Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
Niet toevallig in je privacy-instellingen uitgezet?
Als ik het landkaartje vergroot bij uitlezen van de rit staat het hoogteprofiel linksboven en is de zoom in en uit functie niet bruikbaar,Ik kan me herinneren dat het hoogteprofiel onder de kaart was weergegeven.Iemand suggestie om het hoogteprofielkaartje onder de landkaart te krijgen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Bij mij staat het hoogteprofiel gewoon nog onder de kaart. Dat is als je op de "Overview" pagina zit. Ga je dan naar "Analysis", dan kun je inzoomen via het hoogteprofiel.
Ik zie alleen een hoogteprofiel linksboven de kaart als ik naar een specifiek segment zit te kijken.
Helpt dit?
Ik zie alleen een hoogteprofiel linksboven de kaart als ik naar een specifiek segment zit te kijken.
Helpt dit?
Heb nu een paar ritten bekeken via overzicht dan staat het hoogteprofiel boven en dan weer beneden,Ook helpt het soms rechter muisknop pagina opnieuw laden.yoekel schreef:Bij mij staat het hoogteprofiel gewoon nog onder de kaart. Dat is als je op de "Overview" pagina zit. Ga je dan naar "Analysis", dan kun je inzoomen via het hoogteprofiel.
Helpt dit?
Bij Analys kan ik de kaart niet vergroten maar krijg de gegevens lijnen er onder hartslag snelheid etc etc.
Er is mee te leven gelukkig.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Misschien een wat gekke vraag maar waarvoor dient het vinkje woon - werk bij het registreren van een rit? Is dit vanwege privacy redenen of zit er (meer) functionaliteit achter?
Vraag stel ik omdat ik morgen voor het eerst op de koersfiets richting mijn werk wil stappen
Vraag stel ik omdat ik morgen voor het eerst op de koersfiets richting mijn werk wil stappen
Kun je aangeven woon-werk verkeer en de ander als je bv tacx training gaat doen.LGU schreef:Misschien een wat gekke vraag maar waarvoor dient het vinkje woon - werk bij het registreren van een rit? Is dit vanwege privacy redenen of zit er (meer) functionaliteit achter?
Klik maar eens een ander activiteits- type aan bv E-Bike.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
om er maar even op terug te komen, heb geen zin om een Garmin o.i.d. te kopen. Heb een Sigma die prima functioneert. Echter voor de lange afstanden (200+) vind ik het ook wel leuk om mijn hele Strava rit te zien. Dus een telefoon met lange batterijduur. En een nauwkeurige GPS. Mijn huidige Samsung ontbeert deze kwaliteiten helaas....bever schreef:wat ik me wel eens afvraag. Meestal als ik met vrinden een rondje rijd, heb ik op Strava altijd de laagste gemiddelde snelheid t.o.v. mijn mederijders. Ook op segmenten waar ik als eerste arriveer, geeft Strava aan dat degenen die achter mij aankomen een snellere tijd hebben. Nu gebeurt het niet heel vaak dat ik op kop rijd , maar vandaag de Veluwse Herfsttocht gereden en (bij hoge uitzondering), heb ik de hele tocht op kop gereden, maar vriendje van me heeft een gemiddelde dat 1/1/2/ km per uur sneller is.
Kan dit aan je device liggen ? Ik heb zelf een cheap-ass Samsung, maar de rest rijdt met Garmin of telefoons uit het wat luxere segment.
Iemand tips voor een strava-vriendelijke telefoon ?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
geen telefoon, maar al eens eerder aangedragen, een losse gps logger. heb je al vanaf een paar tientjes tot 150 euro.
https://www.conrad.nl/nl/gps-logger-gt- ... 73686.html
Echter, het door jou beschreven probleem, ligt dat niet aan de instellingen? De autostop functie van strava? Als die bij jou niet is ingesteld, tikt de tijd door bij elk kruispunt/verkeerslicht. Stopt de unit van je maat wel elke keer. Ja dan heeft hij aan het einde van de rit een kortere tijd staan over dezelfde afstand. En dus een hogere gemiddelde snelheid.
