Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

David
Forum-lid

David 22 dec 2014 18:03

Dag allen. Ik ben David, 33 jaar uit Utrecht. In het voorjaar van 2013 ben ik begonnen met wielrennen. Daarvoor nooit iets aan sport gedaan, maar dit bleek ik zowaar leuk te vinden. Ik fiets regelmatig met verschillende vrienden, maar vind het ook erg lekker om alleen te rijden. Ik heb uiteraard vooral veel rond Utrecht gefietst, maar ook tochtjes gemaakt in o.a. de Veluwe, Zuid-Limburg, de Ardennen en rond Nijmegen. Nu fiets ik nog op een heel oude Gazelle Vuelta, maar ik hoop binnenkort iets nieuws te kopen. De concrete aanleiding om me hier aan te melden is dan ook om daar tips over te krijgen (zal er zo een topic over openen in het betreffende hoekje), maar zo te zien is er nog veel ander interessants te lezen hier!

Ron1970
Forum-lid

Ron1970 28 dec 2014 13:04

Goedemiddag een ieder,

Ik ben Ron, woonachtig in Castricum en 44 jaar. De nodige tijd op een mountainbike doorgebracht maar rijden op de weg bevalt me toch beter. Rij voornamelijk woon-werk kilometers, iets van 100 tot 150 km per week. Vanwege groot gezin weinig tijd om prive nog veel te rijden. Vanuit een zonovergoten maar fris Castricum, nog een fijne dag en veilige km's.

R-Know
Forum-lid

R-Know 28 dec 2014 13:18

Hoi Ron,
Welkom hier.
Hoezo nog prive rijden met zo'n woon werk hoeveelheid kilometers.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 28 dec 2014 21:47

Hi Ron,
Welkom op het forum. Ikzelf rijd ook voornamelijk de woonwerk kilometers, en dan kom ik op max 160 km per week (5 dagen/week). Met het lengen van de dagen kijken we weer uit naar de langere dagen om ook weer extra ritjes te maken in Noord Holland
Groet,
Johan
PS. ik heb ook een groot gezin ;-)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Garfield
Forum-lid

Gebruikersavatar Garfield 28 dec 2014 22:45

Hoi,
Na jaren meekijken toch maar registreren ;) . Mijn naam is Alwin, woonachtig in Utrecht en 47 jaar. Mijn fietsgeschiedenis: begonnen tijdens mijn jeugd met wat fietsen, toen ik ging studeren het fietsen een beetje 'vergeten', om zo'n 14 jaar geleden het opnieuw te ontdekken.
Mijn fietsen: een Massini (huismerk Salden), met Ultegra, nu dus zo'n 14 jaar oud, is nu mijn winterfiets. 5 jaar geleden kwam er een Kuota Kharma met Campagnolo Centaur. Deze is nu net verkocht om plaats te maken voor mijn droomfiets: een Pinarello dogma F8 met Dura ace Di2 (sorry Campa fans ;) ) Net besteld, nu nog wachten tot die geleverd wordt.... Ik hoop af en toe eens een nuttige bijdrage te mogen posten.

hansh1973
Forum-lid

hansh1973 29 dec 2014 19:55

Dag allemaal,
Ik ben Hans, 41 jaar en ondertussen alweer een paar jaar geleden aan mijn 2e fiets carrière begonnen. In mijn tienerjaren heb ik jaren lang gefietst. Tot ik ongeveer 20 was en bier drinken en het uitgaansleven niet meer kon combineren met fietsen. Na de geboorte van onze jongste zoon, bijna 7 jaar geleden ben ik weer begonnen met fietsen. Ondertussen rijd ik alweer enkele jaren bij de plaatselijke toerclub.

Met mijn Giant TCR 0 met Fulcrum Quatro's en Garmin vermaak ik me opperbest op de fiets. Ik rijd ongeveer 5000 km per jaar.

Ambities: jazeker. L-B-L staat hoog op mijn verlanglijstje. En ook de Mont Vertoux staat op dat lijstje. Alp d'Huez, Glandon en Croix de Fer heb ik ondertussen van dat lijstje gestreept.

Ik schrijf niet zoveel op het Forum, maar zo af en toe zal ik iets posten.

Timo
Forum-lid

Timo 08 jan 2015 15:30

Hallo, ik ben sinds een kwartier ook nieuw op dit forum, dus ik dacht laat ik me ook maar even voorstellen. Ik ben dus Timo, 33 jaar oud, en fiets nu een jaar of 5. Heel veel fiets ik niet (wil ook nog wel eens hardlopen of voetballen) maar ben wel enthousiast! Paar hoogtepunten: vorig jaar de 170 km van de Parijs-Roubaix toertocht gefietst, en daarnaast mooie tochten gemaakt tijdens vakanties in Pyreneeën (oa Tourmalet en Aubisque) en Dolomieten (oa Giau, Fedaia en Tre Cime).
Mijn fiets is een mooie blauwe Cannondale, die ik destijds tweehands op de kop heb weten te tikken. Met oa een nieuwe ketting en een nieuwe cassette trapt hij nog prima!

