Canyon
+1: de Nationale sport; voor een dubbeltje op de eerste rang én maar zeuren over de kleinste dingetjes....bobkat19 schreef:Je bent een zeurpiet. Op de site staat vermeld dat je een fiets koopt zoals hij staat gespecificeerd. Wil je daarvan afwijken, dan kost dat geld. Bepaalde zaken inwisselen kunnen dan geld kosten. Vergeet niet dat iemand jou (vermoedelijk meerdere malen) te woord staat, iemand in de fabriek dat onderdeel moet zoeken, dat onderdeel moet inpakken en Canyon uiteindelijk dat onderdeel op eigen kosten toestuurt. Dat daar iets voor gerekend wordt vind ik niet meer dan normaal.Hupie schreef:Volgens mij zou Canyon heel veel meer verkopen als ze iets meer ruimte zouden bieden voor ( (kleine) aanpassingen. Als ze een stuk customizing zouden bieden, worden ze volgens mij nog een veel grotere concurrent van de "gevestigde merken" die je bij de FM ziet staan.
In ieder geval was mijn contact met Canyon zelf tot nu toe echt teleurstellend. Dat heeft voor mij toch ook een flinke impact op de hele beleving. (Heb nu voor het eerst een echt dure fiets gekocht, waar ik al erg lang naar uitkeek). Uiteindelijk hou ik mn Endurace wel, want het is en blijft een magistraal goeie fiets. Ik ga in ieder geval nog proberen of ik niet met enige korting die andere zadelpen kan aanschaffen.
'Service' bij een fietsenmaker is ook niet gratis. Uiteindelijk betaal je dat allemaal zelf, omdat je meer voor je fiets betaalt in aanvang.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Ik rij nu al een 2 jaar (en 20.000km)met hydraulische schijfremmen.bobkat19 schreef:Ik ben erg benieuwd wie hier een fiets met schijfremmen gaat kopen.
Schijfremmen (wel de hydraulische) vragen minder onderhoud dan velgremmen.bobkat19 schreef: Toch vrees ik een beetje het onderhoud dat bij schijfremmen komt kijken.
En als je gewone remblokken kan vervangen, dan kan je ook de remblokken van schijfremmen vervangen. (of het leren)
Ik wel: remblokken gaan véél langer mee (+10.000km, dagdagelijks en door weer en wind)bobkat19 schreef: Ik zie voorlopig geen voordeel ten opzichte van mijn velgremmen.
Bijregelen is niet nodig, en altijd hetzelfde remgevoel.
Nadeel: het piepen bij remmen met natte schijven.....
Voor een dubbeltje op de eerste rang was wel altijd het usp van Canyon, niet gek dus dat klanten daar om blijven vragen .tomtom schreef:
+1: de Nationale sport; voor een dubbeltje op de eerste rang én maar zeuren over de kleinste dingetjes....
Campagnolo Ultra Dork
Daar heb je een puntResch2 schreef:Bij de grotere framematen L en groter is er ook meer ruimte rond de achterband, dus in een XL of zeker XXL moet 28mm makkelijk passen. Bij een s heb ik zo m'n twijfels
Bij L zou ik het niet doen ( is mijn maat ) , bij grotere maten is het t proberen waard
Sworks Venge
Hahaha, natuurlijk ben ik een zeurpiet. Ik koop ook geen fiets van € 400... maar van € 4000.. dan mag je best wat service verwachten. Oh wacht.. ik zeur...tomtom schreef:+1: de Nationale sport; voor een dubbeltje op de eerste rang én maar zeuren over de kleinste dingetjes....bobkat19 schreef:Je bent een zeurpiet. Op de site staat vermeld dat je een fiets koopt zoals hij staat gespecificeerd. Wil je daarvan afwijken, dan kost dat geld. Bepaalde zaken inwisselen kunnen dan geld kosten. Vergeet niet dat iemand jou (vermoedelijk meerdere malen) te woord staat, iemand in de fabriek dat onderdeel moet zoeken, dat onderdeel moet inpakken en Canyon uiteindelijk dat onderdeel op eigen kosten toestuurt. Dat daar iets voor gerekend wordt vind ik niet meer dan normaal.Hupie schreef:Volgens mij zou Canyon heel veel meer verkopen als ze iets meer ruimte zouden bieden voor ( (kleine) aanpassingen. Als ze een stuk customizing zouden bieden, worden ze volgens mij nog een veel grotere concurrent van de "gevestigde merken" die je bij de FM ziet staan.
In ieder geval was mijn contact met Canyon zelf tot nu toe echt teleurstellend. Dat heeft voor mij toch ook een flinke impact op de hele beleving. (Heb nu voor het eerst een echt dure fiets gekocht, waar ik al erg lang naar uitkeek). Uiteindelijk hou ik mn Endurace wel, want het is en blijft een magistraal goeie fiets. Ik ga in ieder geval nog proberen of ik niet met enige korting die andere zadelpen kan aanschaffen.
'Service' bij een fietsenmaker is ook niet gratis. Uiteindelijk betaal je dat allemaal zelf, omdat je meer voor je fiets betaalt in aanvang.
Ik snap dat gezeur over service bij Canyon niet, ik heb er 2 frames en een fiets voor mijn vrouw gekocht.
