ik ben ook wel benieuwd. Maar feitelijk is het natuurlijk alleen wetenschappelijk interessant. Enige wat telt is je eigen hartslagJans schreef:Als ik hoor wat de hartslagen van vrouwen zijn, zou ik denken dat TumTumTum gelijk heeft. Die van mij ligt in ieder geval veel hoger dan van mijn man. Maar misschien is er iemand die hier ook nog iets over kan zeggen?
Andere sporten gedaan vandaag?
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
- Sweety2008
- Forum-lid
Heb net de tijdschrift Runnersworld nr. 11 voor mij liggen en op pagina 60/61 staat een heel interessant artikel over Stryd.
Maar ik ga nu niet het hele artikel overtypen dus mensen even zelfs lezen a.u.b.
Maar ik ga nu niet het hele artikel overtypen dus mensen even zelfs lezen a.u.b.
Ghost Nivolet 6LC
@arnold Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar in het verleden hebben TumTumTum en ik aan de ene kant en een aantal mannen aan de andere kant flinke discussies gehad. De "tegenpartij" vond dat we makkelijk in een bepaalde zone konden trainen. TTT en ik hebben de ervaring dat "de fiets uit de schuur halen" al een flinke hartslagverhoging opleverde, dus een heuveltje op er al voor zorgde dat we snel boven de zones uitstaken. Voor de dames was in ieder geval duidelijk dat "we niet allemaal hetzelfde reageren".
Maar met een beetje gezond verstand hoef je je daar uiteindelijk ook niet zorgen over te maken.
@Sweety, ik heb het tijdschrift niet, maar je hebt iets gevonden wat in je straatje past?Ik heb zelfs geen idee wat Stryd betekent.
Edit: Je bedoelt die powermeter? Volgens mij moet je voor dit soort discussie toch op een lopersforum zitten.
Maar met een beetje gezond verstand hoef je je daar uiteindelijk ook niet zorgen over te maken.
@Sweety, ik heb het tijdschrift niet, maar je hebt iets gevonden wat in je straatje past?Ik heb zelfs geen idee wat Stryd betekent.
Edit: Je bedoelt die powermeter? Volgens mij moet je voor dit soort discussie toch op een lopersforum zitten.
-
- Forum-lid
Google leert me dat vrouwen inderdaad over het algemeen een hogere hartslag hebben. Mijn max. hartslag is nu 192 (vrouw, 41 jaar). Mijn hartslag stijgt ook heel snel.Jans schreef:@arnold Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar in het verleden hebben TumTumTum en ik aan de ene kant en een aantal mannen aan de andere kant flinke discussies gehad. De "tegenpartij" vond dat we makkelijk in een bepaalde zone konden trainen. TTT en ik hebben de ervaring dat "de fiets uit de schuur halen" al een flinke hartslagverhoging opleverde, dus een heuveltje op er al voor zorgde dat we snel boven de zones uitstaken. Voor de dames was in ieder geval duidelijk dat "we niet allemaal hetzelfde reageren".
Met jaloezie lees ik jullie verhalen over hardlopen. Ik heb vroeger veel hardgelopen maar helaas kan ik dat nu niet meer door een aangeboren heupafwijking (zal wel heupdysplasie zijn). Eigenwijs als ik ben heb ik het afgelopen week wel weer geprobeerd met 3 dagen pijn tot gevolg. Fietsen gaat gelukkig wel!
ik lees Runnersworld niet. Maar ken Stryd al van de review van Dc-rainmaker. Is niet goedkoop; 200 euro en dat alleen voor een app
Er zijn nog geen wetenschappelijke onderzoeken geweest die het nut van het gebruik van een powermeter bij het hardlopen aantonen. Dan is 200 euro voor een speeltje (want meer is het dan niet) een iets te hoge prijs. Dus zolang het nut niet is aangetoond laat ik dit in potentie mooie appje links liggen
Daarnaast voldoen de traditionele trainingsprogramma's van Daniels en Pfitzinger. voor mij meer dan voldoende.
Er zijn nog geen wetenschappelijke onderzoeken geweest die het nut van het gebruik van een powermeter bij het hardlopen aantonen. Dan is 200 euro voor een speeltje (want meer is het dan niet) een iets te hoge prijs. Dus zolang het nut niet is aangetoond laat ik dit in potentie mooie appje links liggen
Daarnaast voldoen de traditionele trainingsprogramma's van Daniels en Pfitzinger. voor mij meer dan voldoende.
