Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 15 mar 2009 21:05

Hoe werkt dat Acros systeem eigenlijk? Ik kan het zo snel nergens vinden.

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 15 mar 2009 23:54

Mooi systeem, maar moeilijk uit te leggen (althans, voor mij). Hier mijn poging: Bovenste balhoofdcup bestaat uit 2 delen die schuin zijn. Door een imbusje aan te draaien verschuiven deze 2 delen tov elkaar waardoor de totale hoogte variabel is en je dus hem klemt onder de stuurpen... Hmm volgens mij niet te begrijpen, moet ik een fotootje plaatsen?

since1908
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 feb 2009 13:05

since1908 16 mar 2009 00:20

Bedankt voor de reacties!

Als het goed is dan heeft Canyon in Heerlen in april ook gewoon de fietsen daar staan en ga ik daar een keer heen en heb ik nu een iets beter idee over hoe en wat.

Ook heel verleidelijk met mijn budget(max 2500) om een alliminium frame zelf op te bouwen of te laten opbouwen met campa chorus en zonda wielen.

Jasper, heb je toevallig nog meer foto's van je fiets, of staan die al een aantal pagina's terug?

gast
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:15

gast 16 mar 2009 00:34

since1908 schreef: Als het goed is dan heeft Canyon in Heerlen in april ook gewoon de fietsen daar staan en ga ik daar een keer heen en


Verwacht daar niet te veel van. Het is geen uitgebreide showroom van Canyon ofzo. Het is een gewone fietsenzaak, waar de keer dat ik er was, hooguit twee of drie Canyons stonden. Om teleurstellingen te voorkomen zou ik even met ze mailen voordat je er geen gaat.

since1908
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 feb 2009 13:05

since1908 16 mar 2009 00:40

Toevallig heb ik hier al een mailtje over gestuurd. Daar werd in gezegd dat midden april een testcenter wordt geopend. Lijkt mij dat het in Heerlen iets groter gaat worden dan nu het geval is.

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 16 mar 2009 09:32

since1908 schreef:Toevallig heb ik hier al een mailtje over gestuurd. Daar werd in gezegd dat midden april een testcenter wordt geopend. Lijkt mij dat het in Heerlen iets groter gaat worden dan nu het geval is.


Hetzelfde heb ik ook begrepen van Gerian van Canyon Benelux. Er komen in totaal zo'n 30 fietsen te staan, van elk model tenminste 1 exemplaar (race, MTB, tijdrit/triathlon).
Geinteresseerden kunnen na afspraak langs komen voor een testritje op het model van keuze. De testrit dagen zullen waarschijnlijk wel beperkt worden tot 2 of 3 dagen in de week (do, vr en/of za).
Volgens Gerian is het business model nog niet helemaal uitgewerkt, maar dit zijn voorlopig de plannen. Volgens haar zal Canyon Benelux als allereerste Canyon vertegenwoordiger buiten Duitsland dit model als pilot gaan draaien.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

ultimatecf
Forum-lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 23 feb 2007 10:20

ultimatecf 16 mar 2009 14:13

Dogestyle schreef:Mooi systeem, maar moeilijk uit te leggen (althans, voor mij). Hier mijn poging: Bovenste balhoofdcup bestaat uit 2 delen die schuin zijn. Door een imbusje aan te draaien verschuiven deze 2 delen tov elkaar waardoor de totale hoogte variabel is en je dus hem klemt onder de stuurpen... Hmm volgens mij niet te begrijpen, moet ik een fotootje plaatsen?


Ik heb een foto van een gedemonteerd balhoofdstel.


[img=http://img5.imageshack.us/img5/254/p1000566v.jpg]


Onderaan het bovenste gedeelte zit een palletje. Dit valt in het bovenste gaatje van het onderste gedeelte. In het gaatje aan de zijkant van het onderste gedeelte zit een imbusboutje. Hiermee verdraai je dan de twee delen ten opzichte van elkaar. Omdat de twee delen t.o.v. elkaar "berg en dal"zijn. wordt de totale hoogte hoger. Als dan de stuurpen al goed vast zit, haal je zo de speling uit het balhoofdstel.

dubois
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 22 mei 2008 20:28

dubois 18 mar 2009 18:14

@jaspervelzen:
Mooie fiets, welke maat is dit en hoe bevalt het fsa crankstel?

since1908
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 feb 2009 13:05

since1908 18 mar 2009 21:33

top van de foto's!

Zo heb ik gelijk een goed idee hoe frame eruitziet in 54 dan wel 56!

Weet iemand eigenlijk of bij de 2009 versie de witte lak wel goed is trouwens?

Plaats reactie