Canyon
Beste forumleden,
Al een enige tijd zit ik te kijken naar een canyon ultimate maar graag zou ik hem nog eens in het echt willen zien voordat ik hem bestel. Is er misschien iemand in de buurt van Deventer of Zwolle met z'n fiets en zo gastvrij en ik zo brutaal om uw fiets te mogen bekijken.
Al een enige tijd zit ik te kijken naar een canyon ultimate maar graag zou ik hem nog eens in het echt willen zien voordat ik hem bestel. Is er misschien iemand in de buurt van Deventer of Zwolle met z'n fiets en zo gastvrij en ik zo brutaal om uw fiets te mogen bekijken.
Scott Foil - DI2
Ultimate AL / SL / SLX ?twan6100 schreef:Beste forumleden,
Al een enige tijd zit ik te kijken naar een canyon ultimate maar graag zou ik hem nog eens in het echt willen zien voordat ik hem bestel. Is er misschien iemand in de buurt van Deventer of Zwolle met z'n fiets en zo gastvrij en ik zo brutaal om uw fiets te mogen bekijken.
He, he. Kogel door de kerk. 3 jaar gewacht opdat de disc versies uitkwamen. Vandaag gewikt en gewogen of ik de rode versie van de Aeroad zou aandurven. Toch niet. Heb net de zwarte besteld. (https://www.canyon.com/nl/road/aeroad/a ... 0-di2.html)
Over de hoge wielen twijfel ik nog wel. Had liever de 41 mm Reynold rims van de Endurance gehad. Als dat met harde wind gaat tegenvallen ga ik kijken of ik een lager voorwiel op de kop kan tikken. Tenzij iemand de set wil "ruilen".
Heb verder gekozen voor een 39 blad en een cassette van 11-23. Rij nu op 53/39, maar t'is beter voor me om van de 53 af te blijven zo langzamerhand. De standaard gemonteerde cassette heeft geen op één volgende tandjes in de reeks 15,16,17,18 en daar rij ik veel op. Nu met 52 voor, zal dat misschien 14,15,16,17 worden. Stapjes van twee vind ik te groot.
Had onlangs met m’n verjaardag een Garmin 820 gekregen. Baal er wel van dat je voor de di2 koppeling je een apart blokje moet kopen. Ik begrepen van Canyon dat die ook weg te werken valt onder het stuur. Nu nog op zoek naar een passende bel, ben het geschreeuw een beetje zat.
Over de hoge wielen twijfel ik nog wel. Had liever de 41 mm Reynold rims van de Endurance gehad. Als dat met harde wind gaat tegenvallen ga ik kijken of ik een lager voorwiel op de kop kan tikken. Tenzij iemand de set wil "ruilen".
Heb verder gekozen voor een 39 blad en een cassette van 11-23. Rij nu op 53/39, maar t'is beter voor me om van de 53 af te blijven zo langzamerhand. De standaard gemonteerde cassette heeft geen op één volgende tandjes in de reeks 15,16,17,18 en daar rij ik veel op. Nu met 52 voor, zal dat misschien 14,15,16,17 worden. Stapjes van twee vind ik te groot.
Had onlangs met m’n verjaardag een Garmin 820 gekregen. Baal er wel van dat je voor de di2 koppeling je een apart blokje moet kopen. Ik begrepen van Canyon dat die ook weg te werken valt onder het stuur. Nu nog op zoek naar een passende bel, ben het geschreeuw een beetje zat.
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2
- Pedaleur_de_Charme
- Forum-lid
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 22 okt 2015 10:58
Mijn Canyon Endurace CF 9.0 Di2 is nu een jaar oud en 6.200 km op de teller. Wanneer is zonder zorgen kon rijden op mijn Canyon was het genieten. Nu heb ik wel niet super veel geluk gehad, een korte bloemlezing:
April 2016: kapotte batterij van mijn schakelsysteem (onder garantie netjes vervangen na langsgaan in Canyon Service Center)
Mei 2016: kapot balhoofdstel (te hard aangedraaid)
Augustus 2016: Ketting loopt af op mijn cassette, naar de binnenkant richting mijn wiel, met als gevolg schade aan de as van mijn wiel (verholpen met de derailleur opnieuw af te stellen)
Verdere euvels die ik nu ondervind na een jaartje fietsen:
-metalen plaatje ter hoogte van de crank komt los;
-balhoofd baart me opnieuw zorgen (zonder het in tussentijd aangespand te hebben), maakt bij het stuiten een hol geluid en draait ook minder vlot.
