbare preparaten.
Dat glucosteroid is heel interessant als het gaat over prestatiebevordering .Is een synthetische vorm van Cortisol , een hormoon dat in de bijnieren wordt gevormd uit cholesterol bij stress situaties. Het wordt vaak benoemd als Stress hormon. Beter is anti-stress hormon. Werking(eenvoudig gehouden): mobiliseren van glucose, desnoods uit spiereiwit, bevorderen van de eetlust, onderdrukken van het immuunsysteem(ontstekingen) en een enigszins eufore werking(de pijn bij inspanning onderdrukken voor het gevoel) . Kortom een interessant verhaal als het om prestatiebevordering gaat. Ik vermoed dat ze daar bij Sky amateuristisch hebben zitten klooien met het doel zoveel mogelijk corticoisteroid in het lichaam van Froome te krijgen zonder de grens voor de toegestane limiet te overschrijden. Dat verhaal van die inhalers is lachwekkend. Zeer waarschijnlijk hebben ze toegediend middels injectie.
Ik zeg dit niet zomaar. Jarenlange ervaring als arts bij begeleiding van duursporters, oa. wielrenners op topniveau en fel tegenstander van oneigenlijk gebruik van geneesmidelen voor prestatiebevordering
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze hebben heel veel tijd nodig om een excuus te verzinnnen om Froome te redden wat nog enigzins ergens op lijkt..... UCI zet zich momenteel weer aardig te kakken door niet minimaal een tijdelijke schorsing te geven. Alle andere renners zouden direct na de A-staal al hangen.
Less is bore
Ik weet niet meer juist hoe het met Contador en zijn schorsing gegaan is maar heeft bdie ook niet gedurende lange tijd kunnen doorrijden aangezien hij en een tour en een giro heeft moeten inleveren?daniel1975 schreef: ↑07 jan 2018 13:22 Ze hebben heel veel tijd nodig om een excuus te verzinnnen om Froome te redden wat nog enigzins ergens op lijkt..... UCI zet zich momenteel weer aardig te kakken door niet minimaal een tijdelijke schorsing te geven. Alle andere renners zouden direct na de A-staal al hangen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.