Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 25 jul 2012 18:54

Die berg komt er? Die berg is er! Twee cols van vierde categorie in de provincie Utrecht. :mrgreen: (Ja ik begrijp ook niet waarom strava die dingen aanmaakt..)

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 25 jul 2012 19:02

4e categorie is nog veel te laag gewaardeerd:

Afbeelding
Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 25 jul 2012 20:18

Vanochtend op pad gegaan om mijn jaarlijkse rit over de afsluitdijk te maken.
Het was heerlijk weer en de temperatuur was nog niet te hoog.
Het uitzicht over de Waddenzee was weer eens mooi.
Afbeelding
Rustig richting Den Oever over het Wieringer eiland.
Daar begonnen aan de 'oversteek'.
Aan de andere kant aangekomen was doorgereden naar Zürich.
Afbeelding
Vanaf daar een klein stukje door gefietst naar Makkum.
En toen al weer terug naar huis.
Onderweg nog even een broodje en wat extra te drinken gehaald want het warme weer vraagt toch wel wat extra energie.
Op zich ging het nog wel lekker en al snel was ik Friesland weer uit.
Afbeelding
Het werd steeds warmer en ik begon toch weer wat hoofdpijn te krijgen dus het was goed dat ik optijd omgedraaid was.
Al met al wel een lekker tochtje gehad en weer 116km erbij dit jaar.
Afbeelding

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 26 jul 2012 09:12

girlinred schreef:Net heerlijk 90km met Tom gepeddeld, op de terugweg nog even een Strava segmentje meegepakt, voor hem een KOM voor mij een QOM, best grappig toch ;-). Daarna het Hulsbeek (recreatiegebied met meertje) over gereden totdat we eindelijk een plekje hadden zonder parkeerwachters waar we de fietsen neer konden gooien en zelf plonsen 8-)

Afbeelding
Was een super weertje en die verkoeling was weer echt even lekker! Maar ik zag net dat we de Strava segmentje wel iets te vroeg zijn begonnen, volgende keer wat beter timen :lol:
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 26 jul 2012 10:09

tomkolkman schreef:
girlinred schreef:Net heerlijk 90km met Tom gepeddeld, op de terugweg nog even een Strava segmentje meegepakt, voor hem een KOM voor mij een QOM, best grappig toch ;-). Daarna het Hulsbeek (recreatiegebied met meertje) over gereden totdat we eindelijk een plekje hadden zonder parkeerwachters waar we de fietsen neer konden gooien en zelf plonsen 8-)
Was een super weertje en die verkoeling was weer echt even lekker! Maar ik zag net dat we de Strava segmentje wel iets te vroeg zijn begonnen, volgende keer wat beter timen :lol:

Ik zou zweren dat ie vorige week nog wel vanaf daar stond... Kan de hitte geweest zijn ;) . maar kan ook veranderd zijn, PFW's segment daar bestaat ook niet meer...
~live fast, die young ~

hans905
Forum-lid

hans905 26 jul 2012 12:30

Mezelf de ochtend vrij gegeven en om 7:45 weggereden voor een rondje Klundert-Steenbergen-Philipsdam-Oude Tonge-Willemstad-Klundert. Temperatuur viel nog heel erg mee gelukkig.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 26 jul 2012 15:22

Vandaag met de toerders van http://www.despartaan.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een rit naar Noorden/Nieuwkoop gereden. Wat een heerlijk fietsweer was het zeg.
Gestopt bij Café De Noordse Plassen voor een cola'tje/koffie/appeltaart. Over Ter Aar en Alphen a/d Rijn weer terug naar huis.
Totaal 131 km, gereden in 4:25 uur. Vanavond naar Wateringen voor de wielerronde, om naar de echte mannen te kijken!

Route
Afbeelding

Panic
Forum-lid

Panic 26 jul 2012 15:41

Gisteren een dag vrij genomen en lekker 75km gepeddeld. Mijn favoriete rondje Voorne-Putten inclusief lusje over de Haringvlietdam:

Afbeelding

Het water ging wel erg snel dus op de terugweg even bij Deko Bikesport gestopt. De bestelde achterderrailleur bleek binnen en het bidonnetje werd weer gevuld. Heel prettige zaak!

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 26 jul 2012 22:46

Vandaag op uitnodiging van een kennis eens op de Veluwe gefietst. Nu kwam bij mij de gedachte op dat ze daar nog in beren vellen leefden en met knuppels rondliepen maar dat viel best mee.

Nadat we onze auto in Eerbeek hadden gezet werden we opgewacht met koffie en stroopwafel , jammie dat was een goed begin. Na de koffie ons fiets kloffie aangetrokken en daarna de pedalen maar weer ondergebonden. We zijn eerst richting zuiden gereden omdat we sowieso de Italiaanse weg wilden gaan rijden , dus een stuk langst de A50 ( Dhr. K.v.Hummel nog gespot ) en wat kris kras door Gelderland om zo in de buurt te komen van Dorwerth alwaar de mooie Italiaanse weg zou liggen.