Verzending van de frames/fietsen was sneller dan beloofd.
Stuurpen werd gratis omgeruild, zadelpenklem werd gratis vervangen, terwijl ik ze zelf verziekt had.
Kwaliteit van de frames en fiets is gewoon top, service in mijn ervaring ook.
Mijn volgende fiets wordt gewoon weer een Canyon, ik koop niets anders meer.
Verzending van de frames/fietsen was sneller dan beloofd.
Stuurpen werd gratis omgeruild, zadelpenklem werd gratis vervangen, terwijl ik ze zelf verziekt had.
Kwaliteit van de frames en fiets is gewoon top, service in mijn ervaring ook.
Mijn volgende fiets wordt gewoon weer een Canyon, ik koop niets anders meer.
Helaas nog geen reactie op mijn bovenstaande vraag. Ik denk dat de Aeroad redelijk overeen komt met mijn huidige S2, ik hoop dat iemand van jullie er wat zinnigs over kan zeggen . Mijn dank is alvast grootgreuf schreef:Aangezien er hier behoorlijk wat specialisten zijn wil ik graag jullie mening. Ik overweeg een nieuwe fiets aan te schaffen, waarschijnlijk een Canyon. Gevoelsmatig en qua looks gaat mijn voorkeur uit naar de Aeroad. Maar de Ultimate of de Endurace schrijf ik niet bij voorbaat af. Momenteel rij ik op een Cervelo S2, die mij qua geo prima bevalt. Kunnen jullie mij vertellen of ik veel verschil ga merken als ik overstap naar Canyon, en welk model past mij het beste. Hieronder wat specs over mezelf en over de fietsen.
Mijn lengte: 1,80
Binnenbeenlengte: 86 cm
Romp: 64 cm
Schouderbreedte 43 cm
Armlengte 63 cm
Aeroad: stack: 550 reach: 397 stuurpen: 10 cm
Ultimate CF SLX: stack: 567 reach: 391 stuurpen: 10 cm
Endurace CF SLX: stack: 557 reach: 376 stuurpen: 10 cm
Mijn Cervelo S2: stack: 541 reach: 380 stuurpen: 12 cm
Ik hoor graag jullie mening!
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Heb je nu spacers nodig, bij de stack van 541 op je S2?
Los naar de nummers kijkend, zou ik zeggen, Aeroad in maat M (die jij genoemd hebt).
Of een Ultimate in maat S (stack 546mm, reach 385), met omwisselen van stuurpen maar 100 of 110mm ipv 90mm die daarbij komt
In jouw lijstje heb je de ultimate maat M staan, waarmee je stuk hoger zou komen te zitten, en een tikje korter. De Endurace is al een maat S, (stuurpen is dan 90mm volgens mij, niet 100mm zoals in jouw lijst). Dan kom je heel kort te zitten + stuk hoger dan wat je nu hebt.
Dus bedenk even, vanuit je huidige setup (spacers), welke kant je op wilt. En zoek nog even na (op dit topic) over het al dan niet meetellen van de iloc system bij de stack hoogte van de canyon fietsen. En dan zou ik kiezen tussen de aeroad M of de Ultimate S met andere stuurpen. Misschien is keuze dan wel, die jij het mooist vindt. Want daar ga je vaker op fietsen.
Los naar de nummers kijkend, zou ik zeggen, Aeroad in maat M (die jij genoemd hebt).
Of een Ultimate in maat S (stack 546mm, reach 385), met omwisselen van stuurpen maar 100 of 110mm ipv 90mm die daarbij komt
In jouw lijstje heb je de ultimate maat M staan, waarmee je stuk hoger zou komen te zitten, en een tikje korter. De Endurace is al een maat S, (stuurpen is dan 90mm volgens mij, niet 100mm zoals in jouw lijst). Dan kom je heel kort te zitten + stuk hoger dan wat je nu hebt.
Dus bedenk even, vanuit je huidige setup (spacers), welke kant je op wilt. En zoek nog even na (op dit topic) over het al dan niet meetellen van de iloc system bij de stack hoogte van de canyon fietsen. En dan zou ik kiezen tussen de aeroad M of de Ultimate S met andere stuurpen. Misschien is keuze dan wel, die jij het mooist vindt. Want daar ga je vaker op fietsen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Lijkt me dat het onderhoud het zelfde gaat als bij mountainbike disc remmen?bobkat19 schreef:Ik ben erg benieuwd wie hier een fiets met schijfremmen gaat kopen. Het is natuurlijk best een 'hot item' momenteel en de nieuwe kleuren vind ik erg gaaf uitzien, met name die bruine Ultimate CF SL. Toch vrees ik een beetje het onderhoud dat bij schijfremmen komt kijken. Ik zie voorlopig geen voordeel ten opzichte van mijn velgremmen.
De blokjes vervangen gaat dan nog sneller dan bij velgremmen, 1 pinnetje lostrekken en je bent er.
Ha Mark, thanks voor je antwoord. Ik rij nu zonder spacers op mijn S2. Die bevalt me prima en ik rij daar al jaren zonder problemen mee. Ik denk dat een Aeroad maat m dan het dichtste in de buurt komt, en die spreekt me qua uiterlijk ook het meest aan van de 3
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Canyon, Grand Canyon AL 7.9