Laatst gewijzigd door arnold op 28 okt 2016 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
CaadX Ultegra
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik zit ook op een Duits loopersforum om precies te zijn op zelfs twee forums.
Ghost Nivolet 6LC
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik snap Bever wel. De laatste 40 pagina's worden er weinig "andere sporten" aangeleverd, omdat genoemde discussie nogal veel aandacht opslokt.
Eerder zag je allerlei bijdragen de revue passeren: Duiken, curling , skiën, voetbal, schaatsen, paardrijden, badminton, gewichtheffen, gevechtstraining, volleybal, roeien, skaten, enz...
Eerder zag je allerlei bijdragen de revue passeren: Duiken, curling , skiën, voetbal, schaatsen, paardrijden, badminton, gewichtheffen, gevechtstraining, volleybal, roeien, skaten, enz...
Het gaat daar om zulke kleine stijgingen dat ik dat maar verwaarloos.runcyclerun schreef:
Ik fluister ... doe een keer een test bij het SMA. Is erg leuk om te doen en heel interessant. je hebt gelijk dat maximale hartslag niet zoveel zegt. Meestal weet je het wel ongeveer aan de hand van een 10K wedstrijd of zoiets. Maar 10 a 15 minuten stevig doorlopen is niet helemaal waar. Vroeger dacht Cooper van de Coopertest wel dat de hartslag na die 12 minuten niet meer zou stijgen maar dat is niet helemaal waar en ook afhankelijk van de getraindheid van de loper. Een test met oxycon en lactaat bepaling is wel zinvol en nuttig als leidraad voor trainingen. Leidraad geen leiband he
Trainen met hartslag is maar een benadering, dat is goed genoeg om effectief te trainen als je dat interesseert, het is geen exacte wetenschap met cijfertjes achter de komma, dat wordt vaak vergeten.
Laatst gewijzigd door Keezx op 29 okt 2016 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
@ keezx: nee hoor, snap dat je niet wilt terug lezen maar ik schreef al enkele keren dat het allemaal geen 'wet' is, dat mensen verschillend zijn etc. Bovendien.. ieder zijn eigen training zeg ik altijd maar. Ik snap nooit dat mensen elkaar altijd van alles willen opdringen alsof er maar één juiste leer is. Of het nou om fietsen of om hardlopen gaat.
@ daan: Dat is rot. Maar weet je zeker dat het niet gaat? Ik heb zelf EDS en mijn gewrichten (waaronder heup, lastig bij lopen, en schouder.. lastig bij kano en fietsen want snel uit de kom of ernaast) en kan toch veel doen vanwege goede oefeningen. Krijg je goede begeleiding van iemand die er echt iets van weet? Ik denk eigenlijk dat het bij mij zelfs beter is geworden dan zonder sporten. Maar ik ken jouw situatie niet, kan er dus niet over adviseren of oordelen, maar als je nog niet echt goede begeleiding hebt gehad of een diagnose van een arts die precies weet wat er bij jou aan de hand is, kan er misschien nog best wat? Anders houdt het natuurlijk op
OK andere sporten dan: als het goed is, ga ik dit weekend weer met de kano op pad. Veel zin in, er staat weinig wind en de natuur is prachtig.
@ daan: Dat is rot. Maar weet je zeker dat het niet gaat? Ik heb zelf EDS en mijn gewrichten (waaronder heup, lastig bij lopen, en schouder.. lastig bij kano en fietsen want snel uit de kom of ernaast) en kan toch veel doen vanwege goede oefeningen. Krijg je goede begeleiding van iemand die er echt iets van weet? Ik denk eigenlijk dat het bij mij zelfs beter is geworden dan zonder sporten. Maar ik ken jouw situatie niet, kan er dus niet over adviseren of oordelen, maar als je nog niet echt goede begeleiding hebt gehad of een diagnose van een arts die precies weet wat er bij jou aan de hand is, kan er misschien nog best wat? Anders houdt het natuurlijk op
OK andere sporten dan: als het goed is, ga ik dit weekend weer met de kano op pad. Veel zin in, er staat weinig wind en de natuur is prachtig.