Komen we steeds dichter in de buurt - zegt onze gids/kennis dat we linksaf ook de Holleweg kunnen nemen.... Nou dan doen we die toch ook , dus een extra lusje was niet te versmaden. Leuke weg die Holleweg , niet te stijl en een fijn stukje om de benen op te warmen na de vlakke kilometers. Na dit rondje dus de Italiaanse weg , wat een prachtklim is dat ! Mooi klinkers op de klim en fraaie bomen complementeren het geheel. Mijn zoon vindt het ook een hele mooie klim , en besluit de klim nogmaals te doen. Zo kreeg ik de kans wat foto's te nemen toen hij naar boven kwam.

Na 50 kilometer gereden te hebben en een licht knorrige maag door naar Arnhem langst de Rijn waar we besluiten een lichte lunch te nemen. Een salade voor de gids , tosti voor mijn zoon en een uitsmijter ham/kaas voor ondergetekende. Het was trouwens - zo vond ik - best druk met schepen van de Rijn reisjes - zo met van die bejaarden en zo... Zo hoorde we dat op het bovendek de Limbo dance begon voor de 85+ ers , en dat later het kielhalen voor gevorderden ook nog zou zijn aangezien er harde stroming was en koud water !

Na Arnhem rijden we verder weet ik waar naar toe , maar dat zal de GPS wel zeggen als ik weer terug ben. Het blijkt zo richting de Veluwezoom te zijn alwaar de nog wat klimwerk mogen verwachten volgens onze goede kennis/ gids. We doen als eerste de Emma piramide , die we zowel langst de noord- als de zuidzijde beklimmen ( nog een hele mooie Gios gezien met een goed gesoigneerde grijze Italiaans uitziende man). Daarna komt de Zijpeberg , en daarna is het dalen , prachige vergezichten over de Veluwe om niet te vergeten.

Als laatste doen we met deze hitte ( koste veel water om te koelen ) de welbekende Posbank.... Dat deze gekozen is tot een van de mooiste klimmen .... Het zal vast maar niet door mij. Het is een leuke klim maar de Italiaanse weg is mijn inziens vele malen mooier. Daarna nog een stuk over , of is het langst de heide. Ook zien we nog prachtige Schotse hooglanders met mooie ferme hoorns. Afdalen naar Eerbeek is ons deel nu , en zo rond 3 uur komen we weer aan in Eerbeek, waar het warm is ..... Echt warm. Toch hebben we 95 kilometer gereden met 800hm , best de moeite met de hitte.

Aangezien ondergetekende nog moet rijden ( zoon is helaas nog maar 14 jr zonder rijbewijs ) neem ik een alkoolvrije Bav. Citroen ....het is niet anders maar smaakt heerlijk op zo een warme dag.

We bedanken onze gids , we noemen hem Henk .... en we rijden weer terug naar het noorden.....
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 jul 2012 11:19

rene schreef:Vandaag op uitnodiging van een kennis eens op de Veluwe gefietst. Nu kwam bij mij de gedachte op dat ze daar nog in beren vellen leefden en met knuppels rondliepen maar dat viel best mee...
Hé 'rene', ik ben toch wel blij dat het wat dat betreft allemaal best mee viel ;) en dat je er toch fijn hebt kunnen fietsen. Ik woon daar zelf ook 'ergens' (niet in een verlaten berenhol of zo :lol: ) en fiets daar dus ook regelmatig en met plezier...
60 x Ventoux

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 jul 2012 13:18

Le Luberon en vélo:

Vanwege de hitte hier en vanwege het gebrek aan veel recente km's, had ik voor gisteren maar een niet al te zware rit gepland. Alhoewel... Ik wilde altijd nog eens een stuk van de fietsroute Le Luberon en vélo richting Forcalquier rijden. Maar met deze hitte heen en terug naar Forcalquier was mij toch wat te gortig. Daarom besloot ik tot Reillanne te zullen gaan en daarna via een andere route weer terug. Vorig jaar heb ik vanuit Maubec ook een deel van die route gereden, doch toen ben ik geloof ik in Bonnieux de Luberon over gegaan en via de andere kant van deze berg weer terug. Ik heb gisteren bij de start meteen de 'officiële' route opgepikt en ben dus over de bergkam waar het oude Maubec op gelegen is, op pad gegaan.

Op pad voor een deel van Le Luberon en vélo:

Afbeelding

Het aardige van deze goed uitgepijlde fietsroute is, dat je veel over achteraf gelegen weggetjes rijdt. Dat is ook meteen het nadeel van die route. Vaak is het wegdek redelijk tot zeer goed, maar soms is het ook van (uiterst) bedenkelijke kwaliteit en eigenlijk meer iets voor de MTB of ander soortgelijke fiets met dikke(re) banden. Gelukkig zijn die slechte stukken verre in de minderheid en doorgaans ook geen kilometers lang. Maar toch... 't is wel een zeer sterk geaccidenteerde route met vaak venijnig steile, maar gelukkig korte hellinkjes.

