Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 03 jul 2009 14:23

Volgens mij worden er verder geen namen genoemd!

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 03 jul 2009 15:05

DC schreef: Case in point: Basso/Vinokourov.

Publieks lieveling(ideale schoonzoon) Basso komt met een kul excuus en mag na twee jaar weer als schone jongen rond fietsen.
Vinokourov wordt de hel en de verdoemenis toegewezen, grotendeels omdat hij zo'n ongelovelijk arrogante persconferentie geeft.

Terwijl in deze de regels leidend moeten zijn: Allebei mogen weer overal fietsen!


Point taken. Te ver terug gaan gaat niet. Maar kan toch wel de nieuwe standaard worden?

Die Basso mag van mij net zo hard opflikkeren als die Vino.
Weg ermee.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 03 jul 2009 15:06

Weken is het vrij stil geweest op dit topic, maar het vals spelen van TD heeft klaarblijkelijk kolen op het vuur gegooid.
Wat bij mij vreemd overkomt, is het feit dat de UCI met de resultaten naar buiten komt van een re-test van de stalen van TD uit 2007. De recente berichtgeving die ons inzage heeft gegeven inzake de gestructureerdheid binnen de cycling team m.b.t. het dopinggebruik voor de renners, laat ons toch vermoeden dat de zaak TD niet als een Einzelfall gezien kan worden. TD is en blijft een unieke persoonlijkheid, maar wat het gebruik van doping betreft zal hij niet uit de pas lopen met de rest. Het selectieve karakter van de bekendmaking in deze stemt mij niet hoopvol voor de toekomst. Van ca. 850 renners is er een paspoort en gelet op het bovenstaande moeten er nog 849 'verdachten' zijn. Stalen zijn aan volume gebonden. TD heeft toen (te) veel substantie afgeven, die een re-test mogelijk maakte. LA heeft re-tests steeds tegen kunnen houden m.b.v. de UCI. Dit onderschrijft de pure willekeur van de UCI. Topsport is corrupt.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 03 jul 2009 15:51

Zouden er eigenlijk renners zijn die zeggen: "nee voor mij niet" als bv hun arts hun doping aanbied? Ook als dat 100% onopspoorbaar blijft? Als ik prof zou zijn, zou ik me voortdurend schuldig voelen naar mijn tegenstanders! Of wordt je met zo'n instelling uberhaupt nooit prof?
fietsen, da\'s mijn verzetje!

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 03 jul 2009 15:54

de boef van parma schreef:. Dit onderschrijft de pure willekeur van de UCI. Topsport is corrupt.


Ah, de boef laat zn licht er eindelijk ook over schijnen :-)

Eigenlijk rest ons niets dan collectieve zelfmoord! :-P

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 03 jul 2009 16:24


oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 03 jul 2009 16:57

Om mee te doen moet je gebruiken......niemand houdt 3 weken Tour 'schoon' vol. Op het niveau, snelheid waarmee men de Tour rijdt zoals de profs.

Dus wil je presteren zoals de profs het doen dan zul je, in mijn beleving, wel naar middelen moeten grijpen die op de lijst staan.

Hoe vaak kan je wel niet aan gedrag zien van top-sporters dat ze niet helemaal koosjer zijn. En geloof mij......ik hoorde vorig jaar David Millar in de late tour-uitzending op de Belg zegge dat hij zijn handen in het vuur zou steken voor Cavendish (dat hij schoon is) maar, ik vond Cavindish er niet zo chill bijzitten, toen Millar dat zei.........

En Vino heeft echt ballen (meerdere renners die gepakt zijn en terug keren in 'het peleton') door zo vol toeters en bellen mede te delen dat hij terugkomt. Ik hoop zo dat tie terugkeer en dan weer gepakt wordt!

Maar morgen zit ik gewoon weer voor de buis hoor. Ben benieuwd wat voor vuurwerk we gaan zien!!

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 03 jul 2009 20:09

MrT schreef: Point taken. Te ver terug gaan gaat niet. Maar kan toch wel de nieuwe standaard worden?

Die Basso mag van mij net zo hard opflikkeren als die Vino.
Weg ermee.


En Riis? Erik Dekker? Eric Breukink? Hoe zit het met die ploegen? (Ja, Robert Gesink valt onder ploegleiders met een zeer dubieus verleden!).

Waar trek je de grens en kijk je de andere kant op? Als iedereen met een dope verleden de sport uitmoet wordt het erg leeg in de volgauto's. Ook de podia's zouden niet meer zo vrolijk worden bevolkt door ex renners. Zoetemelk? Merckx? Delgado? Rooks? Allemaal helden en allemaal pakkers.

Het probleem is dat de pakkers degenen zijn van de heroische prestaties waar we allen aan terug denken en die de Tour de Tour maken.

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 03 jul 2009 20:57

http://www.nu.nl/sport/2035241/isu-pakt ... oping.html

Dit is nieuws wat precies op het goede moment komt!

Wat wij wielrenners al veel langer weten, komt nu naar buiten, niet alleen wielrenners zijn positief! Ze worden het strengste aangepakt!
fietsen, da\'s mijn verzetje!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 03 jul 2009 21:55

Oldboy schreef:Volgens mij worden er verder geen namen genoemd!

Ik zou met zo'n uitspraak nog even wachten als ik jou was...

http://www.cyclingnews.com/news/four-to ... tour-start
Four to seven more doping cases possible before Tour start. L'Equipe says cases from Romandie and Suisse

There could be four to seven more doping cases announced before the start of the Tour de France Saturday, the French sports publication L'Equipe reported on Thursday. Those cases will not be biological passport cases but stem from positive controls at this year's Tour de Romandie and the Tour de Suisse, according to the French newspaper, which is owned by the Tour organiser ASO.

The UCI would not confirm that information, but also did not deny it. "I cannot confirm that there will be further riders closed out from the Tour because of doping after the Dekker case," UCI spokesman Enrico Carpani told the German press agency dpa.

Dekker was charged earlier this week with having a positive control for EPO, in a re-tested sample. The UCI further said that the Dutch rider was caught under the bio-passport programme due to irregular blood values.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie