Pagina 117 van 745

Geplaatst: 16 aug 2007 11:28
door colnagofreak
SpEric schreef:Je kan een setje maken met revolution spaken. Die zijn lekker dun.

Ik vind de wielen toch wel erg mooi hoor. Draait ook super en ziet er echt mooi uit.
Tja 13 in een dozijn, met een advies prijs van 2999 euro voor de frameset, het moet niet gekker worden. Maar ik heb inderdaad het idee dat er steeds meer pina's rond rijden.
Maar nu deze echt door mijn handen is gegaan, moet ik zeggen dat het erg mooie frame's zijn.. voelt ook erg solide aan.


Moet zeggen dat er toch aardig wat rond rijden in deze kleurstelling en dan ook natuurlijk uit de F-serie, daardoor wordt het zo'n algemeen beeld!

En idd, de wielen draaien super, en zijn gewoon goed, maar als de spaken dezelfde zouden zijn als in mijn Eurus 2005 carbon zou het nog mooier zijn!!!

Geplaatst: 16 aug 2007 23:44
door jan_k14
Hoi,

Iemand enig idee waarom Caisse d'Epargne in de Tour allemaal met de nieuwe Pina Prince rondrijden en in de Deutschland Tour alles weer met de vertrouwde Paris Carbon FP?
Te weinig frames beschikbaar misschien? Of zou er iets anders aan de hand zijn?

Ciao,

Jan

Geplaatst: 17 aug 2007 00:04
door peteri200
hebben jullie ook al het nieuwe FT1 triathlon frame gezien en wat vinden jullie ervan??

Geplaatst: 17 aug 2007 01:01
door max8450
Jan_K14 schreef:Hoi,

Iemand enig idee waarom Caisse d'Epargne in de Tour allemaal met de nieuwe Pina Prince rondrijden en in de Deutschland Tour alles weer met de vertrouwde Paris Carbon FP?
Te weinig frames beschikbaar misschien? Of zou er iets anders aan de hand zijn?

Ciao,

Jan


Niet iedereen reed met de Prince tijdens de tour. Karpets reed regelmatig met een Paris.

Als je een Paris 'dertien in een dozijn' vind, wat dan niet te denken van Trek, Ridley, Merckx,....(België).
Hier kom je ze toch niet zo vaak tegen hoor.
Het zal me trouwens ook worst wezen.
Een Posche zie je ook vaak.
Je moet het zelf willen, niet kopen wat een ander wil of om 'speciaal' te doen. Ik kocht de Paris omdat ik het de mooiste fiets vind en bovendien rijdt hij nog super ook.

Geplaatst: 17 aug 2007 01:13
door timper
Just max8450, hier zijn de 'exclusieve' merken eerder oa. canyon, red bull, batavus, gazelle, stevens, koga, etc....
De paris heeft zeker uitstaling, zelfs al zie je er honderd passeren per dag.

greetings

Geplaatst: 17 aug 2007 01:43
door max8450
En als je er 100 wil zien, dan moet je de Ronde van Vlaanderen op enkele punten afsnijden, zodat je de renners meerdere keren kan zien. Tel er dan ook nog maar de reservefietsen op de volgwagen bij. Je komt nooit aan 100:D

Bij deze is dus duidelijk dat de fietsmarkt in Nederland (en bij uitbreiding alle omringende landen) toch heel anders is dan deze in België.
Een Canyon zie je hier zo goed als niet. Stevens? De meesten kennen dat zelfs niet. Ik zou trouwens niet weten waar je zo kon kopen in Vlaanderen.
En zo kan ik nog wel een tijdje verdergaan.
België, dat is vooral heel veel Merckx. Verder nog Ridley, Colnago, Prorace,...

Geplaatst: 17 aug 2007 10:20
door daniel1975
Belgen kopen denk ik sneller "eigen" merken zoals Ridley, Merckx en Prorace. IN Nederland heb je niet veel van die merken, alleen vrij veel huismerkjes van fietsenmakers.

En een Paris 13 in een dozijn noemen gaat toch wel erg ver hoor. De enige reden waarom je ze relatief vaak ziet is omdat je oog er direct op valt. Net als bij een Look 585, een De Rosa King of bij het mountainbiken een Specialized Epic.

Geplaatst: 17 aug 2007 10:54
door havana
Onzin Daniël, bijna elke boerenlul rijdt tegenwoordig op de een Pina. De enige reden waarom hij "zogenaamd" exclusief is, is omdat hij enorm duur is.

Geplaatst: 17 aug 2007 10:58
door speric
Om maar te zwijgen over bianchi ;)

Geplaatst: 17 aug 2007 11:03
door daniel1975
havana schreef:Onzin Daniël, bijna elke boerenlul rijdt tegenwoordig op de een Pina. De enige reden waarom hij "zogenaamd" exclusief is, is omdat hij enorm duur is.


Heb je mij hierboven horen roepen dat een Pina exclusief is? ;-)

Het enige wat ik er mee aangeef is dat de door mij genoemde voorbeelden bij bijna alle fietsers bekend zijn en als zodanig herkend worden. Als je een grote mountainbike toertocht hebt gereden zul je wel die 10 Epics herinneren, maar niet die 12 Red Bulls, 45 Giants en 7 Santossen. (wat overigens alledrie erg goede fietsen zijn).

Geplaatst: 17 aug 2007 11:06
door marz
Ben het wel eens met Daniel, je onthoud enkel de fietsen die "bekend" zijn, Pina's vallen meer op dan een Stevens of Red Bull.
En dat iedere "Jan Boerenlul" er op rijdt, vind ik wel erg ver gezocht, de prijs is idd wel erg hoog om dit te stellen.

Geplaatst: 17 aug 2007 11:11
door rene
havana schreef:Onzin Daniël, bijna elke boerenlul rijdt tegenwoordig op de een Pina. De enige reden waarom hij "zogenaamd" exclusief is, is omdat hij enorm duur is.


Iets is pas duur als je het niet kan betalen....

:d:d:d