Het oude Maubec, gezien vanaf de fietsroute Cavaillon - Apt :

Afbeelding

Je wordt ook door de diverse dorpjes geleid, terwijl je er normaliter nog wels een langs of omheen wilt rijden. Het rijden van zo'n uitgepijlde fietsroute haalt je vanwege het karakter van het parcours wel helemaal uit je ritme.

't Is gewoon een kwestie van de bordjes volgen...:

Afbeelding

Na Maubec kom je door Oppède-le-Vieux, Ménerbes (hier was men de markt nog een beetje aan het opbouwen), Lacoste (nog erg rustig zo 's ochtends vroeg) en Bonnieux.

Boven in Lacoste (die auto bleef daar maar staan, zo met het portier open, doch ik moest natuurlijk wel een keertje weer verder...):

Afbeelding

Na Bonnieux gaat het over weggetjes met sterk wisselende kwaliteit en hoofdzakelijk dalend, richting Apt. Tijdens het dalen is het veel 'remmen geblazen' en goed sturen, dus geen 'snel' parcours. Je komt zo ongeveer midden in Apt uit en daar moet je goed opletten, omdat je over een passerelle (voetgangersbrug) van de drukke weg rond het centrum af moet en vervolgens steil omhoog naar de, daar is ie weer, Véloroute du Calavon geleid wordt. Nu volgt er een nagenoeg geheel vlak stuk, tot aan het einde van de véloroute. Daarna kom je weer op een parcours van 'klimmen en dalen' en kijk je mooi over de wijde omgeving met de hooggelegen dorpjes op het Plateau de Vaucluse en de Luberon.

Zonnenbloemen en op de achtergrond St. Martin-de-Castillon op het Plateau de Vaucluse:

Afbeelding

Als je het departement Vaucluse (84) verlaat en dat van de Alpes-de-Haute Provence (04) binnenrijdt, begint bijna direct de klim naar Céreste. Een slimme toerfietser die voor mij rijdt, stap af en laat zich verkoelen door de sproei-installatie van het naast de weg gelegen bouwland (wat stond daar ook weer voor een gewas op?). Na dit klimmetje volgt er een stukje dalen en rijd je Céreste binnen. Ook hier is het vandaag marktdag.

Straatje in Céreste:

Afbeelding

Vanuit Céreste gaat het weer de binnenlanden in, o.a. langs de Prieuré de Carluc (niet gezien, zal wel in de bosjes verstopt liggen en/of ik heb weer eens een bordje gemist ;)). Ook hier moet ik weer over een stukje weg met een behoorlijk slecht wegdek, doch over het algemeen valt het wel mee. Het gaat hier wel sterk 'op en af' (pfff, pfff...). Ik begin mijn benen ook aardig te voelen en 't is heet, erg heet. Maar dan ben ik toch in Reillanne. En ja hoor, hier is er ook al weer markt. Het loopt inmiddels tegen half één, dus is men de markt al min of meer aan het afbreken.

In Reillanne:

Afbeelding

Markt in Reillanne:

Afbeelding

Op een bankje, in de schaduw, in het hoger gelegen deel van dit dorpje pauzeer ik even, eet en drink wat en observeer het afbouwen van de markt. Omdat ik 'eindelijk' wel eens gewoon door wil kunnen fietsen, besluit ik om de terugreis 'op het vlakke' te blijven. Bij het verlaten van Reillanne werp ik nog even een blik op het stadje, dat vanuit het zuidoosten beter in beeld komt dan vanuit de richting waarin het binnenreed.

Blik op Reillanne vanaf de D214:

Afbeelding

Daarna gaat het, met de wind zo'n beetje schuin van voren, over de D4100 (v/h N100) weer richting Céreste. Drie km voorbij Céreste komt ik weer in de Vaucluse en wordt de
D4100 de D900. Ik blijf op deze weg, tot aan de Véloroute du Calavon. Vanaf dat moment heb ik dus een heel lang, veilig en prima fietspad om lekker door te kunnen rijden. Bij het in onbruik geraakte voormalige stationnetje van Saignon is een pick-nick-plaats met een waterpomp, waar je heerlijk fris water kunt tanken. Ik vul één van mijn inmiddels lege bidons, na eerst nog even flink wat water gedronken te hebben. Tot aan Beaumettes, het einde van de véloroute gaat het goed, maar daarna moet ik af toe stukjes richting zuiden en krijg ik de toch wel forse wind recht tegen. En dat valt ook tegen. Ik ben dan ook blij als ik in de remmen kan knijpen. En ècht meevallen, nee zo makkelijk was het nu ook weer niet met die hitte en een ritafstand van:

Afbeelding
60 x Ventoux

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 27 jul 2012 13:47

Maar weer een ruim rondje rond Haarlem gereden ter voorbereiding op de Bourgogne...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gesloten