Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Daanbianchi
Forum-lid

Daanbianchi 29 okt 2016 10:02

@runcyclerun: ik ga maandag naar de huisarts. Vanaf mijn 5de (ongeveer) moest ik 's nachts een spalk dragen die de heupkop beter in de kom zou duwen. Zoiets als een spreidbroek die je tegenwoordig wel bij kleine kinderen ziet. Maar ik deed die spalk altijd uit omdat je met dat ding gedwongen was op je rug te slapen en ik sliep alleen op mijn buik. Wist ik veel waar dat ding goed voor was.

Een jaar of 10 geleden is er nog een foto van mijn heup gemaakt. Na mijn hardlooppoging van afgelopen week ben ik aan het googelen geslagen en las ik dat er wel degelijk iets gedaan kan worden aan heupdysplasie op volwassen leeftijd. Vandaar dat ik maandag naar de huisarts ga. Nu valt er nog wel mee te leven, ik heb wel regelmatig pijn maar dat is nog te overzien. Maar ik las dat zo'n misvormde heup sneller slijt (logisch) dus als dat enigszins voorkomen kan worden wil ik daar wel voor gaan. Ik ben benieuwd..anders kan ik altijd nog curling gaan doen. Fietsen gaat gelukkig wel, dat vind ik ook het leukste om te doen. Nu ga ik googelen wat EDS is.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 29 okt 2016 10:22

@Robbehopper. Je wilt toch niet zeggen dat het mijn schuld is dat de andere sporten niet meer langs komen? Ik vind het juist ook leuk om te lezen welke combisporten mensen doen. De bijdrage van Martin Swinkels heb ik met bewondering gelezen. Andere bijdragen over bijvoorbeeld "gewoon wandelen" lees ik ook met plezier. De triathlon verhalen van TumTumTum heb ik ook allemaal meegekregen. Leuk dat mensen een bredere blik hebben dan alleen maar het voorwiel.
En de bijdragen in dit topic van runcyclerun kan ik heel erg waarderen omdat hij gelukkig niet schrijft van: "waarom kun je het niet, is voor iedereen mogelijk als je maar voldoende inzet heb" etc.
En ook andere vragen van hoe ze iets aan zouden kunnen pakken lees ik met plezier.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 29 okt 2016 11:33

@ Robbe...ik weet vrij zeker dat ik hier ook wel eens gepost heb over schaatsen, zwemmen, roeien (met foto) en geocachen. :) En ik ga zeer zeker vandaag een paar uurtjes rustig fiets-cachen aangezien we zo'n heerlijk kadootje krijgen vandaag.

En curling is als ik GG mag geloven toch echt een stuk minder mieterig dan het misschien lijkt.
Keezx schreef:Kleine vrouwtjes hebben een klein hartje en dat klopt wat sneller....muizen hebben ook hele hoge hartfrequenties.
Ik denk niet dat dat een erg wetenschappelijke extrapolatie is maar het is wel schattig.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 29 okt 2016 14:51

vorig jaar deed ik al fitness (kracht en stabiliteit) tijdens de herfst- en wintermaanden. nu doe ik ook nog zwemmen erbij, en ik denk dat ik het zeker tot december, misschien ook januari blijf doen, zo leuk vind ik het (ook al bak ik er niet zo veel van). tot nu toe ging ik twee keer in de week maar zal dat wel terug moeten schroeven naar een keer in de week als ik binnen een week of twee terug vaker op de fiets ga zitten.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 29 okt 2016 19:25

Eerst een paar oefeningen gedaan met de fitnessband.
Afbeelding

Dan 5 km hardgelopen en thuis dan nog even de rol gepakt om de spieren los te maken.

Het weer was super met 17 graden voelde het bijna als lente waren da niet overal de bladeren die verspreid over de stoep lagen.
Ghost Nivolet 6LC

bever
Forum-lid

bever 29 okt 2016 20:05

het was idd superweer. Ik had het gewoon warm in mijn herfstjasje

arnold
Forum-lid

arnold 30 okt 2016 18:22

eerste loopkilometers zitten er weer op, schouder voelt nog wel wat zwaar maar zeer zeker niet pijnlijk. Klein rondje van 5 km gedaan. 1 kilometerje op een relaxte 4;30 gelopen. de overige in ongeveer 5:00. Loop wel nog fors met de handrem er op, kan mijn vermogen dus niet kwijt en dat is wel ff balen. Maar ben al weer on the road en dat had ik twee weken geleden toch niet voor mogelijk gehouden
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 31 okt 2016 12:02

Ben ook sinds 12 weken aan het hardlopen. De eerste keer 30 sec. hardlopen 5 minuten wandelen etc. De doelstelling was om in 8 weken 5 km in 40 minuten te kunnen lopen.
Dat is gelukt. Dat probeerde ik 3 x in de week, maar wegens extreme drukte op het werk heb ik de laatste week maar 1 x kunnen lopen. (zit in de zorg (gipskamer) en als je 50 patienten hebt loop je al 10 km per dag. Daarna nog 26 km op de fiets naar huis).
Afgelopen zaterdag weer 5 km in 35 minuten gelopen. Ik ben bijna 61 jaar. Als ik jullie tijden zie dan geloof ik dat ik meer aan het snelwandelen ben i.p.v. hardlopen.
Er is tegen me gezegd dat ik veel passen moet maken (140 / min) maar ik kom amper aan de 110.
Ik krijg nu het gevoel (als ik bovenstaande verhalen lees) dat ik maar beter kan stoppen. Ik kom na die 5 km ook redelijk afgetopt thuis. Vind ik het leuk.......absoluut niet.
Maar de strijd tegen de kilo's moeten ergens begonnen worden. Fietsen helpt niet meer ( 8500 - 10.000km/j )
Moet ik er nu maar mee ophouden?????
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

runcyclerun
Forum-lid

runcyclerun 31 okt 2016 12:20

@ marc: huh? Neeeee niks stoppen, tenzij je het écht niet leuk vindt. Maar dan kunnen we misschien eens kijken waaróm je het niks vindt. Misschien toch nog te inspannend waardoor je vermoeid raakt? Snelheid is écht niet belangrijk en al helemaal niet in de begin fase. Laat je niet gek maken door anderen, en al helemaal niet op een forum. Dus dat probleem is alvast uit de wereld :-)

