Canyon
Ha allen,
ik heb een Ultimate CF SL uit 2016 en heb het plan een Aero stuur te monteren.
Canyon vertelde mij dat de Aerocockpit van de SLX (die momenteel overigens nog niet los te verkrijgenis ) en ELK ander stuur van een willekeurig merk niet goed zal aansluiten vanwege de specifieke vorm van het balhoofd & stuurpen. Canyon wijkt hierin af van andere merken. Technisch is het mogelijk maar het is niet aan te raden.
Heeft iemand ervaring met het monteren van een ander/aero stuur op de Ultimate CF SL? Sluit het inderdaad niet goed aan of valt dit wel mee?
Dank voor jullie reactie!
ik heb een Ultimate CF SL uit 2016 en heb het plan een Aero stuur te monteren.
Canyon vertelde mij dat de Aerocockpit van de SLX (die momenteel overigens nog niet los te verkrijgenis ) en ELK ander stuur van een willekeurig merk niet goed zal aansluiten vanwege de specifieke vorm van het balhoofd & stuurpen. Canyon wijkt hierin af van andere merken. Technisch is het mogelijk maar het is niet aan te raden.
Heeft iemand ervaring met het monteren van een ander/aero stuur op de Ultimate CF SL? Sluit het inderdaad niet goed aan of valt dit wel mee?
Dank voor jullie reactie!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6218
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik heb dan een ultimate AL, van iets ouder. Maar met een ander stuurpen en stuur. Gaat prima.
Lijkt me ook een gek verhaal. De vorkbuis is gewoon rond toch? Kan je dus een stuurpen gewoon op monteren zoals je dat altijd zou doen. eventueel met een kleine spacer eronder, tussen balhoofd en je stuurpen.
Welk stuur je er dan vervolgens aan hangt, heeft de fiets niets meer mee te maken.
Het enige wat ik me (ook nauwelijks) kan voorstellen is dat de canyon stuurpen niet zo compatibel is met een ander stuur. Maar ook dat betwijfel ik. Rond is rond, je moet alleen altijd zorgen voor de juiste diameter.
Lijkt me ook een gek verhaal. De vorkbuis is gewoon rond toch? Kan je dus een stuurpen gewoon op monteren zoals je dat altijd zou doen. eventueel met een kleine spacer eronder, tussen balhoofd en je stuurpen.
Welk stuur je er dan vervolgens aan hangt, heeft de fiets niets meer mee te maken.
Het enige wat ik me (ook nauwelijks) kan voorstellen is dat de canyon stuurpen niet zo compatibel is met een ander stuur. Maar ook dat betwijfel ik. Rond is rond, je moet alleen altijd zorgen voor de juiste diameter.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Misschien doel je op het feit dat Canyon op veel fietsen een grotere stuurpen gebruikt dan 'normaal' , 1 1/4 inch in plaats van 1 1/8 inch.
Stuurpennen in 1 1/4 worden ook gemaakt door sommige andere fabrikanten. Giant gebruikt ze, Ritchey heeft een aantal modellen, en er zijn er vast meer..
Stuurpennen in 1 1/4 worden ook gemaakt door sommige andere fabrikanten. Giant gebruikt ze, Ritchey heeft een aantal modellen, en er zijn er vast meer..
Ik heb net nieuw een aeroad 8.0 DI2 gekocht / 2016 / mat zwarte versie. Nu zoek ik geschikte lage velg / lichte wielen voor gemiddelde beklimmingen en grote beklimmingen. Wat zouden jullie mij aanraden?
Liefst heb ik dat ik ze meteen kan steken. Gebruik overigens nu de exalith remblokken.
Liefst heb ik dat ik ze meteen kan steken. Gebruik overigens nu de exalith remblokken.
Er werd mij verteld dat "rond" dus niet perse "rond" is....Ik stond er zelf ook van te kijken. Maar goed om te horen dat dit bij jou gewoon is gelukt! Nog andere mensen met soortgelijke ervaringen?MarkVeenstra schreef:Ik heb dan een ultimate AL, van iets ouder. Maar met een ander stuurpen en stuur. Gaat prima.
Lijkt me ook een gek verhaal. De vorkbuis is gewoon rond toch? Kan je dus een stuurpen gewoon op monteren zoals je dat altijd zou doen. eventueel met een kleine spacer eronder, tussen balhoofd en je stuurpen.
Welk stuur je er dan vervolgens aan hangt, heeft de fiets niets meer mee te maken.
Het enige wat ik me (ook nauwelijks) kan voorstellen is dat de canyon stuurpen niet zo compatibel is met een ander stuur. Maar ook dat betwijfel ik. Rond is rond, je moet alleen altijd zorgen voor de juiste diameter.
Eindelijk even kunnen genieten van mn nieuwe Endurace CF SLX 8.0 Di2... WOW.. wat een fiets. Fiets zit me als gegoten. Hij is ongelofelijk stijf, voelt ontzettend snel aan en het comfort... pffff. Maar goed, mijn vorige fiets was een volledig ALu X-trail/Focus budget fiets met oude Shimano 105.....
Enige minpuntje zover: op klinkers of grof wegdek rammelen de knopjes op de ST-R785 shifters!! Voelen een beetje goedkoop aan... Zal nog wel stukje doorontwikkeld moeten worden....
Binnenkort hoop ik even een echt lange rit te maken..
Enige minpuntje zover: op klinkers of grof wegdek rammelen de knopjes op de ST-R785 shifters!! Voelen een beetje goedkoop aan... Zal nog wel stukje doorontwikkeld moeten worden....
Binnenkort hoop ik even een echt lange rit te maken..
Bij mijn Canyon zat ook een CDRom met alle manuals, gegevens, etc.. Daar stond ook een spec. lijst op van de 2017 modellen
Er komen inderdaad een aantal versies met eTap en met name qua wielen zijn er wijzigingen: DT Swiss ERC 1100 (kan ik online nog niet vinden) en Reynolds All Road Disc (kan ik ook niet vinden) komen op de Endurace SLX modellen. We gaan het zien. Ik ben i.i.g erg blij dat ik nog nét een outlet fiets heb bemachtigd op het moment dat de "reguliere" modellen ook al korting hadden. Dubbel korting dus
Er komen inderdaad een aantal versies met eTap en met name qua wielen zijn er wijzigingen: DT Swiss ERC 1100 (kan ik online nog niet vinden) en Reynolds All Road Disc (kan ik ook niet vinden) komen op de Endurace SLX modellen. We gaan het zien. Ik ben i.i.g erg blij dat ik nog nét een outlet fiets heb bemachtigd op het moment dat de "reguliere" modellen ook al korting hadden. Dubbel korting dus
- jelmerjager
- Forum-lid
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 05 jun 2008 14:26
En staat daar toevallig ook iets op over de eventuele Ultimate Disc modellen?
Ik zal eens kijken.. Volgens mij (nog) niet.. Ik denk dat Canyon in de startblokken staat, dat ze de carbon-molds al klaar hebben liggen maar ze wachten op het officiele UCI besluit over schijfremmen om de productie te starten.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Stond gewoon op de bikemotion (volgens mij vorig jaar zelfs al)Hupie schreef:Ik zal eens kijken.. Volgens mij (nog) niet.. Ik denk dat Canyon in de startblokken staat, dat ze de carbon-molds al klaar hebben liggen maar ze wachten op het officiele UCI besluit over schijfremmen om de productie te starten.