Retro / oudere fietsen
Hmm, als je nog wat cheape onderdelen zoekt, ik heb nog wel een vrijwel complete RSX-groep voor je, die komt van die Gazelle af. PB maar even voor info bij interesse. Dit soort fietsen zijn toch gemaakt om lekker op te fietsen en échte museumstukken zullen het toch niet worden.
Ik zal binnenkort weer eens nieuwe plaatjes schieten, maar er is nog niet heel veel veranderd sinds dit (klik)
Ik zal binnenkort weer eens nieuwe plaatjes schieten, maar er is nog niet heel veel veranderd sinds dit (klik)
Dat is af en toe ook best lekker! Benieuwd naar de foto's.Dizono schreef:Ja, maar mijn fiets is nu toch al een mengelmoes van 6500, 6600, 7700 en een RX100-crankset, en dat op een fiets uit 85... de puristen verfoeiien mij toch wel, maar ik wil lekker kunnen fietsen! Ik doe lekker wat ik zelf mooi vind, wat praktisch is en wat in m'n budget past =)
Ziet er strak uit. Ik houd de RSX-groep in gedachte, hoewel het niet mijn eerste keus zal zijn.Dizono schreef:Hmm, als je nog wat cheape onderdelen zoekt, ik heb nog wel een vrijwel complete RSX-groep voor je, die komt van die Gazelle af. PB maar even voor info bij interesse. Dit soort fietsen zijn toch gemaakt om lekker op te fietsen en échte museumstukken zullen het toch niet worden.
Ik zal binnenkort weer eens nieuwe plaatjes schieten, maar er is nog niet heel veel veranderd sinds dit (klik)
edit: zo juist de Trim Trophy een beetje opgepoetst en de fietscomputer verwijderd. Conclusie is wel dat er andere wielen in gaan komen. Als ik de huidige wielen wil gebruiken, zullen ze waarschijnlijk opnieuw gespaakt moeten worden. Een aantal spaken zitten niet op spanning en sommige zijn aangeroest.
Beste mede-fietsliefhebbers
ik zit met volgende vraag:
hebben jullie een (ruw) idee van wat deze Fondriest fiets nog waard is? Ze is nog van mijn vader geweest, maar nu te klein voor mij en een kennis van mij wilt ze inwisselen voor de Fangio fiets.
Alvast bedankt!
Koenraad
ik zit met volgende vraag:
hebben jullie een (ruw) idee van wat deze Fondriest fiets nog waard is? Ze is nog van mijn vader geweest, maar nu te klein voor mij en een kennis van mij wilt ze inwisselen voor de Fangio fiets.
Alvast bedankt!
Koenraad
Vanmorgen nog een paar uurtjes met de Trim Trophy aan het sleutelen geweest. De Shimano 600 remhoeven vervangen door Dura Ace 7403 remmen. Die had ik al liggen om eventueel op mijn Gazelle Olympia te schroeven. Meteen de belachelijk lange remkabels ingekort. Verder een aantal spaken aangedraaid. Die wielen moeten het toch voorlopig maar doen.
Nu nog even wachten op de bredere banden en dan eerst uitproberen als winter/pekel/gravel/stuifklei/grindpadracer.
Het frame is op meerdere plekken beschadigd en door een vorige eigenaar met kwast bijgewerkt. Misschien dat ik het frame na dit seizoen eens netter ga maken. Overigens begrijp ik niet hoe sommige beschadigingen ontstaan.
Nu nog even wachten op de bredere banden en dan eerst uitproberen als winter/pekel/gravel/stuifklei/grindpadracer.
Het frame is op meerdere plekken beschadigd en door een vorige eigenaar met kwast bijgewerkt. Misschien dat ik het frame na dit seizoen eens netter ga maken. Overigens begrijp ik niet hoe sommige beschadigingen ontstaan.
