Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 20 dec 2016 11:51

Snap het niet zo goed meer. Laatst dezelfde vraag voor een Venge. Je koopt nl. een aerobike en wil er vervolgens zelfs 28 mm banden op gaan monteren vanwege het comfort of zo? Als je dat wilt moet je toch wat anders kiezen!
No pain no gain, no guts no glory!

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 dec 2016 11:55

Bij twijfel zou ik het niet doen. Canyon zal zelf nooit het risico nemen door te zeggen dat het misschien kan.
Maar de aeroad is natuurlijk bedacht om mooi aan te sluiten, dus de marges zullen wel beperkt zijn voor dikke banden. En idd, is het nog bandafhankelijk icm de velg. Hoe breed, en hoog de band daadwerkelijk valt.

Als je nu met 25mm al af en toe tegen je vuilophoping aan zit.., waarom dan nog bedenken een bredere en hogere band erin te hangen....?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 20 dec 2016 12:20

Bospaadje schreef:
RuudRuud schreef:Canyon doet idd geen crank aanpassingen :) Ik heb een losse 50/34 crank gekocht. Was niet gek veel duurder dan twee losse 6800 bladen :)

Mijn Aeroad mag nu definitief de deur uit. Krijg er maar geen klik mee dus er mag iets anders komen :)
Oke, dan ga ik nu door voor de n00b vraag v/d week. Als ik de balden wil verwisselen, ben ik dan sneller uit als ik complete crank omwissel?
Verschil i sinderdaad "maar" 60euri ofzo. Daarnaast zou ik evt nog kunnen spelen met cranklengte.

Goede tip dus! Ik was (zonder enige voorkennis) er altijd vanuit gegaan dat die krengen 300+ kosten. (Ultegra)
Complete crank vervangen is veel sneller dan bladen wisselen :) En ook nog eens minder slecht voor het priegelige draad in de crank.

Ik kocht een crank voor 149 euro (nu 159 bij Bakker) terwijl losse bladen 99+15 euro (Mantel) kosten. Dan is de keuze heel simpel voor mij ;)

brekson
Forum-lid

brekson 20 dec 2016 12:57

Lijkt me moeilijk haalbaar
Heb de 25mm liggen achteraan en vind dat er maar weinig speling is tussen band en "aeroshield" als ik dat zo kan noemen
Sworks Venge

Hupie
Forum-lid

Hupie 20 dec 2016 13:27

Tijdens Parijs-Roubaix vorig jaar waren er rijders die 28mm tubes op hun Aeroad hadden. Paste echt maar net.
Nu denk ik dat 28mm draadbandjes net iets meer uitsteken...

rob86
Forum-lid

rob86 20 dec 2016 14:54

fabianfondriest schreef:
rob86 schreef:
fabianfondriest schreef:heeft iemand ervaring met 28 mm buitenband op aeroad? canon zegt zelf dat dit niet kan omdat band dan vastloopt op frame.
Zou normaal geen probleem mogen zijn.
Heb je er zelf ervaring mee? zelf aan de ruimte te zien moet t ook geen probleem zijn. nu met 25 mm bij vieze wegen met klei/modder en t droogt op sleept het sporadisch wel beetje aan.
Neen maar een van de presentatoren van GCN (youtubechannel) heeft een Aeroad met 28mm banden: https://www.youtube.com/watch?v=ZH9FMHR6lcU (3:25)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 dec 2016 15:00

De ene 28 mm band is de andere niet. Daarnaast heeft de velg ook een behoorlijk effect op hoe hoog en breed de band uitvalt.

Prof renners zal 't een worst zijn als alle lak er af is doordat er vuil tussen komt, maar bij m'n eigen fiets zou ik het toch liever niet hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rob86
Forum-lid

rob86 20 dec 2016 15:09

amclassic-fan schreef:De ene 28 mm band is de andere niet. Daarnaast heeft de velg ook een behoorlijk effect op hoe hoog en breed de band uitvalt.

Prof renners zal 't een worst zijn als alle lak er af is doordat er vuil tussen komt, maar bij m'n eigen fiets zou ik het toch liever niet hebben.
idd. Ging om zipp808 velgen met zipp 28mm banden...als je de beelden bekijkt is er wel nog maar zeer weining clearance over, dus mogelijks dat het met een andere band/velg combo niet werkt.

fabianfondriest
Forum-lid

fabianfondriest 20 dec 2016 15:18

dieseltje schreef:Snap het niet zo goed meer. Laatst dezelfde vraag voor een Venge. Je koopt nl. een aerobike en wil er vervolgens zelfs 28 mm banden op gaan monteren vanwege het comfort of zo? Als je dat wilt moet je toch wat anders kiezen!
Voor elke uitdaging een ander type fiets aanschaffen is ook wat, de aeroad gekocht omdat ik hem mooi en stijlvol vond.
RVV en PR rijden omdat ik dat leuk en uitdagend vindt, vandaar de vraag

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bobkat19
Forum-lid

bobkat19 20 dec 2016 16:41

Hupie schreef:Volgens mij zou Canyon heel veel meer verkopen als ze iets meer ruimte zouden bieden voor ( (kleine) aanpassingen. Als ze een stuk customizing zouden bieden, worden ze volgens mij nog een veel grotere concurrent van de "gevestigde merken" die je bij de FM ziet staan.
In ieder geval was mijn contact met Canyon zelf tot nu toe echt teleurstellend. Dat heeft voor mij toch ook een flinke impact op de hele beleving. (Heb nu voor het eerst een echt dure fiets gekocht, waar ik al erg lang naar uitkeek). Uiteindelijk hou ik mn Endurace wel, want het is en blijft een magistraal goeie fiets. Ik ga in ieder geval nog proberen of ik niet met enige korting die andere zadelpen kan aanschaffen.
Je bent een zeurpiet. Op de site staat vermeld dat je een fiets koopt zoals hij staat gespecificeerd. Wil je daarvan afwijken, dan kost dat geld. Bepaalde zaken inwisselen kunnen dan geld kosten. Vergeet niet dat iemand jou (vermoedelijk meerdere malen) te woord staat, iemand in de fabriek dat onderdeel moet zoeken, dat onderdeel moet inpakken en Canyon uiteindelijk dat onderdeel op eigen kosten toestuurt. Dat daar iets voor gerekend wordt vind ik niet meer dan normaal.

'Service' bij een fietsenmaker is ook niet gratis. Uiteindelijk betaal je dat allemaal zelf, omdat je meer voor je fiets betaalt in aanvang.

bobkat19
Forum-lid

bobkat19 20 dec 2016 16:43

Ik ben erg benieuwd wie hier een fiets met schijfremmen gaat kopen. Het is natuurlijk best een 'hot item' momenteel en de nieuwe kleuren vind ik erg gaaf uitzien, met name die bruine Ultimate CF SL. Toch vrees ik een beetje het onderhoud dat bij schijfremmen komt kijken. Ik zie voorlopig geen voordeel ten opzichte van mijn velgremmen.

k33z
Forum-lid

k33z 20 dec 2016 17:21

Ik ben overstag gegaan en heb een disc racer van Canyon gekocht. Nu zo een 300km mee gereden, vooral in de regen.

Is het nodig? Nee. Vind ik het fijner? Ja, zeker met regen. Verder vind ik het mooier en is het altijd leuk om iets nieuws te kopen. Was voor mijzelf de rechtvaardiging om een nieuwe fiets te kopen :)

Onderhoud nog niet veel mee te maken gehad, lijkt me wel wat lastiger...

Plaats reactie