Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 21 aug 2011 17:28

Of kijk hier maar even voor de FFWD wielen

http://www.bikestudio.nl/accessoires/wielen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

matijs
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2010 23:25

matijs 23 aug 2011 21:17

johoop schreef:Of kijk hier maar even voor de FFWD wielen

http://www.bikestudio.nl/accessoires/wielen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zien er mooi uit!! Ik overweeg een Grand Turismo te kopen en wil de Easton-velgen vervangen voor iets 'iets hoger' en 'zwart/rood'..... zat zelf aan Fulcrum te denken maar dit is zeker tof! Zijn wel een stukkie duurder..... de moeite waard (qua kwaliteit / rijgedrag)?
fietsen is gezond..... zeggen ze!

aquila
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 apr 2004 00:52

aquila 24 aug 2011 14:50

Hoi Matijs,

Ik vind het zelf oersterke wielen. Hiervoor had de Shimano RS 80 wielen ; ook wel goed, maar veeel minder stijf ; ze "zwabberden"in de snelle bochten en afdalingen. Ik weeg 95 kg en ben een echte "krachtrijder" ; de wielen geven echter geen krimp (FFWD4R)en ik heb ze nu 3 maanden en ze zijn nog steeds strak. Vooral in de bochten merk ik dat ze totaal geen speling hebben en stijf blijven. De spaken heb ik nog niet hoeven laten bijstellen en de wielen zitten er nog om zoals ze uit de doos kwamen. Heb ze gecombineerd met Ultremo ZX wat heerlijk bolt en toch comfortabel rijdt. Mocht je echter twijfelen over de 2R ,4R of 6R dan kan je contact opnemen via http://www.ffwdwheels.com/tech/faq/most ... tly-asked/" onclick="window.open(this.href);return false;
veel plezier met m\'n wilier !

matijs
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2010 23:25

matijs 25 aug 2011 12:56

@Aquila!

Dat klinkt idd als een hele goede set wielen!!!! Ik heb hetzelfde probleem met mijn huidige Mavic Ksyrium Elite-velgen; bij aanzetten, in de afdaling of over drempels heb ik het gevoel dat de achtervelg 'meegeeft' in zijwaartse richting.... op een onaangename manier dan hè :(

Misschien heel onlogisch maar heeft die +90kg variant ook negatieve bijwerkingen wanneer je 82 kg weegt? Je zou denken 'neem gewoon die andere want dat kan toch', maar dat zeiden ze ook over die Mavic's :roll:

@iedereen

Op de Wilier-site zijn deze week wat aanpassingen gemaakt; zo staat er een minder uitgebreide omschrijving bij de Grand Turismo en staar er een Di2-teken bij. Het lijkt me dat de site nu 2012-proof is :geek: Weet iemand of je de Grand Turismo nu kan kopen met mechanische Ultegra en later kan ombouwen naar Ultegra Di2 (met de kabels uiteraard netjes binnendoor)?

Ik vind de 1000 euro extra nu nml nog iets te veel maar overweeg om later (als de groep slijtage gaat vertonen) te upgraden naar Di2.
fietsen is gezond..... zeggen ze!

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 25 aug 2011 19:47

matijs schreef:@Aquila!

Dat klinkt idd als een hele goede set wielen!!!! Ik heb hetzelfde probleem met mijn huidige Mavic Ksyrium Elite-velgen; bij aanzetten, in de afdaling of over drempels heb ik het gevoel dat de achtervelg 'meegeeft' in zijwaartse richting.... op een onaangename manier dan hè :(

Misschien heel onlogisch maar heeft die +90kg variant ook negatieve bijwerkingen wanneer je 82 kg weegt? Je zou denken 'neem gewoon die andere want dat kan toch', maar dat zeiden ze ook over die Mavic's :roll:

@iedereen

Op de Wilier-site zijn deze week wat aanpassingen gemaakt; zo staat er een minder uitgebreide omschrijving bij de Grand Turismo en staar er een Di2-teken bij. Het lijkt me dat de site nu 2012-proof is :geek: Weet iemand of je de Grand Turismo nu kan kopen met mechanische Ultegra en later kan ombouwen naar Ultegra Di2 (met de kabels uiteraard netjes binnendoor)?

Ik vind de 1000 euro extra nu nml nog iets te veel maar overweeg om later (als de groep slijtage gaat vertonen) te upgraden naar Di2.
Ik kan je niet verder helpen met je vraag over de Ultegra/Ultegra Di2, maar de Wilier-site (http://www.wilier.it" onclick="window.open(this.href);return false;) is nog niet up to date voor 2012.
Voor de Cento Uno komen er bijvoorbeeld in ieder geval andere kleuren beschikbaar

matijs
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2010 23:25

matijs 27 aug 2011 18:45

@ alejandro

Heb je al wat moois om te laten zien, plaatjes of sites 8-) ?
fietsen is gezond..... zeggen ze!

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 27 aug 2011 20:07

matijs schreef:@ alejandro

Heb je al wat moois om te laten zien, plaatjes of sites 8-) ?
U vraagt...

Kleurrijk:
AfbeeldingAfbeelding

En meer:
http://www.bikerumor.com/2011/08/20/2012-wilier-road-bikes-12000-zero7-bb386evo-and-more/

matijs
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2010 23:25

matijs 27 aug 2011 20:57

OMG :shock:

Hoe komen ze op die kleurstellingen?!?!?!?!

Ik hoop niet dat de nieuwe Granturismo er niet bij staat omdat'ie NOG lelijker is :cry:

Zo wel dan ga ik nog snel een 2011-versie ritselen.............
fietsen is gezond..... zeggen ze!

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 28 aug 2011 15:17

Dat soort felle kleurtjes zat altijd al in het leveringsprogramma, maar geen nood, er zijn ook nog steeds wat 'normalere' kleuren, zoals voor 2012 een nieuwe (mat) zwarte Cento Uno

Afbeelding

matijs
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2010 23:25

matijs 29 aug 2011 12:56

Mooi!!!! Maar net boven budget ;)

Ik hoop zooooooooooo dat de GT er nog enigszins fatsoenlijk uitziet......
fietsen is gezond..... zeggen ze!

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 29 aug 2011 13:29

alejandro schreef:Dat soort felle kleurtjes zat altijd al in het leveringsprogramma, maar geen nood, er zijn ook nog steeds wat 'normalere' kleuren
Ik hoop dat laatste want ik vind sommige kleurstellingen onderhand wel een kermisattractie worden.

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 29 aug 2011 19:53

De Gran Turismo wordt volgens mij voor 2012 niet gewijzigd.

Ook niet verkeerd (maar misschien met een zwarte zadelpen, zadel en stuurpen wel mooier):
Afbeelding

Plaats reactie