Ja hoor : Dit schreef ik aan Jasper :
Hey,
Je kan de remblokken bestellen bij Scholten Cycling in Dalen. Heb ik ook gedaan en ben er ruim tevreden over op m'n Zipp wielen. Mijn zoon fiets er mee op Reynolds wielen - en ook perfect, dus geen piepen of krijsen.
De Zipp blokken ( Made by Swisstop ) die ik ook heb liggen zijn grijze blokken - net zoals de Giant , echter zijn de Giant blokken een fractie zachter heb ik het idee. Campagnolo blokken voor carbon ( de rode ) zijn ook goed , maar een stuk harder dan de Giant - Reynolds of Zipp blokken
De FFWD icm met voorgeschreven Swisstop vond ik echt gewoon niet goed doseren. 2x een blokkerend achterwiel gehad in een afdaling ( niet fijn

Nu heb ik ook dit jaar mijn remmen een upgrade gegeven van de Sram Red Aerolink naar Dura Ace 9100 en ga komende zomer met Zipp 404 tube of 404 clinchers rijden in de Alpen.
Ik zou zeggen : zeker proberen - als je nu niet tevreden bent kan het waarschijnlijk niet slechter worden.
Grt René
Komt van mij in wielen topic :
Ervaringen met diverse full carbon wielen , en niet enkel op het vlakke - ook alle wielen getest in de Alpen
Dura Ace C50 - C35 en C24 / tubewielen
Campagnolo Bora oud en nieuw type / tubewielen
Mavic Cosmic Ultimate / tubewielen
Fast Forward F4R nieuw en ouder type / tubewielen
Cole T38 / tubewielen
Zipp 404 , net binnen nog niet getest.
Alles valt en staat met de juiste remblokken, juiste techniek en ook zal gewicht een belangrijke factor zijn.
Van bovenstaande moet ik zeggen dat de Campagnolo Bora toch wel de maatstaf is voor goed remmen, met als goede 2e de Shimano wielen. De Mavics, Cole en de Fast Forward konden mij niet overtuigen in de Alpen. Zowel met de origineel of voorgeschreven remblokken als met een alternatief zijn er betere wielen in mijn opinie.