Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 15 jan 2017 21:38

Vaatwassers!
Ben benieuwd naar de foto's als je hem hebt.
Levertijd?

Gebruikersavatar
Pedaleur_de_Charme
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 okt 2015 10:58

Gebruikersavatar Pedaleur_de_Charme 15 jan 2017 21:43

Mijn Canyon Endurace CF 9.0 Di2 is nu een jaar oud en 6.200 km op de teller. Wanneer is zonder zorgen kon rijden op mijn Canyon was het genieten. Nu heb ik wel niet super veel geluk gehad, een korte bloemlezing:
April 2016: kapotte batterij van mijn schakelsysteem (onder garantie netjes vervangen na langsgaan in Canyon Service Center)
Mei 2016: kapot balhoofdstel (te hard aangedraaid)
Augustus 2016: Ketting loopt af op mijn cassette, naar de binnenkant richting mijn wiel, met als gevolg schade aan de as van mijn wiel (verholpen met de derailleur opnieuw af te stellen)

Verdere euvels die ik nu ondervind na een jaartje fietsen:
-metalen plaatje ter hoogte van de crank komt los;
-balhoofd baart me opnieuw zorgen (zonder het in tussentijd aangespand te hebben), maakt bij het stuiten een hol geluid en draait ook minder vlot.

Als ik ermee rijd, is het een echte allrounder die op alle terreinen uit de voeten kan: Vlaamse heuvels, kasseien, Ardennen en de hogere bergen. Echt een genot om op te fietsen: snel, licht, stijf en toch comfortabel wanneer nodig.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38500
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jan 2017 22:04

Balhoofdstel en ketting tussen spaken zijn niet verwijtbaar naar Canyon.....
Less is bore

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 15 jan 2017 22:12

Bospaadje schreef:Vaatwassers!
Ben benieuwd naar de foto's als je hem hebt.
Levertijd?
Volgens de site 27 February - 4 Maart. Hoef de fiets ook niet eerder. Het zout op de weg mag eerst wel weg zijn.

Wat bedoel je precies met vaatwassers?
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 16 jan 2017 08:05

Verdraaide T9. Ik wilde typen, super gaaf! Hoe hij in godsnaam bij vaatwassers komt, hahahaha....
27feb is nog behoorlijk rap.
Net op tijd om te gaan trainen vor AGR ;-)

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 679
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 16 jan 2017 08:46

ARB schreef:He, he. Kogel door de kerk. 3 jaar gewacht opdat de disc versies uitkwamen. Vandaag gewikt en gewogen of ik de rode versie van de Aeroad zou aandurven. Toch niet. Heb net de zwarte besteld. (https://www.canyon.com/nl/road/aeroad/a ... 0-di2.html)
Over de hoge wielen twijfel ik nog wel. Had liever de 41 mm Reynold rims van de Endurance gehad. Als dat met harde wind gaat tegenvallen ga ik kijken of ik een lager voorwiel op de kop kan tikken. Tenzij iemand de set wil "ruilen".

Heb verder gekozen voor een 39 blad en een cassette van 11-23. Rij nu op 53/39, maar t'is beter voor me om van de 53 af te blijven zo langzamerhand. De standaard gemonteerde cassette heeft geen op één volgende tandjes in de reeks 15,16,17,18 en daar rij ik veel op. Nu met 52 voor, zal dat misschien 14,15,16,17 worden. Stapjes van twee vind ik te groot.

Had onlangs met m’n verjaardag een Garmin 820 gekregen. Baal er wel van dat je voor de di2 koppeling je een apart blokje moet kopen. Ik begrepen van Canyon dat die ook weg te werken valt onder het stuur. Nu nog op zoek naar een passende bel, ben het geschreeuw een beetje zat.
Passende bel en een aero cockpit en 1 1/4" voorvork met niet ronde spacers? Succes ;)

Wat verwacht je van de koppeling tussen Di2 / Garmin? Als je baalt van de aanschaf van de D-fly unit zou ik even goed nadenken of je m wel moet kopen.