Ja, ik kon het niet laten om een bod uit te brengen. Was eigenlijk een beetje op zoek naar een Champion Mondial. Deze stond echter redelijk dichtbij te koop. DA is inderdaad wat luxe, maar wel gedeeltelijk Reynolds 531, deze fiets he. Die sticker is grotendeels verdwenen, maar die komt er wel weer een keer op.
Ik vind de wijze waarop het stuur is gemonteerd (bovenkant horizontaal, onderkant wijst schuin naar beneden) 100 keer mooier dan wanneer de onderkant horizontaal staat en de bovenkant inclusief remhendels een beetje droopy naar beneden hangt.EmPeHa schreef:Vanmorgen nog een paar uurtjes met de Trim Trophy aan het sleutelen geweest. De Shimano 600 remhoeven vervangen door Dura Ace 7403 remmen. Die had ik al liggen om eventueel op mijn Gazelle Olympia te schroeven. Meteen de belachelijk lange remkabels ingekort. Verder een aantal spaken aangedraaid. Die wielen moeten het toch voorlopig maar doen.
Nu nog even wachten op de bredere banden en dan eerst uitproberen als winter/pekel/gravel/stuifklei/grindpadracer.
Dit vind ik er dus vreselijk lelijk uitzien, qua stuur.
Kwestie van smaak. Ik vind de klassieke positie van de stuurbocht (onderste foto) "100 keer" mooier...gerardn schreef: Ik vind de wijze waarop het stuur is gemonteerd (bovenkant horizontaal, onderkant wijst schuin naar beneden) 100 keer mooier dan wanneer de onderkant horizontaal staat en de bovenkant inclusief remhendels een beetje droopy naar beneden hangt (onderste foto).
Met de onderkant schuin weet ik wel dat ik het stuur niet onderin de beugels pak. Als greep op het stuur vind ik een horizontale bovendeel echter fijner. Ik kan amper begrijpen dat ik in het verleden met de klassieke stand weg kwam. Voor het klassieke plaatje zet ik het stuur en hendels het liefst zoals het af fabriek is. Voor gebruik, heb ik het liefst een modern compact stuur met moderne remgrepen. Ook daarbij zitten de remhendels dan verticaal.(zoals het hoort)
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Verdraaid, laat ik nu ook een Casati hebben, misschien beter inruilen op een Gios of een ander minder gewenst merk
Een Britse wielrenner is tijdens een tochtje knock-out geslagen toen een iemand het had voorzien op zijn fiets. De dief ging er vandoor met de racefiets van het merk Casati Marte.
Volgens de politie kwam bij het plaatsje Doncaster een man in een witte Ford vlak voor de 34 jarige wielrenner rijden. De auto remde plotseling waardoor de wielrenner moest stoppen. De bijrijder stapte uit, sloeg de wielrenner knock out en nam zijn fiets mee. De politie is nog op zoek naar getuigen. De dader is nog steeds niet gevonden.
Een Britse wielrenner is tijdens een tochtje knock-out geslagen toen een iemand het had voorzien op zijn fiets. De dief ging er vandoor met de racefiets van het merk Casati Marte.
Volgens de politie kwam bij het plaatsje Doncaster een man in een witte Ford vlak voor de 34 jarige wielrenner rijden. De auto remde plotseling waardoor de wielrenner moest stoppen. De bijrijder stapte uit, sloeg de wielrenner knock out en nam zijn fiets mee. De politie is nog op zoek naar getuigen. De dader is nog steeds niet gevonden.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Ja als jij het ook precies 100 keer mooier vindt, wat op zich wel toevallig is, dan hebben we een patstelling.wido schreef:Kwestie van smaak. Ik vind de klassieke positie van de stuurbocht (onderste foto) "100 keer" mooier...gerardn schreef: Ik vind de wijze waarop het stuur is gemonteerd (bovenkant horizontaal, onderkant wijst schuin naar beneden) 100 keer mooier dan wanneer de onderkant horizontaal staat en de bovenkant inclusief remhendels een beetje droopy naar beneden hangt (onderste foto).