Het grote veldrijden-topic
- CampaYolo
- Forum-lid
Precies, ik vond hem gisteren niet tegenvallen.
Het parcours in Levién is waarschijnlijk wat vergevingsgezinder dan dat in Maasmechelen.
Zijn deelname brengt hoe dan ook wat extra "schwung" in het WK en de aanloop er naartoe.
Het parcours in Levién is waarschijnlijk wat vergevingsgezinder dan dat in Maasmechelen.
Zijn deelname brengt hoe dan ook wat extra "schwung" in het WK en de aanloop er naartoe.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
- Forum-lid
Toen vdp als enige aangaf het wk wel te gaan rijden stonden alle Belgische reacties onder veldrit berichten vol met reacties van mensen die vonden dat je minimaal x-veldritten gereden zou moeten hebben om mee te mogen doen aan wk. Anders was het niet eerlijk tov de full time crossers. Lees ik nu doe reacties zie ik alleen maar mensen die het geweldig vinden dat van Aert meedoet. 'geweldig nieuws, nu zet ik mn tv wél aan' en meer van dat soort berichten. rare jongens die belgen want van Aert heeft nog minder gereden dan vdp.
Zelfs zonder vallen had het niet uitgemaakt, zelfs in zijn snelste ronden reed hij nog steeds trager dan VdP, hij kan natuurlijk hopen op een scenario zoals in Bieles, ik geloof er alvast niet in.koeroeur schreef: ↑26 jan 2025 18:20 Je zag gisteren wel dat hij in vorm steekt, het waren domme technische fouten.
Hopelijk kan en mag hij deze week wat specifieke crosstraining doen.
Maar ik denk dat quasi iedereen er van uitgaat dat Matthieu weer de trui zal mogen aantrekken. Ik hoop op een beetje spanning wel...
Weer geen cross gezien vandaag. Dankzij Telenet nog nooit een winter zo weinig cross gezien. Goeie manier op de sport nog breder en internationaler te maken door het achter een betaalmuur te steken. Klasse!
Ook vandaag waren er livestreams beschikbaar.
Ik vond dat, en vind dat nog steeds.Thierry le Brun schreef: ↑26 jan 2025 19:12 Toen vdp als enige aangaf het wk wel te gaan rijden stonden alle Belgische reacties onder veldrit berichten vol met reacties van mensen die vonden dat je minimaal x-veldritten gereden zou moeten hebben om mee te mogen doen aan wk. Anders was het niet eerlijk tov de full time crossers. Lees ik nu doe reacties zie ik alleen maar mensen die het geweldig vinden dat van Aert meedoet. 'geweldig nieuws, nu zet ik mn tv wél aan' en meer van dat soort berichten. rare jongens die belgen want van Aert heeft nog minder gereden dan vdp.
En zelfs los daarvan vind ik het flauw dat hij zijn plan in de steek laat. Verleden week was het nog; dat gaat echt niet met mijn planning en nu dit. Visma logica zekers.
-
- Forum-lid
Maar dan zou fulltime crosser Joris Nieuwenhuis dus ook niet mee mogen doen?
Bovendien is normaliter in België de eis dat je aan het BK moet hebben deelgenomen om aan het WK te mogen deelnemen. Maar ze zullen wel bang zijn dat ze anders helemaal niet op het podium komen dit jaar.Thierry le Brun schreef: ↑26 jan 2025 19:12 Toen vdp als enige aangaf het wk wel te gaan rijden stonden alle Belgische reacties onder veldrit berichten vol met reacties van mensen die vonden dat je minimaal x-veldritten gereden zou moeten hebben om mee te mogen doen aan wk. Anders was het niet eerlijk tov de full time crossers. Lees ik nu doe reacties zie ik alleen maar mensen die het geweldig vinden dat van Aert meedoet. 'geweldig nieuws, nu zet ik mn tv wél aan' en meer van dat soort berichten. rare jongens die belgen want van Aert heeft nog minder gereden dan vdp.