Wat kun je er namelijk mee (niet versteld staan van het overschot aan mogelijkheden ;) ):

- Extra gadget
- Verzet aflezen op je Garmin
- Batterij-niveau aflezen op je Garmin
- Extra statistieken op de website www.di2stats.com

Stel dat je Synchro shift wilt gaan gebruiken (als het vrijgegeven wordt voor de 6870-groep) dan zul je wel een nieuw model d-fly unit aan moeten schaffen. Maar ook een nieuwe accu. Canyon monteert volgens eigen zeggen namelijk nog de oude BTR-2 en niet de nieuwe DN-110.

Over wegwerken onder je stuurpen? Hmm in mijn oude H11-cockpit zou dat met geen mogelijkheid gaan. Bij mij zat hij gewoon op de achtervork bij de derailleur. Er zijn ook genoeg gebruikers die hem bij het bracket of in de zadelpen/onderbuis wegwerken.

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 16 jan 2017 10:17

Passende bel en een aero cockpit en 1 1/4" voorvork met niet ronde spacers? Succes ;)

Wat verwacht je van de koppeling tussen Di2 / Garmin? Als je baalt van de aanschaf van de D-fly unit zou ik even goed nadenken of je m wel moet kopen.

Wat kun je er namelijk mee (niet versteld staan van het overschot aan mogelijkheden ;) ):

- Extra gadget
- Verzet aflezen op je Garmin
- Batterij-niveau aflezen op je Garmin
- Extra statistieken op de website http://www.di2stats.com

Stel dat je Synchro shift wilt gaan gebruiken (als het vrijgegeven wordt voor de 6870-groep) dan zul je wel een nieuw model d-fly unit aan moeten schaffen. Maar ook een nieuwe accu. Canyon monteert volgens eigen zeggen namelijk nog de oude BTR-2 en niet de nieuwe DN-110.

Over wegwerken onder je stuurpen? Hmm in mijn oude H11-cockpit zou dat met geen mogelijkheid gaan. Bij mij zat hij gewoon op de achtervork bij de derailleur. Er zijn ook genoeg gebruikers die hem bij het bracket of in de zadelpen/onderbuis wegwerken.[/quote]

Ik blijf toch altijd met een schuin oogje op mijn huidige Flight deck kijken. V.w.b. aanpassing aan d-fly, is het verstandig om nog even de ontwikkelingen af te wachten? Heb je zo een link naar wat uitgebreidere info hieromtrent?
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 679
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 16 jan 2017 10:23

En zou je dan moeite gaan doen om je Di2 stats op te gaan vragen op je Garmin? Het kan, daar niet van, ik vind/vond het maar een gadget :)

Voor het geld is het heel erg beperkt, ik vond alleen de batterijweergave nuttig om te kijken of de accu opgeladen moest worden. Dat hoeft gelukkig niet vaak en kun je ook op de junction onder je stuur zien.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=80950

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 16 jan 2017 11:52

Contact gehad met Canyon. De nieuwste set, dus inclusief DN110 batterij, wordt geleverd.
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 679
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 16 jan 2017 12:40

Haha, vreemd, vorige week nog niet :D Dat ging overigens over een Ultimate CF SLX.

Gebruikersavatar
Pedaleur_de_Charme
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 okt 2015 10:58

Gebruikersavatar Pedaleur_de_Charme 16 jan 2017 20:11

daniel1975 schreef:Balhoofdstel en ketting tussen spaken zijn niet verwijtbaar naar Canyon.....
De shimanobatterij is in principe ook niet te wijten aan Canyon.

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 16 jan 2017 22:35

Pedaleur_de_Charme schreef:
daniel1975 schreef:Balhoofdstel en ketting tussen spaken zijn niet verwijtbaar naar Canyon.....
De shimanobatterij is in principe ook niet te wijten aan Canyon.
Dat is ook niet gezegd.
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

Plaats reactie