Maar de passen, daar kunnen we misschien wel wat mee. Gebruik je een cadansmeter of heb je het handmatig geteld? In de boekjes wordt wel geschreven dat 180 een ideale stapfrequentie is. Maar dat is wel degelijk (net als met fietsen) voor iedereen verschillend. Ben je langer, dan kan je toe met minder, ben je kleiner, dan ligt het er misschien wel iets boven. Maar waarom is het belangrijk? Biomechanisch is het beter. Je maakt minder grondcontact, loopt als het ware lichter. Het is dus wel degelijk belangrijk. Ik ben dus ook benieuwd of je echt tijdens de loopsegmentjes die 170 haalt waar je over schrijft. 110 lijkt me een gemiddelde over het geheel met de wandelsegmentjes? Als je net begint, is het vaak ook lastig. Maak kleine stapjes. Gebruik eventueel een metronoom of een app op de telefoon. Ik gebruikte in het begin een Seiko metronoom die ik aan mijn kleding clipte. Daar kan je instellen welke cadans je wilt lopen. Dat kan je trouwens alleen opbouwen in kleine stapjes en in korte stukjes. Uiteindelijk gaat het echt vanzelf, ook al vraag je je in het begin af wat je aan het doen bent omdat het gek voelt. Misschien ben je dan ook minder moe, omdat je wat lichter loopt, niet gaat sloffen etc.

oophouding is ook belangrijk. Rechtop, geen knik vanuit de heupen, hoofd trots rechtop alsof je aan een touwtje zit. Kijk voor je uit en niet naar de voeten.

Loop je nog steeds in run-walk-run of langzaam en achter elkaar? Ik zou eens run/walk/run gaan lopen. Doe die 5 km die je nu loopt eens op die manier. Als je dat nu al doet, laat dan eens weten hoe precies, dus hoe lang je loopt en hoe lang je wandelt. Niemand zegt namelijk dat je continu moet lopen!

Heb je hier iets aan? Zomaar wat gedachten.

bever
Forum-lid

bever 31 okt 2016 17:39

naar die app ben ik wel benieuwd, welke is dat ?

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 31 okt 2016 20:35

runcyclerun schreef:@ marc: huh? Neeeee niks stoppen, tenzij je het écht niet leuk vindt. Maar dan kunnen we misschien eens kijken waaróm je het niks vindt. Misschien toch nog te inspannend waardoor je vermoeid raakt? Snelheid is écht niet belangrijk en al helemaal niet in de begin fase. Laat je niet gek maken door anderen, en al helemaal niet op een forum. Dus dat probleem is alvast uit de wereld :-)

Maar de passen, daar kunnen we misschien wel wat mee. Gebruik je een cadansmeter of heb je het handmatig geteld? In de boekjes wordt wel geschreven dat 180 een ideale stapfrequentie is. Maar dat is wel degelijk (net als met fietsen) voor iedereen verschillend. Ben je langer, dan kan je toe met minder, ben je kleiner, dan ligt het er misschien wel iets boven. Maar waarom is het belangrijk? Biomechanisch is het beter. Je maakt minder grondcontact, loopt als het ware lichter. Het is dus wel degelijk belangrijk. Ik ben dus ook benieuwd of je echt tijdens de loopsegmentjes die 170 haalt waar je over schrijft. 110 lijkt me een gemiddelde over het geheel met de wandelsegmentjes? Als je net begint, is het vaak ook lastig. Maak kleine stapjes. Gebruik eventueel een metronoom of een app op de telefoon. Ik gebruikte in het begin een Seiko metronoom die ik aan mijn kleding clipte. Daar kan je instellen welke cadans je wilt lopen. Dat kan je trouwens alleen opbouwen in kleine stapjes en in korte stukjes. Uiteindelijk gaat het echt vanzelf, ook al vraag je je in het begin af wat je aan het doen bent omdat het gek voelt. Misschien ben je dan ook minder moe, omdat je wat lichter loopt, niet gaat sloffen etc.

oophouding is ook belangrijk. Rechtop, geen knik vanuit de heupen, hoofd trots rechtop alsof je aan een touwtje zit. Kijk voor je uit en niet naar de voeten.

Loop je nog steeds in run-walk-run of langzaam en achter elkaar? Ik zou eens run/walk/run gaan lopen. Doe die 5 km die je nu loopt eens op die manier. Als je dat nu al doet, laat dan eens weten hoe precies, dus hoe lang je loopt en hoe lang je wandelt. Niemand zegt namelijk dat je continu moet lopen!

Heb je hier iets aan? Zomaar wat gedachten.

Heb je een PB gestuurd.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 01 nov 2016 22:00

Vandaag weer hardgelopen wilde eigenlijk rond de 9 of 10 km lopen maar omdat ik verdwaalt was zijn het 12 km geworden. Is niet de eerste keer dat ik verdwaal.

Hoe telt men de passen bij het hardlopen. Als ik ze zo moet tellen raak ik al naar 20 seconden de tel kwijt. :o
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie