Canyon
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16468
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De kerstkoopjes zijn gestart.
XMas sale day 1: Een paar Mavic Cosmic Elite wielen voor 180 Euro
En Shimano DA R9100 C24 clincher set voor 580,95 Euro
Helaas ondertussen volledig uitverkocht.
XMas sale day 1: Een paar Mavic Cosmic Elite wielen voor 180 Euro
En Shimano DA R9100 C24 clincher set voor 580,95 Euro
Helaas ondertussen volledig uitverkocht.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 06 dec 2016 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik zit heel erg te twijfelen om een Canyon Inflite aan te schaffen. Mn budget laat een AL 9.0 en AL 8.0 Pro Race toe. De eerste met een Ultegra afmontage en een gewoon AL frame. De laatste met SRAM Rival 1x11 en een heerlijk SLX aluminium SLX frame.
Nu ben ik niet van plan om de fiets het hooggebergte in te nemen en zal voornamelijk in midden Nederland worden bereden maar wel op zowel asfalt als onverhard want ik zit qua voorkeuren precies tussen een wegracer en een mountainbiker in
Enige voorkeuren / argumenten voor het ene of het andere model?
Alvast bedankt
Nu ben ik niet van plan om de fiets het hooggebergte in te nemen en zal voornamelijk in midden Nederland worden bereden maar wel op zowel asfalt als onverhard want ik zit qua voorkeuren precies tussen een wegracer en een mountainbiker in
Enige voorkeuren / argumenten voor het ene of het andere model?
Alvast bedankt
Wat is het verschil tussen het AL frame en het AL SLX frame dan? Ik zie weggewerkte lasnaden maar verder weinig.
Die SLX heeft 42 blad met 10-42 cassette, dus theoretisch gezien hetzelfde bereik als een 50/34 met een 12-34 cassette (niet echt een courante cassette maar ok). Je kunt er dus de hoogte wel mee in en 50 kmh+ kun je er ook wel mee aantikken. Het grote verschil is natuurlijk dat de 1x groep je een enorme gatenkaas aan cassette geeft, jij moet voor jezelf bepalen of dit stoort of niet. Of als je het niet erg vind, cassettes wisselen naar gelang het soort gebruik (of voorblad). Wellicht dat je dat met banden ook zal doen, dan kun je er ook voor kiezen om gewoon twee wielsets te nemen, maargoed dan gaat het budget natuurlijk wel wat omhoog.
Die SLX heeft 42 blad met 10-42 cassette, dus theoretisch gezien hetzelfde bereik als een 50/34 met een 12-34 cassette (niet echt een courante cassette maar ok). Je kunt er dus de hoogte wel mee in en 50 kmh+ kun je er ook wel mee aantikken. Het grote verschil is natuurlijk dat de 1x groep je een enorme gatenkaas aan cassette geeft, jij moet voor jezelf bepalen of dit stoort of niet. Of als je het niet erg vind, cassettes wisselen naar gelang het soort gebruik (of voorblad). Wellicht dat je dat met banden ook zal doen, dan kun je er ook voor kiezen om gewoon twee wielsets te nemen, maargoed dan gaat het budget natuurlijk wel wat omhoog.
Wat ik heb kunnen vinden is het normale AL frame gemaakt van 7005 aluminium en het SLX frame een kwaliteit hoger ligt (al denk ik niet dat ik het verschil ooit ga merken).
Ik kom nu van een Defy met een compact 50/34 dus ik denk idd niet dat ik veel verschil ga merken met de overbrenging. Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar SRAM
Morgen nog even naar Bocholt om naar een alternatief van ROSE te kijken en als die het niet wordt ga ik voor de Canyon.
@th0m bedankt voor je feedback!
Ik kom nu van een Defy met een compact 50/34 dus ik denk idd niet dat ik veel verschil ga merken met de overbrenging. Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar SRAM
Morgen nog even naar Bocholt om naar een alternatief van ROSE te kijken en als die het niet wordt ga ik voor de Canyon.
@th0m bedankt voor je feedback!
Het eerste ritje is gemaakt met de Inflite https://youtu.be/3lTYWEPVOcA
Uiteraard is de fiets uitgevoerd met de "welkomstlampenset" van FIETS Magazine, waarvoor dank
Uiteraard is de fiets uitgevoerd met de "welkomstlampenset" van FIETS Magazine, waarvoor dank
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16468
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De fiets is niet direct mijn smaak maar in de muziek kan ik me dan weer wel 100% terugvinden.BramH schreef:Het eerste ritje is gemaakt met de Inflite https://youtu.be/3lTYWEPVOcA
..............
Up the Irons.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Zie dat de 2017 modellen van de Endurace disc online staan:
https://www.canyon.com/en-nl/road/endurace/
De CF SLX lijkt er niet goedkoper op geworden te zijn. Versie met Ultegra (non DI2) is nu 4299, waar dit eerst de prijs was van de Dura-Ace versie of de Ultegra DI2 versie. Verder lijkt de fiets daarmee 300 gram zwaarder geworden.
Wielen zijn anders (Reynolds Assault Carbon nu vs DT Swiss RR21 alu in 2016). Op het eerst gezicht moet de meerprijs dus zitten in de wielen, maar ik vind het gek dat de wielen niet lichter lijken te zijn...
Wel nu ook de Endurace CF SL, iets zwaarder maar wel betere prijzen.
https://www.canyon.com/en-nl/road/endurace/
De CF SLX lijkt er niet goedkoper op geworden te zijn. Versie met Ultegra (non DI2) is nu 4299, waar dit eerst de prijs was van de Dura-Ace versie of de Ultegra DI2 versie. Verder lijkt de fiets daarmee 300 gram zwaarder geworden.
Wielen zijn anders (Reynolds Assault Carbon nu vs DT Swiss RR21 alu in 2016). Op het eerst gezicht moet de meerprijs dus zitten in de wielen, maar ik vind het gek dat de wielen niet lichter lijken te zijn...
Wel nu ook de Endurace CF SL, iets zwaarder maar wel betere prijzen.
En de ultimate cf slx DISC en de aeroad cf slx DISC staan ook online.
De ultergra en de ultegra di2 aeroad disc versies zijn 600 euro duurder dan de velgrem versie.
De ultergra en de ultegra di2 aeroad disc versies zijn 600 euro duurder dan de velgrem versie.
Laatst gewijzigd door rien op 14 dec 2016 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle disc versies: https://www.canyon.com/nl/specials/disc/
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk