Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 02 aug 2011 13:33

Hoi
Vandaag na 1 week bestelling de kop serie stuur en bidon houders binnen gehad hopelijk eerst daags ook het frame en dit nu al voor de 2de maal na een zonder extra kosten.

mvg pedro

plette
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2009 16:08
Locatie: Geel

plette 05 aug 2011 10:46

Heeft er iemand ervaring met deze site?

http://www.carbonal.cn" onclick="window.open(this.href);return false;

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 05 aug 2011 11:35

Ja, heb met Carbonal gemaild en prijzen opgevraagd. Communicatie was goed en prjijzen redelijk. Je kan met Paypall betalen... Voor de rest geen leveringservaring.

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 05 aug 2011 21:42

Intussen is de 2 de frame ook klaar en gisteren zen vuur doop gehad een km tje of 40 in de gietende regen.

Volgens de dochter stuurt de fiets directer dan haar bianchi en stuurt hij veel lichter.
Postief dus en dik tevreden over de 2 china frame's.

Intussen gezien dat mijn frame aan de douane licht heb maar de rekening door gestuurd naar dsv om de frame zo vlug mogelijk ingeklaard te krijgen.

Nu aan vraagje aan jada ben deze nammiddag om 2 soorten acryl autolak gegaan om men frame af te spuiten nadat het gespoten is moet je dan terug schuren met een korrel 1000 of kan je zo de vernis erover zetten.
Ha de frame zelf op schuren en afplakken en spuiten ha dan nadien de frame terug bij de spuiter doen om hem af te lakken met aan auto vernis.
De reden ervoor is dat ik niet 100 % tevreden was van het afkleven( niet gelijkmatig) van de 2 frame al gespoten zijn en ik deze fiets eigenlijk volledig als zelfbouw projekt wil doen.
Als paint heb ik een kiwi groen kleur genomen(staat vast) samen met grijs en wit (nog niet zeker) heb ik nog staan nu nadenken hoe de frame eruit moet komen te zien.

mvg pedro

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 06 aug 2011 16:06

Je gebruikt het beste een 2 Komponenten (2K) blanke lak.
Die heb je van verschillende merken, zowel in hooglans als zijdeglans en zelfs mat.

Hier een voorbeeld
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2011 09:31

Leuk dat Fiets nu 2 china-frames heeft geimporteerd, maar wat mij betreft hebben ze een enorme kans laten liggen; om de echte kopieen eens te vergelijken met een neppert. Fiets mag altijd bellen om mijn Dogma te vergelijken met een Chinarello-Dogma, ben echt heel erg nieuwsgierig naar de verschillen (of overeenkomsten.....)
Less is bore

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 07 aug 2011 10:05

daniel1975 schreef:Leuk dat Fiets nu 2 china-frames heeft geimporteerd, maar wat mij betreft hebben ze een enorme kans laten liggen; om de echte kopieen eens te vergelijken met een neppert. Fiets mag altijd bellen om mijn Dogma te vergelijken met een Chinarello-Dogma, ben echt heel erg nieuwsgierig naar de verschillen (of overeenkomsten.....)
Ik denk dat Fiets in het magazine (net als op dit forum) geen ruimte moet geven aan Chinarello's. Gaat alleen maar een verkeerd signaal van uit als dat wel zou gebeuren.

koppi
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2007 23:54

koppi 07 aug 2011 11:26

Ben ook wel benieuwd naar de verschillen of overeenkomsten in stijfheid, kwaliteit, etc tussen de China-made en de echte fabrikanten.
Er zijn volgens mij twee hoofd-antwoorden: of er is geen verschil en dan hebben we direct een inschatting van het bedrag dat imago kost, of er is wel verschil en dan weten we ook voldoende, (waarbij ik er van uit ga dat de Chinarello's niet beter zijn dan het origineel).

PS. Het kopieren en onder dezelfde naam uitbrengen sta ik niet achter. Er is zoiets als auteursrecht, intellectueel eigendom, etc.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 07 aug 2011 13:17

Type carbon is anders en dan zullen de meetwaardes ook anders zijn. Of je het merkt is iets anders. Wat wel typisch is, is de lancering van de aktie-Prince. Dit lijkt mij echt een reactie op het Chinees materiaal.
Laatst gewijzigd door rbr op 07 aug 2011 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Twitter: @rbruijns

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 07 aug 2011 14:40

daniel1975 schreef:Leuk dat Fiets nu 2 china-frames heeft geimporteerd, maar wat mij betreft hebben ze een enorme kans laten liggen; om de echte kopieen eens te vergelijken met een neppert. Fiets mag altijd bellen om mijn Dogma te vergelijken met een Chinarello-Dogma, ben echt heel erg nieuwsgierig naar de verschillen (of overeenkomsten.....)
wanneer komt die test uit dan?
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 07 aug 2011 16:18

Nu heb ik vanaf het begin af aan dit forum bijgehouden en nadat ik mijn eigen wielen verkocht heb wil ik ook een setje Chinese wielen aanschaffen.
In gedachten heb ik een setje 60mm full carbon clinchers.

Nu heb ik al een aantal leveranciers bekeken maar verder heb ik nog niet na prijzen gevraagd etc.
Doordat er zoveel aanbieders zijn wil ik graag van jullie weten waar ik rekening mee zal moeten houden?
Waar moet ik opletten voor een goede velg? Ik wil wel graag een setje met meerdere spaken erin zo'n 28 spaaks.

Graag jullie tips/meningen.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2011 16:39

race-niek schreef:
daniel1975 schreef:Leuk dat Fiets nu 2 china-frames heeft geimporteerd, maar wat mij betreft hebben ze een enorme kans laten liggen; om de echte kopieen eens te vergelijken met een neppert. Fiets mag altijd bellen om mijn Dogma te vergelijken met een Chinarello-Dogma, ben echt heel erg nieuwsgierig naar de verschillen (of overeenkomsten.....)
wanneer komt die test uit dan?
Staat op fiets.nl
Less is bore

Plaats reactie