Als ik ermee rijd, is het een echte allrounder die op alle terreinen uit de voeten kan: Vlaamse heuvels, kasseien, Ardennen en de hogere bergen. Echt een genot om op te fietsen: snel, licht, stijf en toch comfortabel wanneer nodig.
April 2016: kapotte batterij van mijn schakelsysteem (onder garantie netjes vervangen na langsgaan in Canyon Service Center)
Mei 2016: kapot balhoofdstel (te hard aangedraaid)
Augustus 2016: Ketting loopt af op mijn cassette, naar de binnenkant richting mijn wiel, met als gevolg schade aan de as van mijn wiel (verholpen met de derailleur opnieuw af te stellen)
Verdere euvels die ik nu ondervind na een jaartje fietsen:
-metalen plaatje ter hoogte van de crank komt los;
-balhoofd baart me opnieuw zorgen (zonder het in tussentijd aangespand te hebben), maakt bij het stuiten een hol geluid en draait ook minder vlot.
Als ik ermee rijd, is het een echte allrounder die op alle terreinen uit de voeten kan: Vlaamse heuvels, kasseien, Ardennen en de hogere bergen. Echt een genot om op te fietsen: snel, licht, stijf en toch comfortabel wanneer nodig.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Balhoofdstel en ketting tussen spaken zijn niet verwijtbaar naar Canyon.....
Less is bore
Volgens de site 27 February - 4 Maart. Hoef de fiets ook niet eerder. Het zout op de weg mag eerst wel weg zijn.Bospaadje schreef:Vaatwassers!
Ben benieuwd naar de foto's als je hem hebt.
Levertijd?
Wat bedoel je precies met vaatwassers?
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2
Passende bel en een aero cockpit en 1 1/4" voorvork met niet ronde spacers? SuccesARB schreef:He, he. Kogel door de kerk. 3 jaar gewacht opdat de disc versies uitkwamen. Vandaag gewikt en gewogen of ik de rode versie van de Aeroad zou aandurven. Toch niet. Heb net de zwarte besteld. (https://www.canyon.com/nl/road/aeroad/a ... 0-di2.html)
Over de hoge wielen twijfel ik nog wel. Had liever de 41 mm Reynold rims van de Endurance gehad. Als dat met harde wind gaat tegenvallen ga ik kijken of ik een lager voorwiel op de kop kan tikken. Tenzij iemand de set wil "ruilen".
Heb verder gekozen voor een 39 blad en een cassette van 11-23. Rij nu op 53/39, maar t'is beter voor me om van de 53 af te blijven zo langzamerhand. De standaard gemonteerde cassette heeft geen op één volgende tandjes in de reeks 15,16,17,18 en daar rij ik veel op. Nu met 52 voor, zal dat misschien 14,15,16,17 worden. Stapjes van twee vind ik te groot.
Had onlangs met m’n verjaardag een Garmin 820 gekregen. Baal er wel van dat je voor de di2 koppeling je een apart blokje moet kopen. Ik begrepen van Canyon dat die ook weg te werken valt onder het stuur. Nu nog op zoek naar een passende bel, ben het geschreeuw een beetje zat.
Wat verwacht je van de koppeling tussen Di2 / Garmin? Als je baalt van de aanschaf van de D-fly unit zou ik even goed nadenken of je m wel moet kopen.
Wat kun je er namelijk mee (niet versteld staan van het overschot aan mogelijkheden ):
- Extra gadget
- Verzet aflezen op je Garmin
- Batterij-niveau aflezen op je Garmin
- Extra statistieken op de website www.di2stats.com
Stel dat je Synchro shift wilt gaan gebruiken (als het vrijgegeven wordt voor de 6870-groep) dan zul je wel een nieuw model d-fly unit aan moeten schaffen. Maar ook een nieuwe accu. Canyon monteert volgens eigen zeggen namelijk nog de oude BTR-2 en niet de nieuwe DN-110.
