Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 mei 2024 17:15

pino schreef: 31 mei 2024 16:21 Waar zijn de nieuwe zilver/alu onderdelen als je ze zou kunnen gebruiken?
:?:

Ik heb geen hele groep alu/zilver. Niet jaren 70/80 en ook niet recent.......

Overigens ga ik deze fiets vooral voor slechte wegen gebruiken en het stuurgedrag van dit frame is dan fenomenaal.
Vallen is dan ook niet erg
En JA ik heb moderne fietsen gehad en op heel veel gereden.

Combi van dit frame met moderne groep is voor mij de ideale mix.
Kans is blijkbaar ook klein dat het gestolen wordt. Rob zal hem zeker niet meenemen :mrgreen:

Wel gebruik van veel versnellingen. Tot 30 mm banden kunnen gebruiken.
En een valpartij is niet gelijk einde frame..........
Buizen vervangen ze voor mij tegen kostprijs!

Los van dat ik het leuk vind is het vanuit functionaliteit EN duurzaamheid een ideale oplossing.
Wat andere er van vinden boeit mij geen zak. Ik plaats dit puur voor wie het leuk vind wat het merk Gios (daar gaat dit topic over) zoal uitspookt.
Wie daar ideeën uit haalt prima. Wie zich vermaakt ook prima. En wil lekker kritiek wil geven ook prima.

Marco had liever gezien dat ik een groene had besteld. Rood is er geweest (er in de jaren 80 eens een voor iemand gebouwd met een Record C groep en die geile sheriff star naven!) en een tricolore was dan mogelijk geweest.

Ik ben tegen een monarchie en hoewel ik het goed gedaan had als Italiaan ben ik erg blij dat mijn wieg HIER heeft gestaan dus ik zeg:
Oranje, Blanje, Bleu

Afbeelding

Met DIT frame ontwerp heb ik 100 gereden in de afdaling van de Fedaia......... Ik heb het niet gedaan maar had zelf m'n handen van het stuur durven halen..............
Op kasseistroken in PR (zie verslag) rij ik met dit frame (heb er inmiddels heel veel gehad) probleemloos met 1 hand aan het stuur en met de andere foto's maken.

Minpunt: Frame is zwaar tov van modern carbon. De volgende col die ik ga rijden is vlak voor m'n 68e verjaardag en koken is een hobby van me............. dus..........gewicht is voor mij geen parameter in het fietsen.
Toptijd die ik ooit op de Ventoux heb gereden ga ik toch nooit meer verbeteren dus in moderne frames (duur maar niet duurzaam) heb ik totaal geen interesse meer.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 mei 2024 17:36

Regen (en ik woon niet eens in Zoetermeer)

Toch snel buiten wat foto's gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 31 mei 2024 17:45

Ik vind ‘m een stuk opgeknapt zo.
En tegen je motivatie om het te doen, zoals je het doet, valt weinig in te brengen!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 mei 2024 17:51

Ik wilde net nog wat foto's buiten maken maar........... regen....

Afbeelding

Dus stiekem (voor de maiden trip) toch een paar honderd meter gefietst.................
Afbeelding

pino
Forum-lid HC

pino 31 mei 2024 17:54

Tja, het zijn mijn kleuren niet. Maar de diktes en verhoudingen zijn heel dik in orde.
Niet zijken maar reiden !

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 31 mei 2024 17:58

Gastheerg schreef: 31 mei 2024 17:15
pino schreef: 31 mei 2024 16:21 Waar zijn de nieuwe zilver/alu onderdelen als je ze zou kunnen gebruiken?
:?:

Ik heb geen hele groep alu/zilver. Niet jaren 70/80 en ook niet recent.......

Overigens ga ik deze fiets vooral voor slechte wegen gebruiken en het stuurgedrag van dit frame is dan fenomenaal.
Vallen is dan ook niet erg
En JA ik heb moderne fietsen gehad en op heel veel gereden.

Combi van dit frame met moderne groep is voor mij de ideale mix.
Kans is blijkbaar ook klein dat het gestolen wordt. Rob zal hem zeker niet meenemen :mrgreen:

Wel gebruik van veel versnellingen. Tot 30 mm banden kunnen gebruiken.
En een valpartij is niet gelijk einde frame..........
Buizen vervangen ze voor mij tegen kostprijs!

