Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 21 jun 2009 20:36

Moustache, ik had hetzelfde maar na verificatie en herstel ( rechtsklik op device ) kon ik er weer mee werken. Als je dan een directory hebt die een file is geworden, die gewoon verwijderen. Je kunt van te voren even een kopietje maken van je schijfstructuur naar bv je buroblad. Maar omdat de garmin corrupt is, gaat dit misschien niet eens.

Daarna kiezen, of 2.6 of wellicht 2.8 laden (sinds kort gebruik ik deze, nog geen probleem mee gehad ) maar van ze leven niet meer die versie 2.7. 'n paar pagina's gelden heb ik 'n link gezet om een versie te laden om webupdater heen. Webupdater installeert alleen de laatste versie.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 21 jun 2009 20:52

Die map heb ik reeds hernoemd. Dus mijn 705 werkt gewoon prima. Het was de GPX map. Die heb ik hernoemd en een nieuwe lege GPX map aangemaakt.

Alleen ik wil die hernoemde map er gewoon af hebben.

Check de inhoud hier maar eens. Hij heeft allemaal folders aangemaakt van delen van een xml file en nu herkent Windows die folders niet goed en kan ze dus niet verwijderen. Het is dus geen Garmin probleem maar een Windows issue.

Zoals gezegd, geen problemen met de Edge (alhoewel ik hem wel ga updaten naar 2.80) maar die map irriteert me gewoon en wil ik eraf hebben.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2009 20:53

[quote="HenkV"]rbr, de garmin "synchroniseerd" met de gps hoogte. Binnen die gps grenzen gebruikt hij de luchtdruk. Dus het zal veelal redelijk kloppen. Verloop als bij de polar of hac is er niet over bv 24 uur. Maar de display geeft vaak vreemde dingen aan die naderhand in de file niet terug te vinden zijn.

Het probleem bij AMC is dat woordje "steeds". Als hij nu 10 aangaf en af en toe -2 er doorheen kon ik het verklaren. Echter 10% bergop en "steeds" -2% dat duidt op een ander probleem.[/quote]

De gekke waarden waren bij mij wel in de file terug te vinden. Ook de hoogte heeft vreemd gedaan. Aan het einde van de rit ziet de file er weer netjes uit, alleen toen heb ik niet meer op 't scherm gekeken omdat ik te druk was met blijven demareren ;)
Misschien water op ingang van de barometrische sensor aan de onderkant van de Garmin gezeten?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 21 jun 2009 22:35

Problem solved!
Met de uitvoering van chkdsk via cmd heb ik de folder om kunnen zetten naar een file en die file heb ik nu kunnen verwijderen. Die lelijke corrupte map is dus nu weg!

sanderb9
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:14

sanderb9 22 jun 2009 21:19

Ik heb het idee dat sinds versie 2.8 het scherm af en toe flikkert.

Jullie ook?

Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 22 jun 2009 22:19

snorremans, ik schreef ook "verify" doen. Dat is de windows equivalent van de chkdsk. Gewoon rechtsklikken op het device, Properties, Utils, Verify en check "repareren" en dan de equivalenten in het nederlands. Is wat handiger dan cmd en chkdsk /f. Zo jagen we iedereen weg :)
Mijn trainingen op bikeplanner.com

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 jun 2009 22:20

Na de update heb ik weer miles en lbs, i.p.v. km en kg.
Waar kan ik dat ook alweer wijzigen?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jun 2009 22:22

Instellingen en dan eenheden. ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 jun 2009 22:25

[quote="Amclassic-fan"]Instellingen en dan eenheden. ;)[/quote]

Dank U!
Wat je ook waar ik de tijd kan instellen, het is hier nog wintertijd, loop een uur achter.

Stom, instellingen en dan tijd......... lekker slim ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 22 jun 2009 23:59

[quote="HenkV"]snorremans, ik schreef ook "verify" doen. Dat is de windows equivalent van de chkdsk. Gewoon rechtsklikken op het device, Properties, Utils, Verify en check "repareren" en dan de equivalenten in het nederlands. Is wat handiger dan cmd en chkdsk /f. Zo jagen we iedereen weg :)[/quote]

Sorry, te snel gelezen blijkbaar, ik zal mijn IT praat voor me houden ;)

Maaruh, even wat anders. Wat doen ze daar bij Garmin eigenlijk? Niets?
Gisteren even snel de 2.80 erop gezet en zonet trek ik hem van de kabel af zet hem op mijn fiets om te vertrekken, moet hij nog updaten. Dat was het probleem niet, maar wel dat al mijn instellingen weg waren. Ik kon alle schermen weer opnieuw instellen?!?! Dat mag toch niet mogen? Grrrrr.

Die instellingen kan je toch in een appart klein bestandje opslaan zodat het niet opnieuw hoeft bij een Firmware upgrade?!

mori
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:10

mori 23 jun 2009 01:48

[quote="Moustache"]Maaruh, even wat anders. Wat doen ze daar bij Garmin eigenlijk? Niets?
Gisteren even snel de 2.80 erop gezet en zonet trek ik hem van de kabel af zet hem op mijn fiets om te vertrekken, moet hij nog updaten. Dat was het probleem niet, maar wel dat al mijn instellingen weg waren. Ik kon alle schermen weer opnieuw instellen?!?! Dat mag toch niet mogen? Grrrrr.[/quote]

Notes:
IMPORTANT: IF UPGRADING FROM A SOFTWARE VERSION LESS THAN 2.80 ALL USER DATA WILL BE CLEARED


Sorry kon er niks aan doen. Ik las eerst hier het forum en direct erna op garmin.com bovenstaande. :rolleye:

Vandaag de bestelling voor de 705HR/CAD de deur uitgedaan.... dus jullie horen vast nog van me
Cervélo S3 - Cervélo RS - Genesis Croix de Fer

cazanner
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 apr 2008 03:04

cazanner 23 jun 2009 01:50

AMAI da is ni simpel

Ben sinds 2 weken in het bezit van een EDGE705, en zoveel monopolie misbruik heb ik nog nooit gezien je moet er die kaart van europa bij kopen of je kunt er bijna niets mee.
En die handleiding ojeeeee.
Volgende, ik heb via garmin site een City Navigator europa gekocht en rechtstreeks op mijn GPS gezet en slaag er maar niet in om de kaart op mapsours te laten werken ik ben hier all zeer intensief mee bezig geweest in unlockwizart heb alles gedaan wat hij vroeg van codes maar werkt niet?kan iemand mij helpen??????? plaese
racefiets kopen is moeilijker dan racen

Plaats reactie