Echter, het door jou beschreven probleem, ligt dat niet aan de instellingen? De autostop functie van strava? Als die bij jou niet is ingesteld, tikt de tijd door bij elk kruispunt/verkeerslicht. Stopt de unit van je maat wel elke keer. Ja dan heeft hij aan het einde van de rit een kortere tijd staan over dezelfde afstand. En dus een hogere gemiddelde snelheid.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Het was me al vaker opgevallen, maar zaterdag weer een mooi voorbeeld. Samen met iemand gefietst, zelfde rondje, zelfde vertrek- en eindtijd, maar:
Hij volgens Strava 74 km met 29.3 gemiddeld, ik 72.3 km met 27.8 gemiddeld. Hij heeft zijn rit opgenomen met een iPhone, ik met een Huawei (Android). Komt dat verschil dan puur door de kwaliteit van de GPS? Zie bij hem wel een max snelheid van 72 km/h. Nu hebben we het eerste uur flink gas gegeven, maar zo veel toch ook weer niet. Zat ook geen noemenswaardige hoogtemeter en dus afdaling in, haha.
Deze week m'n nieuwe Garin Edge 500 installeren, dan kan ik de data van m'n telefoon vergelijken met die van de fietscomputer.
Hij volgens Strava 74 km met 29.3 gemiddeld, ik 72.3 km met 27.8 gemiddeld. Hij heeft zijn rit opgenomen met een iPhone, ik met een Huawei (Android). Komt dat verschil dan puur door de kwaliteit van de GPS? Zie bij hem wel een max snelheid van 72 km/h. Nu hebben we het eerste uur flink gas gegeven, maar zo veel toch ook weer niet. Zat ook geen noemenswaardige hoogtemeter en dus afdaling in, haha.
Deze week m'n nieuwe Garin Edge 500 installeren, dan kan ik de data van m'n telefoon vergelijken met die van de fietscomputer.
Vroeger ging ik met de Strava app lopen maar ik heb ondertussen een polshorloge met gps gekocht, vaak ging het behoorlijk met de gps van mijn gsm maar soms was ik nog maar 400m weg en had ik zogezegd al een kilometer gedaan.
Op strava zie je zo het verschil tussen iemand die met echte GPS gelopen heeft of met zijn gsm, met de gsm gaat die lijn heel de tijd links en rechts. En zo kom je dus aan een pak meer afstand, met de koersfiets valt dit minder op omdat je nu eenmaal sneller gaat. In dit geval zal jou gsm zo te horen accurater zijn als de zijne.
Als je googled op smartphone garmin accuracy kom je dezelfde ondervindingen tegen.
Op strava zie je zo het verschil tussen iemand die met echte GPS gelopen heeft of met zijn gsm, met de gsm gaat die lijn heel de tijd links en rechts. En zo kom je dus aan een pak meer afstand, met de koersfiets valt dit minder op omdat je nu eenmaal sneller gaat. In dit geval zal jou gsm zo te horen accurater zijn als de zijne.
Als je googled op smartphone garmin accuracy kom je dezelfde ondervindingen tegen.
It would be fair to say, from the evidence gathered, that the quality of the iPhone track was inconsistent. It was so poor at times that the recorded track departed significantly from the actual road, which caused the segment to not be recognised by Strava. In contrast, the Garmin tracks from the 500 and the 800 were consistently following the road with no deviation at any time.
dank voor de tip ! instellingen zitten wel goed, hij gaat altijd op de vliegstand en pauzeert automatisch.MarkVeenstra schreef:geen telefoon, maar al eens eerder aangedragen, een losse gps logger. heb je al vanaf een paar tientjes tot 150 euro.
vwb de gps-logger, klinkt aantrekkelijk, maar max 18 uur....het moet toch mogelijk zijn om met een telefoon hetzelfde aantal uren te bereiken anno 2015
Ik ga me er zeker in verdiepen iig !N.B. is zo'n gps-logger ook compatibel met Strava ?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ik fiets zelf met een sigma rox die mijn gps bij houdt. Dus heb geen persoonlijk ervaring met zo'n gps logger. Weet wel van anderen dat ze zoiets gebruiken (bij gebrek aan een smartphone oid). Je krijgt gewoon een gpx bestandje oid, die je manueel in strava kunt laden. Check dus bij zo'n apparaat even hoe de gps data wordt opgeslagen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013