Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 23 jun 2009 09:28

[quote="Mori"][quote="Moustache"]Maaruh, even wat anders. Wat doen ze daar bij Garmin eigenlijk? Niets?
Gisteren even snel de 2.80 erop gezet en zonet trek ik hem van de kabel af zet hem op mijn fiets om te vertrekken, moet hij nog updaten. Dat was het probleem niet, maar wel dat al mijn instellingen weg waren. Ik kon alle schermen weer opnieuw instellen?!?! Dat mag toch niet mogen? Grrrrr.[/quote]

Notes:
IMPORTANT: IF UPGRADING FROM A SOFTWARE VERSION LESS THAN 2.80 ALL USER DATA WILL BE CLEARED

[/quote]

Sorry, dat had ik dan weer niet gezien.

Maar dan nog! Als ik een Service Pack voor Windows installeer ben ik toch ook niet al mijn instellingen kwijt?

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 23 jun 2009 09:33

[quote="cazanner"]AMAI da is ni simpel

Ben sinds 2 weken in het bezit van een EDGE705, en zoveel monopolie misbruik heb ik nog nooit gezien je moet er die kaart van europa bij kopen of je kunt er bijna niets mee.
En die handleiding ojeeeee.
Volgende, ik heb via garmin site een City Navigator europa gekocht en rechtstreeks op mijn GPS gezet en slaag er maar niet in om de kaart op mapsours te laten werken ik ben hier all zeer intensief mee bezig geweest in unlockwizart heb alles gedaan wat hij vroeg van codes maar werkt niet?kan iemand mij helpen??????? plaese
[/quote]

Hoe ben je aan mapsource gekomen?
Naar mijn weten krijg je alleen de kaart als je hem direct vanaf de site op je apparaat laat installeren en kan je er geen gebruik van maken middels mapsource. (trucjes daargelaten)

yugor
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2008 00:19

yugor 23 jun 2009 11:09

Heb van het weekend ook 2.8 erop gezet (grr - alle instellingen opnieuw moeten doen)

Het viel me gister tijdens een ritje op dat er een schermpje bij is gekomen (achter de 'mode' toets) - het lijkt alsof ie nu een realtime hoogte profiel samenstelt. Niet heel erg nutting m.i. maar wel cool als je in de bergen rijd. :)


@sander - de 'zero averaging' was me ook opgevallen bij de instellingen.
Het blijkt betrekking te hebben op "avg cad" em "avg power". Bij 'off' (wat voor 2.8 de standaard modus was) worden de nul-waardes niet meegerekend, waardoor je een hogere AVG CAD krijgt maar een lagere AVG POWER.
Alleen nodig/te overwegen als je van de POWER gebruikt maakt.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 jun 2009 11:39

[quote="yugor"](...)Het viel me gister tijdens een ritje op dat er een schermpje bij is gekomen (achter de 'mode' toets) - het lijkt alsof ie nu een realtime hoogte profiel samenstelt. Niet heel erg nutting m.i. maar wel cool als je in de bergen rijd. :)

(...)[/quote]
Dat schermpje was er toch al? Kan je aan of uitschakelen in 1 van de vele menuutjes. Aangezien na de update alle instellingen weer op default stonden, staat deze optie ook ineens weer aan (bij mijn 705 tenminste)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

yugor
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2008 00:19

yugor 23 jun 2009 11:55

[quote="53x11"][quote="yugor"](...)Het viel me gister tijdens een ritje op dat er een schermpje bij is gekomen (achter de 'mode' toets) - het lijkt alsof ie nu een realtime hoogte profiel samenstelt. Niet heel erg nutting m.i. maar wel cool als je in de bergen rijd. :)

(...)[/quote]
Dat schermpje was er toch al? Kan je aan of uitschakelen in 1 van de vele menuutjes. Aangezien na de update alle instellingen weer op default stonden, staat deze optie ook ineens weer aan (bij mijn 705 tenminste)

[/quote] ha - dat wist ik dus niet, ff zoeken naar die instelling dan zet ik hem uit hier op het vlakke.

