Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
IkBenSpecialized
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 20:55

Gebruikersavatar IkBenSpecialized 02 nov 2016 10:45

Keezx schreef: Snuiters die meer links dan rechts rijden en die ik dus rechts inhaal : 2
Haha, had ik gisteren ook. Gozer rijdt op totaal verlaten fietspad in het midden op de stippellijn. Zat vreemd te kijken toen ik er maar voor koos gewoon rechts door te blijven rijden en hem dus rechts voorbij kwam... :mrgreen:

yoekel
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 sep 2014 11:35

yoekel 02 nov 2016 10:51

IkBenSpecialized schreef:
Keezx schreef: Snuiters die meer links dan rechts rijden en die ik dus rechts inhaal : 2
Haha, had ik gisteren ook. Gozer rijdt op totaal verlaten fietspad in het midden op de stippellijn. Zat vreemd te kijken toen ik er maar voor koos gewoon rechts door te blijven rijden en hem dus rechts voorbij kwam... :mrgreen:
Doe ik op de spitsstrook op snelweg ook. Middelstebaanplakkers..

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6055
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 02 nov 2016 11:39

IkBenSpecialized schreef:
Keezx schreef: Snuiters die meer links dan rechts rijden en die ik dus rechts inhaal : 2
Haha, had ik gisteren ook. Gozer rijdt op totaal verlaten fietspad in het midden op de stippellijn. Zat vreemd te kijken toen ik er maar voor koos gewoon rechts door te blijven rijden en hem dus rechts voorbij kwam... :mrgreen:
Bloedlink om zomaar rechts in te halen.! Bij het minste geringste fietsgeluid wat ze horen duiken ze naar de rechterkant toe. :dislike:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 02 nov 2016 11:40

Ik heb niet zo de behoefte om een ander te leren rijden. Gaat het trouwens onverhoopt mis dan ben je zelf de gebakken banaan.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 nov 2016 11:46

Orlok schreef:Bloedlink om zomaar rechts in te halen.! Bij het minste geringste fietsgeluid wat ze horen duiken ze naar de rechterkant toe. :dislike:
Nou jongen, ga jij maar wachten, ik pak de ruimte, ben snel genoeg.
Het is ook een goed signaal in de trant van: zit ik niet verkeerd.
Laatst gewijzigd door Keezx op 02 nov 2016 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 nov 2016 11:47

Orlok schreef:
IkBenSpecialized schreef:
Keezx schreef: Snuiters die meer links dan rechts rijden en die ik dus rechts inhaal : 2
Haha, had ik gisteren ook. Gozer rijdt op totaal verlaten fietspad in het midden op de stippellijn. Zat vreemd te kijken toen ik er maar voor koos gewoon rechts door te blijven rijden en hem dus rechts voorbij kwam... :mrgreen:
Bloedlink om zomaar rechts in te halen.! Bij het minste geringste fietsgeluid wat ze horen duiken ze naar de rechterkant toe. :dislike:
Daar gaat het argument dat bij een fietsbel iedereen altijd maar naar links slingert... kennelijk slingeren ze dus ook naar rechts bij een fietsgeluid?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16769
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 nov 2016 11:53

Bij een bel naar links en een fietsgeluid naar rechts. Het veiligste is om te zorgen voor een harde ratel in je achternaaf en exact tegelijk te bellen en je benen stil houden. Alleen dan blijven "ze" precies in het midden fietsen.

En ik mijn kinderen maar wijs proberen te maken dat fietsen makkelijk is...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6055
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 02 nov 2016 12:06

Keezx schreef:
Orlok schreef:Bloedlink om zomaar rechts in te halen.! Bij het minste geringste fietsgeluid wat ze horen duiken ze naar de rechterkant toe. :dislike:
Nou jongen, ga jij maar wachten, ik pak de ruimte, ben snel genoeg.
Het is ook een goed signaal in de trant van: zit ik niet verkeerd.
Kom nou @Keezx, dit is toch 'haantjes' gedrag, doet menigeen ook op de snelweg als je niet snel genoeg naar rechts gaat.! Gewoon even een belletje o.i.d. om ze te waarschuwen dat je eraan komt, dan gaan ze gewoon naar rechts en kan je er links langs, zoals het hoort. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 02 nov 2016 12:07

Keezx schreef:Nou jongen, ga jij maar wachten, ik pak de ruimte, ben snel genoeg.
Het is ook een goed signaal in de trant van: zit ik niet verkeerd.

Dat zei mijn broer ook altijd, nu ben ik de oudste. :twisted:

Zoals Orlok ook al schrijft, rechts inhalen is nog gevaarlijker omdat degene die het meest rechts rijd, ook al is dat regelmatig het midden van het fietspad, een natuurlijke reactie heeft om bij onraad naar rechts uit te wijken, daar is immers ruimte.

Dan kun je met een heleboel bravoure zeggen dat je hard genoeg rijd maar de realiteit is dat de contacttijd lang genoeg is om jezelf het ziekenhuis in te rijden. Als de andere fietser jouw op 2 meter hoort en afbuigt naar rechts dan kun jij nergens meer heen behalve de berm,stoep, etc. Dan mag jij aan meneer agent verklaren waarom je iemand van achteren aanrijd.


Van de stelletjes zijn het meestal de vrouwen die rechts rijden en mijn ervaring is dat hun gehoor beter is dan die van hun ega. 8 van de 10 keer is het de vrouw die mij opmerkt, niet de man.

Dus haal jij maar lekker rechts in, maar wees dan ook niet verbolgen als ik mij kapot lach als jij jezelf binnenkort onsterfelijk maakt door een flinke smak te maken door rechts inhalen. :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 nov 2016 14:57

Eens met Orlok en NicoNB never nooit rechts er langs instinctief duiken ze altijd die hoek in. En dan kun jezelf geen kat meer op. Overigens vind ik het wel knap achterlijk om precies in het midden te fietsen en zelfs overwegend links.. die krijgen van mij ook redelijk de spreekwoordelijke "volle" laag.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 nov 2016 15:20

NicoNB schreef:
Dus haal jij maar lekker rechts in, maar wees dan ook niet verbolgen als ik mij kapot lach als jij jezelf binnenkort onsterfelijk maakt door een flinke smak te maken door rechts inhalen. :lol:
Dat zal nimmer gebeuren, ik doe het alleen als de berm ruimte biedt om uit te wijken.
Het is natuurlijk niet iets wat ik pas sinds kort doe.
Ik pak gewoon de ruimte die er is, links , rechts of door het midden (zelfs dat komt voor) maakt me niet uit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8881
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 nov 2016 15:28

Keezx schreef:Het is natuurlijk niet iets wat ik pas sinds kort doe.
Ik pak gewoon de ruimte die er is, links , rechts of door het midden (zelfs dat komt voor) maakt me niet uit.
Je moet er maar trots op zijn.

Plaats reactie