In Athene heb je meer dingen die shit zijn, naast smog. Zoals automobilisten die voornamelijk aso zijn. Maar het weer is er wel lekker
Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
Hier ook. Ik had graag nog wat klimritjes gedaan hier in Heuvelland (BE) voor het seizoen maar met die wind heb ik teveel schrik in de afdaling dat ik plots een zwieper krijg.
Deze week een paar dagen verlof genomen om toch eens buiten te kunnen rijden want het was al 3 weken geleden dat ik nog eens buiten was dankzij al die stormen en dit weekend komt er nu weeral 1 aan.
Deze week een paar dagen verlof genomen om toch eens buiten te kunnen rijden want het was al 3 weken geleden dat ik nog eens buiten was dankzij al die stormen en dit weekend komt er nu weeral 1 aan.
-
- Forum-lid
Blegh, is er sinds begin februari een dag geweest dat er geen windkracht 5 op zijn minst stond?
Ben het echt beu, en het einde lijkt tot nu toe nog lang niet in zicht..
Vanuit Breda waren de afgelopen twee zaterdagen (8 en 15) kwa wind prima. Kracht 3 a 4 dus prima om een lange rit te maken. De temperatuur is ook vaak goed geweest, maar woon-werk veel wind en afgelopen woensdag ook. Ben wel klaar met al die stormen. Gek genoeg vandaag vanuit Voorschoten (ouderlijk huis) een rit naar Hoek van Holland gedaan en er van genoten. Met een grote glimlach tegen de wind in, en wind mee ook flink genoten. Zijwind was wel wat tricky... Toch weer lekker 4 uur gefietst en het vooruitzicht voor woon-werk de komende week is weer wind, meestal zij of tegen op de terugweg.
Ik heb besloten dat als het droog is ik gewoon mijn ritten maak, buiten woon-werk.
Ik heb besloten dat als het droog is ik gewoon mijn ritten maak, buiten woon-werk.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
volgens mij niet...tenminste niet hier aan de kust...2 februari was er weinig wind, maar toen zeek het weer van de regen...Ik ben er iig ook helemaal klaar meeFietsjongen schreef: ↑22 feb 2020 13:56 Blegh, is er sinds begin februari een dag geweest dat er geen windkracht 5 op zijn minst stond?
Klopt ik zeg ook niet dat het echt mooi weer was.
Vandaag heb ik rondje Veluwe gedaan, iets minder wind dan hier langs de kust en lekker schuilen in de bossen, want bovenop de open vlaktes stond daar ook gewoon windkracht 6/7.
Laatste echt mooie dag was volgens mij vrijdag 7 februari, toen ben ik met windkracht 3 tegen richting Nijmegen gefietst met hele dag zon.
Wel wat kouder, maar dat hoort in de winter. (net zoals eigenlijk gewoon redelijk windstil)
Tsja, er wordt al een tijdje voorspeld dat we meer extremen gaan krijgen in het weer. Het gazon is al gemaaid, de hagedissen in het veld zijn al uit hun winterslaap ontwaakt, het waait vaker en harder dan we gewend zijn en het regent onafgebroken. Alleen complotdenkers denken nog dat klimaatsverandering een verzinsel is dat 'ze' bedacht hebben (om een redenering die ik niet kan volgen)
-
- Forum-lid
Ik doe ff mee. He le maal klaar met dit weer met steeds het dieptepunt in het weekend
Komend weekend maar een ritje 'windje mee, treintje terug' plannen...
Komend weekend maar een ritje 'windje mee, treintje terug' plannen...
-
- Forum-lid HC
Ben lekker aan het verhuizen en verbouwen dus minder tijd voor fietsen.
Normaal had ik er ook helemaal klaar mee geweest inderdaad.
Normaal had ik er ook helemaal klaar mee geweest inderdaad.
Ben er ook klaar mee, vorig jaar deze tijd was het een aantal dagen 20 graden in Zuid Limburg, toen lag ik helaas in het ziekenhuis. Heb nu een fietstrainer want fiets alleen nog buiten met temperaturen van meer dan 8 graden en een droog wegdek maar een fietstrainer is en blijft saai, wel een goed alternatief overigens om je conditie op peil te houden en met een app virtueel fietsen is aardig maar niet langer dan laten we zeggen anderhalf uur! Aanstaande zondag is de eerste rit van onze toerclub uit Landgraaf, vrees dat er weinig komen als ik de weersverwachtingen mag geloven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Pff, de 14-daagse verwachting blijft niet veel soeps zeg. Aanhoudend wisselvallig met een dagelijkse neerslagkans van 70%. Wat verlang ik weer naar termen als neerslagtekort en hittegolf zeg.
Less is bore