Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Je merkt het vanzelf als je het vergeet.....
Overigens is het meestal wel mogelijk het verschil in het stelbereik op te vangen, kleine moeite toch?
Van 23 mm naar 19 mm wordt moeilijk, maar 19 mm is gelukkig bij nieuwere zo goed als uitgestorven.
Ik heb velgen van 22 tot 24 breed en daarvoor stel ik niks bij.
Overigens is het meestal wel mogelijk het verschil in het stelbereik op te vangen, kleine moeite toch?
Van 23 mm naar 19 mm wordt moeilijk, maar 19 mm is gelukkig bij nieuwere zo goed als uitgestorven.
Ik heb velgen van 22 tot 24 breed en daarvoor stel ik niks bij.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik moet het allemaal gaan ervaren. Eerst maar even beginnen een nieuw setje remblokken aanschaffen - setje gekocht via MP - en dan gaan stellen.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Remblokken voor carbon gekocht : zijn Giant SLR blokken - zelfde compound als Reynolds - wellicht nog iets zachter. Zeker zachter dan Swisstop Black Prince en /of Campagnolo blokken. Dat ze wat sneller zullen slijten is geen enkel probleem - ze piepen absoluut niet op mijn Zipp wielen en ook niet op mijn zoon z'n Reynolds wielen.
p.s. ze kosten ook geen drol met € 15,- per 4 stuks.
https://www.giant-bicycles.com/int/giant-slr-brake-pads

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Voor je Campagnolo Bora wielen : Campagnolo rode blokken, punt.

Ik heb ook SwissStop remblokken i.c.m. mijn FFWD F4R wielen en ik moet zeggen dat ik nog steeds niet het zelfde remgevoel/vertrouwen heb op de afdalingen dan dat ik toen met alu wielen had (ik weet dat het gevoel altijd anders zal zijn, maar het moet beter kunnen).rene schreef: ↑23 mei 2019 14:26 Remblokken voor carbon gekocht : zijn Giant SLR blokken - zelfde compound als Reynolds - wellicht nog iets zachter. Zeker zachter dan Swisstop Black Prince en /of Campagnolo blokken. Dat ze wat sneller zullen slijten is geen enkel probleem - ze piepen absoluut niet op mijn Zipp wielen en ook niet op mijn zoon z'n Reynolds wielen.
Zou het wisselen van remblokken, naar eventueel deze van Giant, mij een beter gevoel kunnen geven? Ik denk dat deze SwissStop blokken niet goed doseren omdat de compound te hard is waardoor de blokken gaan piepen en zelfs het wiel blokkeren?
Thanks!
Ik heb dat gevoel helemaal niet met SwissStop icm carbon wielen. Al meerdere keren in alle soorten bergen ermee gereden en remt gewoon prima. Heb je ze wel goed afgesteld?jsprbcn schreef: ↑23 mei 2019 15:19Ik heb ook SwissStop remblokken i.c.m. mijn FFWD F4R wielen en ik moet zeggen dat ik nog steeds niet het zelfde remgevoel/vertrouwen heb op de afdalingen dan dat ik toen met alu wielen had (ik weet dat het gevoel altijd anders zal zijn, maar het moet beter kunnen).rene schreef: ↑23 mei 2019 14:26 Remblokken voor carbon gekocht : zijn Giant SLR blokken - zelfde compound als Reynolds - wellicht nog iets zachter. Zeker zachter dan Swisstop Black Prince en /of Campagnolo blokken. Dat ze wat sneller zullen slijten is geen enkel probleem - ze piepen absoluut niet op mijn Zipp wielen en ook niet op mijn zoon z'n Reynolds wielen.
Zou het wisselen van remblokken, naar eventueel deze van Giant, mij een beter gevoel kunnen geven? Ik denk dat deze SwissStop blokken niet goed doseren omdat de compound te hard is waardoor de blokken gaan piepen en zelfs het wiel blokkeren?
Thanks!
Kan heel goed dat het beter wordt. Ik heb vorig jaar de F4R special edition gereden met de carbon DT180 carbon naven. Fijne wielen - echter vond ik ze in de Alpen absoluut niet overtuigend met de Swisstop Black Prince blokken. Ben toen in de vakantie overgestapt naar Campagnolo Bora icm Campagnolo blokken welke meer vertrouwen gaven.jsprbcn schreef: ↑23 mei 2019 15:19 Ik heb ook SwissStop remblokken i.c.m. mijn FFWD F4R wielen en ik moet zeggen dat ik nog steeds niet het zelfde remgevoel/vertrouwen heb op de afdalingen dan dat ik toen met alu wielen had (ik weet dat het gevoel altijd anders zal zijn, maar het moet beter kunnen).
Thanks!
Ik zou ze zeker proberen, en met zachtere blokken zal het zeker niet schadelijk zijn voor je velgen. Reynolds Cryo Blue ( de eerste versie ) zijn ook vrij zacht en remmen goed.

- Lcsmet
- Forum-lid HC
2 Pagina's terug, pagina 1175 van dit topic, is identiek dezelfde vraag langsgekomen.jsprbcn schreef: ↑23 mei 2019 15:19Ik heb ook SwissStop remblokken i.c.m. mijn FFWD F4R wielen en ik moet zeggen dat ik nog steeds niet het zelfde remgevoel/vertrouwen heb op de afdalingen dan dat ik toen met alu wielen had (ik weet dat het gevoel altijd anders zal zijn, maar het moet beter kunnen).rene schreef: ↑23 mei 2019 14:26 Remblokken voor carbon gekocht : zijn Giant SLR blokken - zelfde compound als Reynolds - wellicht nog iets zachter. Zeker zachter dan Swisstop Black Prince en /of Campagnolo blokken. Dat ze wat sneller zullen slijten is geen enkel probleem - ze piepen absoluut niet op mijn Zipp wielen en ook niet op mijn zoon z'n Reynolds wielen.
Thanks!
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend