Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

misterengels
Forum-lid

misterengels 22 jan 2015 19:27

Mede 'hobbygenoten'.

Jeroen uit het hoge noorden. Zit sinds vier jaar op de racefiets met erg veel plezier. Sterker nog, steeds meer plezier.
Nu nog op mijn eerste fiets, giant tcr 2011 maar dit jaar ga ik een stapje hoger.

Over het hoe en wat, daar ben ik nog niet uit.

Fietsen doe ik in de omgeving Groningen en omstreken, en veelal weekendjes Valkenburg. Frankrijk eenmaal geweest in de vogezen, hoog op verlanglijstje staan de 'bekende bergen'.

patrick2wd
Forum-lid

patrick2wd 23 jan 2015 13:18

Hallo Altesaam,

Patrick 47 jaar jong,
prettig gestoord,
in november 2014 meniscus operatie gehad en wil ik met fietsen mn conditie weer op peil brengen,
door mn knieen ben ik helaas niet meer in staat om te rennen,
wil tzt woestijn rally rijden, maar dat is weer een ander forum, eerst maar eens mijn spieren weer ok krijgen, gevolgt daar mijn conditie...

Ik woon in t pittoreske maar o zo leuke Amsterdam.

Slam_HGV
Forum-lid

Slam_HGV 05 feb 2015 22:23

Hi,

Mijn naam is Matthijs. Ik woon in Hoogeveen. Twee seizoenen geleden ben ik door een vriend in aanraking gekomen met het fietsen op een racefiets (wielrennen mag je t eigenlijk niet noemen). Voor mij is het fietsen een ideale manier om mijn hoofd leeg te maken en te genieten. Genieten van het gezelschap en de omgeving, want jemig..... Wat zijn er mooie stukken Nederland bij.

De eerste twee seizoenen heb ik gefietst op een leenfiets. Sinds deze week ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste echte eigen racefiets; Rose Pro SL 2000. Met deze nieuwe aanwinst ga ik volgende enthousiasme het nieuwe fietsseizoen in. Een nieuw jaar om te genieten en nieuwe doelen te halen.

Gr.
Matthijs

Jan Harz
Forum-lid

Jan Harz 08 feb 2015 14:47

Hallo,

Jan, woonachtig op de Veluwe. Ik rijd op een oudere fiets dan ikzelf, namelijk op een 35 jaar oude oranje Koga Miyata. Normaal gesproken rijd maak ik tochtjes tussen de 40 en 70 kilometer, maar out of the blue heb ik vorig jaar een 180 km lange toertocht gemaakt, wat me wonderwel goed afging. Daarom wil ik dit seizoen het wat serieuzer aanpakken, om te beginnen om een wat jonger raceijzer aan te schaffen :D

Chefsambal
Forum-lid

Chefsambal 10 feb 2015 16:51

Goed initiatief dat voorstellen. Het hoort erbij en geeft wat meer achtergrond bij de forum naam, dus ik mag zelf ook aan de bak: ik ben 31 en eigenlijk een fervent mountainbiker. Racefietsen doe ik er een beetje bij tot nu toe maar ik ben wel van plan om meer op de dunne bandjes te zitten. Heb een nieuw titanium frame aangeschaft dat mijn colnago gaat vervangen. Het is voor mij de eerste keer dat ik een racefiets opbouw dus ik hoop hier veel tips en trucs te vinden!

Jimm88
Forum-lid

Gebruikersavatar Jimm88 16 feb 2015 20:31

Goedenavond,

Mijn naam is Jimmy, ben 26 jaar en woonachtig in Brabant. Sinds een jaar of 2 doe ik aan wielrennen (of een poging tot.. :roll: ) samen met mijn broer en vader. Mijn vader heeft vroeger bij de profs gereden voor diverse ploegen. Na een hele tijd niks er mee gedaan te hebben, begon hij het weer recreatief op te pakken, en zo zijn wij er ook mee aangestoken, en nu fietsen we lekker voor het plezier.