Ik denk niet dat je zo'n commentaren moet veralgemenen tot 'de opinie van de Vlaamse crosskijker'. MVDP heeft hier in België ook zeer veel supporters trouwens.Thierry le Brun schreef: ↑26 jan 2025 19:12 Toen vdp als enige aangaf het wk wel te gaan rijden stonden alle Belgische reacties onder veldrit berichten vol met reacties van mensen die vonden dat je minimaal x-veldritten gereden zou moeten hebben om mee te mogen doen aan wk. Anders was het niet eerlijk tov de full time crossers.

Alle? Werkelijk?Thierry le Brun schreef: ↑26 jan 2025 19:12 Toen vdp als enige aangaf het wk wel te gaan rijden stonden alle Belgische reacties onder veldrit berichten vol met reacties van mensen die vonden dat je minimaal x-veldritten gereden zou moeten hebben om mee te mogen doen aan wk. Anders was het niet eerlijk tov de full time crossers. Lees ik nu doe reacties zie ik alleen maar mensen die het geweldig vinden dat van Aert meedoet. 'geweldig nieuws, nu zet ik mn tv wél aan' en meer van dat soort berichten. rare jongens die belgen want van Aert heeft nog minder gereden dan vdp.

Ik zeg toch ook niet dat hij ging meekunnen? En ook op het WK zal het wel niet zijn.lugosi schreef: ↑26 jan 2025 19:14Zelfs zonder vallen had het niet uitgemaakt, zelfs in zijn snelste ronden reed hij nog steeds trager dan VdP, hij kan natuurlijk hopen op een scenario zoals in Bieles, ik geloof er alvast niet in.koeroeur schreef: ↑26 jan 2025 18:20 Je zag gisteren wel dat hij in vorm steekt, het waren domme technische fouten.
Hopelijk kan en mag hij deze week wat specifieke crosstraining doen.
Maar ik denk dat quasi iedereen er van uitgaat dat Matthieu weer de trui zal mogen aantrekken. Ik hoop op een beetje spanning wel...
Weer geen cross gezien vandaag. Dankzij Telenet nog nooit een winter zo weinig cross gezien. Goeie manier op de sport nog breder en internationaler te maken door het achter een betaalmuur te steken. Klasse!
Ook vandaag waren er livestreams beschikbaar.
Laat ons gewoon hopen op een beetje spanning.
De cross vandaag niet gezien, enkel de samenvatting maar als het spectaculairste van de hele namiddag is dat Matthieu een hopje doet op een brug, laat dan maar. Daar wordt een sport echt niet beter van. Ik wijs niet naar Vdp voor alle duidelijkheid, maar vandaag heb ik bewust gekozen om even m'n mama te gaan opzoeken en daar een lekker Belgisch biertje te drinken. En ik beklaag me die keuze niet.
Of het nu Wout vs Mathieu is. Eli tegen Aerts. Sweeck vs Nys, enz... kan me niet schelen maar een one man show is niet waar ik een middagje voor ga zitten.
Dat gezegd zijnde, de enige verdiende wereldkampioen is Mathieu.
-
- Forum-lid
Veel belangrijker dan koers kijken!…Ik wijs niet naar Vdp voor alle duidelijkheid, maar vandaag heb ik bewust gekozen om even m'n mama te gaan opzoeken en daar een lekker Belgisch biertje te drinken. En ik beklaag me die keuze niet.
Adversity is the Catalyst of Change
Als Wout beslist om nu toch het WK te rijden is dat verrassend maar vooral een boost om toch te kijken. Ik zou hem zeker gezien het de waarschijnlijke staat van het parcours niet kansloos achten. Wout is een pittbull en zou nooit starten als hij zich kansloos achtte.
Ik geef hem 20% kans, meer niet, maar ze is er.
En of ze nu veel of weinig crossen gereden hebben dit jaar, als ze beter zijn dan de rest dan is dat maar zo. Het zijn tenslotte profs onder elkaar die om de wereldtitel strijden.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat we zonder de Olympische spelen en de zware val van Wout beiden regelmatig hun duels zouden zien uitvechten hebben.
Ik geef hem 20% kans, meer niet, maar ze is er.
En of ze nu veel of weinig crossen gereden hebben dit jaar, als ze beter zijn dan de rest dan is dat maar zo. Het zijn tenslotte profs onder elkaar die om de wereldtitel strijden.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat we zonder de Olympische spelen en de zware val van Wout beiden regelmatig hun duels zouden zien uitvechten hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.