Pagina 117 van 780

Geplaatst: 30 mei 2010 17:57
door ld001
Dit zal echt niet de nieuwe CAD10 zijn: ISP en die rare achtervork passen totaal niet in de Cannondale CAD serie. Bovendien worden ze niet meer in de USA gemaakt.

Geplaatst: 30 mei 2010 20:05
door maurice
Nee, als het frame er zo uit gaat zien, laat dan maar.

Geplaatst: 30 mei 2010 20:16
door _cas_
Dit is niet een nieuwe Cannondale, hier komt de foto vandaan.
johnnymossville schreef:Nah, it's not a Cannondale, just something I was playing around with the other day on my computer to try out paint jobs on. While I like the idea of an ISP on an aluminum bike, I'm not crazy about the wrap-around seatstays connecting to the top tube like I did here. Again, just playing around.

Geplaatst: 31 mei 2010 12:20
door harry_
Dit is inderdaad niet de nieuwe CAAD10.... maar wel leuk om de reacties te lezen. Ik kon het niet laten :-)

Geplaatst: 31 mei 2010 18:41
door marconi
maurice schreef:Er zijn ook Forummembers die de nieuwe Pinarello Dogma maar niks vinden terwijl anderen deze juist helemaal te gek vinden.
Vrijheid van meningsuiting prima maar hou het vooral leuk met elkaar en verzand niet in in mijn ogen onzinnige discussies over wat wel echt "wielrenners" is of juist niet.
In de koers, en dan is het pas echt wielrennen weet ik uit m'n wielrennersverleden, zijn alle zaken behalve de dopjes zelfs verboden, daarbuiten mag een ieder het voorzich weten. Gelukkig maar!

Wat betreft de garantie van Cannondale; deze is echt niet anders dan bij andere merken.
Wanneer de klacht terecht is, komt men heus met een passende oplossing. En ook dat is bij de meeste merken zo, uitzonderingen daar gelaten.


Warranty Cannondale:
Damage resulting from normal wear and tear, including the results of fatigue, is not covered. Fatigue damage is a symptom of the frame being worn out through normal use. It is one kind of normal wear and tear, and it is the ownerÂ’s responsibility to inspect his/her bicycle.

Het frame ( CAD3) waarover ik het had vertoonde een scheur rondom de las die de horizontale buis verbindt met de zitbuis. Nu kan Cannondale zeggen: He, dit is het resultaat van metaalmoeheid. Misschien geven ze toe dat dit niet zou mogen gebeuren.
Zodra we iets horen zal ik het hier melden.

Geplaatst: 31 mei 2010 18:48
door maurice
Bij normaal gebruik, en dat zou jouw fm die de Caad 3 geleverd heeft voor jou moeten hard maken naar Cannondale, mag dit niet gebeuren en die zal dan ook om een reactie vragen.
Ik kan me niet voorstellen dat Cannondale dan niet met een passend voorstel komt.

Geplaatst: 31 mei 2010 19:15
door marconi
maurice schreef:Bij normaal gebruik, en dat zou jouw fm die de Caad 3 geleverd heeft voor jou moeten hard maken naar Cannondale, mag dit niet gebeuren en die zal dan ook om een reactie vragen.
Ik kan me niet voorstellen dat Cannondale dan niet met een passend voorstel komt.


Het frame was gekocht bij Plieger. Die voert geen Cannondale meer dus zijn we naar van Herwerden gegaan die wel Cannondale dealer is. Daar kregen wij een prima behandeling en ze zouden het frame opsturen. Helaas was dit verleden week nog niet gebeurd. Ja, er is mee gekoerst maar er is nooit mee gevallen.
Wel zit er een deukje in de liggende achtervork als gevolg van transportschade toen de fiets eens mee ging in een auto met andere fietsen.
Aanvankelijk was er ook sprake van lakproblemen omdat er zich bubbles gingen vormen onder de lak waarna die eraf sprong. Dit gemeld aan Cannondale maar die accepteerde onze klacht niet. Toen zelf maar met lak de kale plekken bijgetipt.
We wachten dus maar af. Ik zelf ben wel optimistisch maar mijn zoon is dat niet gezien zijn eerdere ervaringen betr. die afspringende lak.

Geplaatst: 31 mei 2010 20:59
door sharkman113
Caad3 en zo te horen al ver over zijn houdbaarheidsdatum heen. Ergens moet garantie ophouden en voor een Caad3 zal "levenslang" bij zo'n 6 jaar wel gedaan zijn.
Zal mij benieuwen.

Geplaatst: 01 jun 2010 00:18
door marconi
Sharkman 1 schreef:Caad3 en zo te horen al ver over zijn houdbaarheidsdatum heen. Ergens moet garantie ophouden en voor een Caad3 zal "levenslang" bij zo'n 6 jaar wel gedaan zijn.
Zal mij benieuwen.


Juist, daar zijn wij ook bang voor. Dus levenslange garantie zegt niets als ik je goed begrijp !
Deze CAD3 is 12 jaartjes oud. Een ouwe taaie dus die nu gescheurd is bij een las.
Waarom noemt men het dan levenslange garantie als je stelt dat dit al ophoudt bij 6 jaren ? De berijder zal wellicht 75+ worden! Waar slaat dat "levenslang"dan op ? Mijn eigen Gazelle Champion Mondial is al 20 + jaren oud en still going strong ! Yeah, steel is real !

Geplaatst: 04 jun 2010 23:39
door matijs
Beste Cannondale fans,

ik ben voornemens om de Cannondale SuperSix aan te schaffen. Mi een waanzinnig mooie full-carbon superbike met mooie looks en prima rijgedrag.

Nu zit ik in dubio; ga ik voor de SuperSix Hi-Mod met SRAM RED (3999,-) of de SuperSix Ultegra Compact (3499,-)?
Ik twijfel omdat ik nergens kan terugvinden wat het verschil is tussen de SuperSix Hi-Mod en de 'normale' SuperSix. Mijn angst is dat de Hi-Mod, omdat hij nog lichter en (dus) dunner is, heel kwetsbaar is voor bijvoorbeeld schade door een stoot tegen het frame. Over de SRAM groep niets dan goed, maar het gaat me echt om het frame.

Wie van jullie kan me meer vertellen over de verschillen tussen de Hi-Mod en de 'gewone' SuperSix????

Bedankt!!!!!!!!

Geplaatst: 05 jun 2010 10:38
door sharkman113
Geen (in ieder geval geen voelbaar verschil) wel is de versie met red gewoon een betere aanbieding, zeker als je fm er fatsoenlijke wielen in wil leveren.

Verschil

Geplaatst: 05 jun 2010 13:48
door jo_spr
Hoi,

Ik heb laatst ook een super six ultegra gekocht. Ben super tevreden.
Wel de standaard wielen ingeruild voor de sl variant.

Volgens de Roadbike van enkele maanden geleden is er inderdaad nauwelijks een voelbaar verschil tussen de gewone en de highmod