Mijn eerste fiets was een Koga GranRacer uit 2005, en afgelopen zaterdag heb ik een De Rosa gekocht, Chorus 11 afmontage.

Ik ga 'm over een paar weken ophalen, zodra ik weer kan fietsen (heb recent een knie operatie gehad)

Ik hoop hier veel informatie en kennis op te doen van mede forummers.

Groet,

Jimmy
Afbeelding

Sjurk
Forum-lid

Sjurk 21 feb 2015 00:28

Hoi allen,

Ik ben Peter, nog net 33 jaar en woon in Sleeuwijk. Fiets voor de lol sinds 2007 en serieuzer sinds een jaar of vier. Begonnen op een Trek hybride, in 2013 overgestapt op een Sensa Trentino en sinds een week in het bezit van een Trek Domane 5.2. De Domane wordt de fiets-fiets, de Trentino slijt zijn dagen op een Tacx en voor de hybride is een cross-conversie de planning.

Groet,

Peter
Laatst gewijzigd door Sjurk op 22 feb 2015 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Aniek
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Aniek 22 feb 2015 09:32

Ik ben Aniek, 27 jaar. Vijf jaar geleden begon ik met wielrennen, op een oude Orbea die ik vooral uitkoos omdat hij mooi glanzend wit was. Ook nu zijn al mijn fietsen wit, maar gelukkig wel nieuwer, minder zwaar en sneller. De afgelopen twee jaar ben ik serieuzer gaan trainen en in 2015 ga ik mij als renster van een LST wagen aan wedstrijden!

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 22 feb 2015 17:44

Ook ik wil me even voorstellen mijn naam is Sylvia en ik woon sinds 28 jaar in Venlo maar ben in Duitsland net over de Grens geboren. Ben inmiddels 53 jaar afgelopen september heb ik me een sport hybride fiets gekocht van het merk Gazelle Ultimate extra eind november had ik al meer dan 900km op de teller. Nu heb ik mij in februari van dit jaar dan eindelijk een racefiets gekocht van het merk Bianchi Dama Bianca via
Ghost Nivolet 6LC

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 22 feb 2015 17:52

Was nog niet helemaal klaar met mijn verhaal dus mijn nieuwe racefiets is ern Bianchi Dama Bianca via Nirone 7. Ik krijg hem nu woensdag. Ben met het wielervirus in aanraking gekomen via spinning samen met een vriendin. Ook ben ik in 2 jaar tijd ca. 42 kg afgevallen ik woog bijna 93 kg en nu schommelt mijn gewicht zi tussen de 48,6 en 50 kg. Ik heb mij gezworen om nooit maar ook nooit meer zo dik te worden. Het is ook niet goed voor je gezondheid. Ik zit ook nog niet zo jek lang op dit forum maar ik heb er al heel veel nuttige informatie en tips die voor mij belangrijk waren kunnen vinden.
Ghost Nivolet 6LC

exeliser
Forum-lid

exeliser 23 feb 2015 19:31

Wat een leuke topic!!

Thijs hier, uit het pittoreske stadje Leiden. 15 jaartjes jong en enthousiast wielrenner
Gezellig, lui en toch sportief!

Ik rij op een Cube Peleton Pro 2014.

Fietsen doe ik graag rond de kaag en de duinen.
Verlanglijstje ligt in Frankrijk en Kent (GB)
Cube Peloton Pro

Corrosie
Forum-lid

Gebruikersavatar Corrosie 26 feb 2015 21:34

Lees al ff mee, leuk forum!
Laatste 25 jaar op een stalen Pinarello gefietst, sinds september een nieuwe Paris. Oudje staat er nog, maar in 25 jaar toch wel wat verbeterd...
Carbon dus geen corrosie meer!
Groet uit Amstelveen, Ewout

Plaats reactie