Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 dec 2016 10:34

Hupie schreef:Volgens mij zou Canyon heel veel meer verkopen als ze iets meer ruimte zouden bieden voor ( (kleine) aanpassingen. Als ze een stuk customizing zouden bieden, worden ze volgens mij nog een veel grotere concurrent van de "gevestigde merken" die je bij de FM ziet staan.
In ieder geval was mijn contact met Canyon zelf tot nu toe echt teleurstellend. Dat heeft voor mij toch ook een flinke impact op de hele beleving. (Heb nu voor het eerst een echt dure fiets gekocht, waar ik al erg lang naar uitkeek). Uiteindelijk hou ik mn Endurace wel, want het is en blijft een magistraal goeie fiets. Ik ga in ieder geval nog proberen of ik niet met enige korting die andere zadelpen kan aanschaffen.
Punt is, ze kunnen de vraag nu al niet aan --> waarom veranderen?
Aanpassingen doen is niet zo rendabel, effort versus opbrengsten (?)

punt is, dat het zo af en toe echt verbazingwekkend is hoe matig de klantenservice/contact is voor een bedrijf dat specifiek via internet verkoopt. Nu valt het wel mee, maar in de transitie naar nieuwe fabriek EN nieuwe software systemen was het vrij ernstig allemaal.

En ja, de fietsen zijn heel goed. En waar ze begonnen met hele goede fietsen voor weinig geld, hebben ze nu marktaandeel en een bepaald imago, waardoor ze een heel aantal modellen toch al een stuk hoger in de markt wegzetten. Niet dat ze naar verhouding met andere merken voor de kwaliteit die je krijgt onwijs duur zijn. Maar de budget range is er wel re-de-lijk vanaf.

Maargoed, je weet wat je krijgt bij Canyon, keuze is beperkt tot wat ze aanbieden, dan heb je een hele goede fiets voor een goede prijs. Het is vrij handig als je jezelf kunt redden voor de aanpassingen die je wilt, voor het afstellen en voor basic onderhoud.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 19 dec 2016 10:37

Keuzes van Canyon ;)

Zonder inside info van Canyon kun je hier geen zinnig ding over zeggen. Ik snap dat ze deze keuze maken en de gevolgen daarvan neem ik dus mee in mijn fietskeuze.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 19 dec 2016 11:12

RuudRuud schreef:Canyon doet idd geen crank aanpassingen :) Ik heb een losse 50/34 crank gekocht. Was niet gek veel duurder dan twee losse 6800 bladen :)

Mijn Aeroad mag nu definitief de deur uit. Krijg er maar geen klik mee dus er mag iets anders komen :)
Oke, dan ga ik nu door voor de n00b vraag v/d week. Als ik de balden wil verwisselen, ben ik dan sneller uit als ik complete crank omwissel?
Verschil i sinderdaad "maar" 60euri ofzo. Daarnaast zou ik evt nog kunnen spelen met cranklengte.

Goede tip dus! Ik was (zonder enige voorkennis) er altijd vanuit gegaan dat die krengen 300+ kosten. (Ultegra)

meuk
Forum-lid
Berichten: 1163
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 19 dec 2016 11:18

Crank wisselen gaat sneller!

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 19 dec 2016 12:10

Ik zie niet in waarom je de volledige crank zou wisselen als je dezelfde cranklengte wil behouden.
In 10 minuten tijd kun je 60 euro besparen...

brekson
Forum-lid
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 19 dec 2016 14:25

Is één blad wisselen als je dit uberhaupt al zou willen doen niet voldoende ? Alhoewel ik heel die heisa niet begrijp
Met een 34 ben ik alleen blij als ik ga klimmen
Dan zal ik wel een andere cassette steken
Sworks Venge

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 19 dec 2016 19:31

Ik rij op een aeroad ook met 52-36, heb gewoon een blad 34 erbij gekocht. En wissel deze om als ik veel ga klimmen
Dit werkt super, nog nooit problemen mee gehad en kost maar 30-35 euro

koekkiejakkie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09

koekkiejakkie 19 dec 2016 19:48

Ja crank wisselen doen ze helaas niet. Ik heb ook de 36-52 variant. Heb er een 12-25 cassette bij voor het vlakke en een 11-32 voor de bergen. Denk er alleen aan de 52 te wisselen voor een 50. Nu doe ik weinig met het grote blad (bereik tussen 30 en 34 is voor mij het belangrijkste).

Over de service niks dan goeds tot nu toe! Fiets gewisseld, geen probleem, stuur gewisseld, geen probleem. In de outlet fiets miste wat schoefjes en had een kromme topcapbout. Worden ook toegezonden!

Enige smetje is de achterrem die wat te sponzig is (in te knijpen tot het stuur zelf). Voor is prima. Toch maar een bleeding kitje kopen om dit op te lossen. Verder zijn de schijfremmen op de Endurace geweldig, de fiets verder zelf ook!

fabianfondriest
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47

fabianfondriest 20 dec 2016 09:43

heeft iemand ervaring met 28 mm buitenband op aeroad? canon zegt zelf dat dit niet kan omdat band dan vastloopt op frame.

rob86
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 20 dec 2016 10:16

fabianfondriest schreef:heeft iemand ervaring met 28 mm buitenband op aeroad? canon zegt zelf dat dit niet kan omdat band dan vastloopt op frame.
Zou normaal geen probleem mogen zijn.

fabianfondriest
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47

fabianfondriest 20 dec 2016 10:27

rob86 schreef:
fabianfondriest schreef:heeft iemand ervaring met 28 mm buitenband op aeroad? canon zegt zelf dat dit niet kan omdat band dan vastloopt op frame.
Zou normaal geen probleem mogen zijn.
Heb je er zelf ervaring mee? zelf aan de ruimte te zien moet t ook geen probleem zijn. nu met 25 mm bij vieze wegen met klei/modder en t droogt op sleept het sporadisch wel beetje aan.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 20 dec 2016 11:35

Ik heb sinds kort schwalbe marathon plus 25mm op mijn fiets gelegd. Maar die komen toch behoorlijk vel dichter tegen de onderkant vorvork dan de conti sports. Dus het is ook nog band afhankelijk.

Plaats reactie