Enkel de hybride denk ik.
Het grote auto-topic
Ik had al een tijdje het idee dat mijn accu op sterven na dood was. Starten ging met moeite en zelf zover dat de startmotor nog maar net rond ging. Tijdens de onderhoudsbeurt wel laten nameten maar daar kwam niets geks uit. Accu niet laten vervangen dus. Uiteindelijk na weer een paar keer bijna niet starten toch maar een accu besteld. Gekke is, op basis van mijn kenteken moet er een zwaardere accu in dat er nu in zit (online via Winparts). Dus ook een accu met een groter formaat. Tip van Flip is dus niet zomaar blind te varen op wat online wordt gezegd maar ook daadwerkelijk even kijken wat er in de auto zit. Want ik denk dat dat grotere formaat niet zomaar in de accubak past.
Dan nog, er zit nu een accu (45Ah) in met een vrij lage koudstartstroomcapaciteit waardoor de auto alsnog lauwtjes aanslaat (maar hij valt niet stil meer gelukkig) Dus ik ga toch nog maar eens opmeten of die grote accu (54Ah) in past die ook een grotere koudstartstroomcapaciteit heeft.
Gekke is dat de dealer ook bevestigde dat de 2.4 Honda's altijd lauwtjes starten. Ja, dat snap ik nu wel als er accu's worden gemonteerd met (denk ik nu) te lage startstroomcapaciteit.
Tweede tip van Flip is dat je ook de accu besteld met de polen op de juiste positie. Dezelfde accu's zijn dus te bestellen met de plus aan de rechterkant maar dus ook met de plus aan de linkerkant.
Dan nog, er zit nu een accu (45Ah) in met een vrij lage koudstartstroomcapaciteit waardoor de auto alsnog lauwtjes aanslaat (maar hij valt niet stil meer gelukkig) Dus ik ga toch nog maar eens opmeten of die grote accu (54Ah) in past die ook een grotere koudstartstroomcapaciteit heeft.
Gekke is dat de dealer ook bevestigde dat de 2.4 Honda's altijd lauwtjes starten. Ja, dat snap ik nu wel als er accu's worden gemonteerd met (denk ik nu) te lage startstroomcapaciteit.
Tweede tip van Flip is dat je ook de accu besteld met de polen op de juiste positie. Dezelfde accu's zijn dus te bestellen met de plus aan de rechterkant maar dus ook met de plus aan de linkerkant.
Ride bikes, not tanks!
Altijd de accubak opmeten inderdaad. Is de accubak niet groter dan is het soms ook heel makkelijk om een grotere accubak te plaatsen (van de dikste diesel).
Ik rij in een 2021 Renault Clio (LPG) waarvan ik de accu ook al heb vervangen omdat de fabrieksaccu te krap bemeten is. Multimedia-scherm ging op zwart tijdens het starten waardoor de helft van de geluidspeakers het nog maar deden en de ramen gingen ook alleen nog maar in stapjes (ipv in één keer) naar beneden. Starten nu met Varta Silver 72Ah EFB accu gaat veel beter dan de standaard accu (60Ah) en nooit meer electronica storingen gehad...
Oude accu was nog prima. Volgens het internet past alleen een 242mm accu en toch zit er nu een 272mm in.
Ik rij in een 2021 Renault Clio (LPG) waarvan ik de accu ook al heb vervangen omdat de fabrieksaccu te krap bemeten is. Multimedia-scherm ging op zwart tijdens het starten waardoor de helft van de geluidspeakers het nog maar deden en de ramen gingen ook alleen nog maar in stapjes (ipv in één keer) naar beneden. Starten nu met Varta Silver 72Ah EFB accu gaat veel beter dan de standaard accu (60Ah) en nooit meer electronica storingen gehad...
Oude accu was nog prima. Volgens het internet past alleen een 242mm accu en toch zit er nu een 272mm in.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dat heeft echt alleen met veiligheid te maken. NOTmao schreef: ↑23 apr 2024 20:56 Ik hoef jullie hier niet te vertellen waartoe dit gaat leiden toch,
Overheid en fabrikanten kijken naar systeem dat auto's toegang tot gebied geeft,
https://www.security.nl/posting/838930/ ... bied+geeft
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Even terugkomend op mijn accu-avonturen en startproblemen. Vandaag heeft de startmotor de geest gegeven. Ik hoor het de dealer nog zeggen van de week: 'de startmotor is zelden het probleem'. In mijn geval nu dus toch. Al staat de auto nu bij de dealer en moet de diagnose nog volgen. Maar alle pijlen wijzen toch in 1 richting.
Via het bergingsbedrijf nu een Renault Clio te leen. En deze maakt zijn reputatie meteen waar. Storing in de bandenspanningsensoren.....op een bijna nieuwe auto.... Let wel, ik heb 7 Renaults gehad. Waarbij er twee exemplaren zaten die er regelmatig de brui aan gaven. Zodat ik niet meteen word verdacht van het bashen van bepaalde merken.
Via het bergingsbedrijf nu een Renault Clio te leen. En deze maakt zijn reputatie meteen waar. Storing in de bandenspanningsensoren.....op een bijna nieuwe auto.... Let wel, ik heb 7 Renaults gehad. Waarbij er twee exemplaren zaten die er regelmatig de brui aan gaven. Zodat ik niet meteen word verdacht van het bashen van bepaalde merken.
Ride bikes, not tanks!
He, bekend verhaal.
Bij mij ongeveer dezelfde symtomen, moeilijk starten als de spanning van de accu wat lager was, dus als ie een paar dagen stil stond. Nu was het een licht autootje (Opel Corsa A 1.3 N) dus die was best makkelijk aan te duwen in je eentje.
Na het meten van de accu en concluderend dat die prima op voltage was toch maar eens de startmotor gedemonteerd, en geconcludeerd dat het startrelais ingebrand was. Na het opschuren van de koperen contactoppervlaktes de boel weer gemonteerd en daarna geen startproblemen meer. Was een leuke klusje, startmotor was goed bereikbaar.
Bij mij ongeveer dezelfde symtomen, moeilijk starten als de spanning van de accu wat lager was, dus als ie een paar dagen stil stond. Nu was het een licht autootje (Opel Corsa A 1.3 N) dus die was best makkelijk aan te duwen in je eentje.
Na het meten van de accu en concluderend dat die prima op voltage was toch maar eens de startmotor gedemonteerd, en geconcludeerd dat het startrelais ingebrand was. Na het opschuren van de koperen contactoppervlaktes de boel weer gemonteerd en daarna geen startproblemen meer. Was een leuke klusje, startmotor was goed bereikbaar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Alle Honda onderdelen zijn toch zilver, goud of platina?
Mooie betrouwbare auto’s, maar bij reparatie ben je zuur.
Mooie betrouwbare auto’s, maar bij reparatie ben je zuur.
Less is bore
Opschuren gaat je garage niet doen. Maar als je zelf gelegenheid en zin hebt om te klussen zou je er naar kunnen kijken.