Los van dat ik het leuk vind is het vanuit functionaliteit EN duurzaamheid een ideale oplossing.
Wat andere er van vinden boeit mij geen zak. Ik plaats dit puur voor wie het leuk vind wat het merk Gios (daar gaat dit topic over) zoal uitspookt.
Wie daar ideeën uit haalt prima. Wie zich vermaakt ook prima. En wil lekker kritiek wil geven ook prima.

Marco had liever gezien dat ik een groene had besteld. Rood is er geweest (er in de jaren 80 eens een voor iemand gebouwd met een Record C groep en die geile sheriff star naven!) en een tricolore was dan mogelijk geweest.

Ik ben tegen een monarchie en hoewel ik het goed gedaan had als Italiaan ben ik erg blij dat mijn wieg HIER heeft gestaan dus ik zeg:
Oranje, Blanje, Bleu

Afbeelding

Met DIT frame ontwerp heb ik 100 gereden in de afdaling van de Fedaia......... Ik heb het niet gedaan maar had zelf m'n handen van het stuur durven halen..............
Op kasseistroken in PR (zie verslag) rij ik met dit frame (heb er inmiddels heel veel gehad) probleemloos met 1 hand aan het stuur en met de andere foto's maken.

Minpunt: Frame is zwaar tov van modern carbon. De volgende col die ik ga rijden is vlak voor m'n 68e verjaardag en koken is een hobby van me............. dus..........gewicht is voor mij geen parameter in het fietsen.
Toptijd die ik ooit op de Ventoux heb gereden ga ik toch nooit meer verbeteren dus in moderne frames (duur maar niet duurzaam) heb ik totaal geen interesse meer.

Zo sta ik er ook een beetje in. Maak al mijn fietskes zelf uit verzamelde onderdelen (hoofdzakelijk Campa maar hier en daar ook wat Shimano)

Ik heb één carbon fiets, gemaakt van een oud Cadex frame. Alle lak er af geschuurd tot op het carbon en daarna blank gelakt. Zie je mooi de carbonstructuur. Die heb ik eigenlijk gemaakt voor echt zwaar klimwerk want hij weegt 9,6 kilo. (En voor het mooie) (vind ik dan toch ;) )

De rest is staal of alu behalve die van mijn vrouw, da’s een alu met Carbon voor- en achtervork, zelfs nog lichter dan mijn “Cadex ding”

Maar zoals je weet zijn wij ook echte gourmands dus …. Elke gram minder telt bergop :mrgreen:

Maar ik ga nu een beetje aan de haal met jouw topic dus ontoppic: dat je op zo’n lelijk ding durft te rijden zeg! :lol:
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 31 mei 2024 18:02

Mooi Gerard … komende maand de oranje Gios niet bij de kroeg zetten, want da is ie pleite 🤣
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 31 mei 2024 18:09

Hahaha ja daar heb je wel een punt ja! Hoewel maand een wat positieve inschatting is vrees ik 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mei 2024 21:42

Ik vind hem erg geslaagd, ook de kleur. Zeker zo met z'n drieën bijelkaar is begrijpelijk waarom je hiervoor gekozen hebt.
En inderdaad is een goed gebouwd gelugd frame, van een beetje deftige buizen even bruikbaar als een carbon fiets met schijfremmen. Het rijdt anders, misschien een klein beetje minder snel, maar niet minder goed.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 mei 2024 21:58

Tsja, ik ga toch voor de blauwe. Nog mooi met buiscommandeurs.
De liefde voor dit soort spulletjes vind ik mooi om te zien, maar mijn smaak is blauw ;-)
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mei 2024 22:15

Als ik er één zou bestellen, dan zou die ook blauw zijn. Drie fietsen van hetzelfde merk wordt al lastig voor mij, laat staan in hetzelfde blauw ;) .
Campagnolo Ultra Dork

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 01 jun 2024 06:57

Mooi Gerard!
Vooral deze stuur/pen combi staat 'm het beste.
Maar nr1 blijft toch de blauwe Gios Torino Super Record!! :like:

Plaats reactie