mkoningstein
Forum-lid

mkoningstein 08 jan 2015 20:27

Hallo, ik ben matthijs, 36 jaar en fiets nu sinds een jaar of 3 op een Giant Defy composite 1. Wilde al veel langer fietsen, maar door tijd- en geldgebrek was het er nooit echt van gekomen (oud zeeman, veel op zee, weinig thuis). Nu met een walbaan heb ik eindelijk de tijd gevonden. Ben sindsdien ook aardig verslaafd geraakt. Op het moment fiets ik nog veel op een hometrainer met dit weer, maar ben van plan deze in te wisselen voor een tacx/elite/zwift compatible trainer. Welke dat moet worden, geen idee. Daar ga ik nog even op dit forum over lezen.

betonklinker
Forum-lid

Gebruikersavatar betonklinker 11 jan 2015 15:18

Hallo allemaal,
Ik ben Dimitri 33 jaar, woonachtig in Uithoorn (bij Amsterdam) en sinds vorige week in bezit van een krasvrije Cannondale Caad10 (gewoon in nieuwstaat), het stuurlint is bij aankoop vervangen voor fris witte versie. Staat ook even wat strakker al zeg ik zelf. Voorzien van een Zipp Carbon stuur (alles geïntegreerd) en DT Swiss wielen.
Gisteren even aankopen gedaan qua kleding en schoenen, helm, zweedshirt, bandana, handschoenen, windstopper, regenjack ed..

Vroeger (14 jaar geleden) veel ge'mtb't en die staat nog in de schuur, aangezien mijn maatje een wielrenner is en sinds kort hier in het dorp woont moest ik ook aan de racefiets!
Samen fietsen is toch wel gezelliger... hij heeft mij geholpen met de aankoop aangezien hij er iets meer verstand van heeft dan ik! (hij rijdt een Storck)

Vanmorgen om 9 uur samen met veel wind toch een intraprondje gemaakt van circa 15 kilometer... wij moeten allebei nog inkomen :mrgreen: maar de toon is gezet! 8-)
Ik ben een nieuwkomer op het racefietsgebied dus zal nog wel wat vragen hebben.

Maar bij het praatje hoort ook een plaatje (hier 1 van de advertentie destijds)

Afbeelding

andep01
Forum-lid

andep01 18 jan 2015 17:43

Hoi,

Ik ben Piet, 53 jaar en woonachtig in Goor, Overijssel. In de zomer van 2013 een goedkope 26' ATB gekocht en gaan fietsen. Het is een leuk spelletje; via een Merida Big Nine 300 rij ik nu op een Trek Cobia ( + een leen racefiets van Ridley) en heb inmiddels meer dan 8.000 km in de benen en ben 15 kg afgevallen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de ATB, maar 's zomers rijdt een racefiets ook erg lekker. Ik fiets nu 3 tot 4 keer per week. Voor- of na het werk ongeveer 35 km en in het weekend met mijn maatje Peter tussen de 50 en de 80 km.

Ben nu op zoek naar een eigen racefiets voor recreatief gebruik. Budget tussen de 750 en 1.000 euro.

Woesh
Forum-lid

Gebruikersavatar Woesh 19 jan 2015 11:38

Hallo allemaal,

Ook ik zal me even voorstellen: David, 32, en nog vrij onervaren op wielrengebied. Ik fiets al sinds een paar jaar vrij veel (tussen thuis en werk), maar altijd op een ´gewone` fiets. Een vriend van mij is vorig jaar vrij serieus met wielrennen begonnen en die heeft mij toch een beetje aangestoken. Na een paar ritjes op zijn fiets was ik om en heb ik besloten ook een racefiets aan te schaffen. Dit forum lijkt me de ideale plek voor handig advies bij de aanschaf.

jbdv
Forum-lid

jbdv 22 jan 2015 00:22

Hallo,

Ik ben een 33 jarige ex-zware shag roker en iemand die al jaren aversie had tegen serieus sporten, ook al heb ik wel wat gesport in die tijd, maar de laatste jaren, niet meer.

In een hele slechte financiele situatie (schuldhulpverlening) heb ik van mijn vorige baas zijn oude racefiets gekregen. Een Kogo Miyata Gentsracer uit 1982. Dat was mijn introductie voor de racefiets.

Voor mij was het een leuk cadeau, en had hier een hoop aan, maar kort hierna stopte ik ook met roken (al damp ik nu nog electronisch).

Fast forward naar nu, de banden waren te dun voor mij en hadden te weinig grip in nat weer of tijdens rijden buiten een goed fietspad, houders van de remhendels waren te kort, pedallen waren niet te gebruiken en bijna niet te vervangen, en toen ik zocht naar oplossingen voor die problemen vond een hele goedkope upgrade voor mijn fiets op marktplaats (moest helaas de ketting wel vervangen maar voor de rest was deze gewoon erg goed voor mij).

Fietsen is nu een beetje een hobby geworden, en dat is practisch een paradox als je mij zou kennen. Ik erger mij er gigantisch aan dat het de laatste dagen zo koud is, omdat ik niet meer lekker kan fietsen in de avond.

Hoe dan ook, tijdens het googlen naar iets kwam ik vaak op dit forum uit, dus wil oprecht even dit zeggen: Hallo!

Plaats reactie