Over wegwerken onder je stuurpen? Hmm in mijn oude H11-cockpit zou dat met geen mogelijkheid gaan. Bij mij zat hij gewoon op de achtervork bij de derailleur. Er zijn ook genoeg gebruikers die hem bij het bracket of in de zadelpen/onderbuis wegwerken.
Passende bel en een aero cockpit en 1 1/4" voorvork met niet ronde spacers? Succes
Wat verwacht je van de koppeling tussen Di2 / Garmin? Als je baalt van de aanschaf van de D-fly unit zou ik even goed nadenken of je m wel moet kopen.
Wat kun je er namelijk mee (niet versteld staan van het overschot aan mogelijkheden ):
- Extra gadget
- Verzet aflezen op je Garmin
- Batterij-niveau aflezen op je Garmin
- Extra statistieken op de website http://www.di2stats.com
Stel dat je Synchro shift wilt gaan gebruiken (als het vrijgegeven wordt voor de 6870-groep) dan zul je wel een nieuw model d-fly unit aan moeten schaffen. Maar ook een nieuwe accu. Canyon monteert volgens eigen zeggen namelijk nog de oude BTR-2 en niet de nieuwe DN-110.
Over wegwerken onder je stuurpen? Hmm in mijn oude H11-cockpit zou dat met geen mogelijkheid gaan. Bij mij zat hij gewoon op de achtervork bij de derailleur. Er zijn ook genoeg gebruikers die hem bij het bracket of in de zadelpen/onderbuis wegwerken.[/quote]
Ik blijf toch altijd met een schuin oogje op mijn huidige Flight deck kijken. V.w.b. aanpassing aan d-fly, is het verstandig om nog even de ontwikkelingen af te wachten? Heb je zo een link naar wat uitgebreidere info hieromtrent?
Wat verwacht je van de koppeling tussen Di2 / Garmin? Als je baalt van de aanschaf van de D-fly unit zou ik even goed nadenken of je m wel moet kopen.
Wat kun je er namelijk mee (niet versteld staan van het overschot aan mogelijkheden ):
- Extra gadget
- Verzet aflezen op je Garmin
- Batterij-niveau aflezen op je Garmin
- Extra statistieken op de website http://www.di2stats.com
Stel dat je Synchro shift wilt gaan gebruiken (als het vrijgegeven wordt voor de 6870-groep) dan zul je wel een nieuw model d-fly unit aan moeten schaffen. Maar ook een nieuwe accu. Canyon monteert volgens eigen zeggen namelijk nog de oude BTR-2 en niet de nieuwe DN-110.
Over wegwerken onder je stuurpen? Hmm in mijn oude H11-cockpit zou dat met geen mogelijkheid gaan. Bij mij zat hij gewoon op de achtervork bij de derailleur. Er zijn ook genoeg gebruikers die hem bij het bracket of in de zadelpen/onderbuis wegwerken.[/quote]
Ik blijf toch altijd met een schuin oogje op mijn huidige Flight deck kijken. V.w.b. aanpassing aan d-fly, is het verstandig om nog even de ontwikkelingen af te wachten? Heb je zo een link naar wat uitgebreidere info hieromtrent?
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2
En zou je dan moeite gaan doen om je Di2 stats op te gaan vragen op je Garmin? Het kan, daar niet van, ik vind/vond het maar een gadget
Voor het geld is het heel erg beperkt, ik vond alleen de batterijweergave nuttig om te kijken of de accu opgeladen moest worden. Dat hoeft gelukkig niet vaak en kun je ook op de junction onder je stuur zien.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=80950
Voor het geld is het heel erg beperkt, ik vond alleen de batterijweergave nuttig om te kijken of de accu opgeladen moest worden. Dat hoeft gelukkig niet vaak en kun je ook op de junction onder je stuur zien.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=80950