Waar is dat frame voor 100eu te krijgen dan? nog nergens gevondenJoostG schreef:Dat frame kan je nu krijgen voor € 100,00. Volledig afgemonteerde fiets heb ik gezien voor € 1000,00.
Cyclocross fietsen
- fietser1972
- Forum-lid
Bij bike-dscount.de, alleen het frame, dus zonder de vork.bert01 schreef:
Waar is dat frame voor 100eu te krijgen dan? nog nergens gevonden
http://www.bike-discount.de/en/shop/frames-6868
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Is er iemand die mij kan helpen? Ik ben een cyclocrosser aan het opbouwen op basis van een tweedehands Fort-frame. Ben al een aardig eind maar de kabelloop is wel lastig. De kabels lopen over de bovenbuis (3 stuks) en ik monteer een paar 105 shifters met waslijnen. Waar laat ik de kabels door naar achter lopen?
Rechterhifterkabel (achterderrie): opties links/rechts/midden
Linkerschifterkabel (voorderrie): opties links/rechts/midden
Achterrem: opties links/rechts/midden
De voorrem heb ik al netjes voor elkaar. Maar de andere kom ik niet lekker uit. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Als ie klaar zal ik effe een fotootje posten.
Rechterhifterkabel (achterderrie): opties links/rechts/midden
Linkerschifterkabel (voorderrie): opties links/rechts/midden
Achterrem: opties links/rechts/midden
De voorrem heb ik al netjes voor elkaar. Maar de andere kom ik niet lekker uit. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Als ie klaar zal ik effe een fotootje posten.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- fietser1972
- Forum-lid
Volgens mij is de volgorde: links de voorderailleur, midden de remkabel en rechts de achterderailleur. Bij de zadelpen gaan de voorderailleurkabel en de remkabel links er langs (naar het wieltje van de derailleur resp. de achterrem) en de achterderailleurkabel gaat rechts er langs (via de seat stay naar de achterderailleur).
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
OK, dank je.
Dat leek me gezien de kabelstopjes achter ook al het meest logisch. Alleen dat betekent dat mijn linker-waslijn links op het frame komt en dus links langs mijn balhoofd gaat. En mijn rechter, rechts van mijn balhoofd. En kruislings zou mij qua kabelloop beter lijken. Hoe hebben jullie dat opgelost? Behalve nieuwe shifter zonder waslijnen kopen kopen dan
EDIT: even met google afbeeldingen was oudere cyclocrosser bekeken en zie inderdaad dat meestal linker kabel links van het balhoofd gaat idd. Blijkbaar is dat de juiste manier. Zijn er nog mensen die die waslijnen aan elkaar maken met tie-wrap oid?
Dat leek me gezien de kabelstopjes achter ook al het meest logisch. Alleen dat betekent dat mijn linker-waslijn links op het frame komt en dus links langs mijn balhoofd gaat. En mijn rechter, rechts van mijn balhoofd. En kruislings zou mij qua kabelloop beter lijken. Hoe hebben jullie dat opgelost? Behalve nieuwe shifter zonder waslijnen kopen kopen dan
EDIT: even met google afbeeldingen was oudere cyclocrosser bekeken en zie inderdaad dat meestal linker kabel links van het balhoofd gaat idd. Blijkbaar is dat de juiste manier. Zijn er nog mensen die die waslijnen aan elkaar maken met tie-wrap oid?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
Ik heb achter een Deore derailleur gemonteerd (is 9 speed maar zal bij 10 speed ook wel geen probleem zijn) zodat ik achter een cassette tot 36 zou kunnen monteren. Heb er meestal gewoon 12-25 op zitten maar voor wat heuvelachtiger terrein heb ik een 12-30 cassette. Werkt prima met STI shifters.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
-
- Forum-lid
Begin oktober heb ik met een cyclocrosser de strandmarathon van Zoutelande naar Burgh Haamstede gereden op Schwalbe Racing Ralph van 35 mm. Dat ging prima. Op echt los zand stukken moest iedereen van z'n fiets op een enkeling op een fatbike na. Op harde stukken strand kon ik goed fietsen, hoewel ik zeker niet met de snelsten op een mtb mee kon, maar dat lijkt me logisch.joseph schreef:Heeft iemand nog een tip voor cyclocross banden voor op het strand?
Het liefste dus een zo breed mogelijke, profielloze band die nog in mijn X-night past.
Voor de critici: ik ken de nadelen om met een crosser over het strand te gaan, heb echter besloten het wel te proberen.
Je gaat vooral voor de start plezier hebben want iedereen denkt dat je gek bent
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?