Toch wel goed dat je af en toe gedwongen wordt de instellingen opnieuw te doen, anders blijven die nieuwe functies verborgen :D :p

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 23 jun 2009 12:10

[quote="yugor"]

Toch wel goed dat je af en toe gedwongen wordt de instellingen opnieuw te doen, anders blijven die nieuwe functies verborgen

[/quote]

Zo kan je het ook zien ja. Toch blijf ik het stom vinden! :rolleye:

cazanner
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 apr 2008 03:04

cazanner 23 jun 2009 12:24

De kaart werkt op mijn GPS maar niet op mapsours?
Het kan toch niet dat ik een tweede licenciecode moet kopen?
racefiets kopen is moeilijker dan racen

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 23 jun 2009 12:42

[quote="cazanner"]De kaart werkt op mijn GPS maar niet op mapsours?
Het kan toch niet dat ik een tweede licenciecode moet kopen?
[/quote]

Nogmaals: hoe kom je aan het programma Mapsource? Kon je die samen met de kaart downloaden?

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 23 jun 2009 12:58

cazanner schreef:De kaart werkt op mijn GPS maar niet op mapsours?
Het kan toch niet dat ik een tweede licenciecode moet kopen?

zelfde als wat moustache je al eerder gevraagd heeft :
Hoe ben je aan mapsource gekomen?
Naar mijn weten krijg je alleen de kaart als je hem direct vanaf de site op je apparaat laat installeren en kan je er geen gebruik van maken middels mapsource. (trucjes daargelaten) "
Oftewel in mijn eigen bewoording : je hebt alleen een kaart gekocht ipv de hele CN-dvd. Dit is wellicht handig voor bepaalde simple auto gpssen, maar niet voor de edge..... Zal ook wel stukje goedkoper zijn???

Had je nu de DVD gekocht, dan dacht ik dat het als volgt ging : je koopt een City Navigator DVD, installeert deze op je pc incl. unlockcodes, en zo heb je gelijk het Mapsource-programma op je pc. Als je dan mapsource opent, zie je het kaartmateriaal van City Navigator.
Via de "kaart-knop" kan je nu kaart-delen aanklikken, en selecteren om zo op de edge te zetten, van alleen oost-belgie tot heel europa (afhankelijk van hoeveelheid geheugen op Edge).
Wil je meer / minder kaart op de edge, selecteer dan ALLES wat je op de edge wilt, en upload het weer naar de edge (de edge overschrijft de eerdere kaartset, dus even een kaartje erbij stoppen werkt niet ;) )

Kom je er echt niet uit en heb je City Navigator legaal gekocht, dan kan jij ook bij Garmin om hulp vragen, ook met hulp bij unlockcodes, toch upgraden naar de DVD-versie etc.
Is het toch niet helemaal legaal ...... :/ tja, dan terug naar de "verkoper"

yugor
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2008 00:19

yugor 23 jun 2009 13:35

mapsource kun je gewoon gratis downloaden via garmin.com en installeren.

Echter is er inderdaad verschil in licenties - de SD versie van CN is een stuk goedkoper dan de DVD, maar die kun je dus ook niet op je PC (en mapsource) gebruiken

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 23 jun 2009 14:43

[quote="yugor"]mapsource kun je gewoon gratis downloaden via garmin.com en installeren.
[/quote]

Niet als je nog geen volledig product hebt aangeschaft.
Wat je kan downloaden zijn alleen "updates", die kijken naar een vorige versie. (zie mijn handleiding om dit te omzeilen)

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 23 jun 2009 15:17

Wel als je trainingscenter geinstalleerd heb staan, althans zo werkte dat voorheen. Anders heb ik nog wel een oude Mapsource....

Plaats reactie