Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 jul 2009 21:15

Ze zullen in ieder geval wel behoorlijk zenuwachtig worden. Ook als de ploeg zelf niets verkeerd heeft gedaan.

Rasmussen zal niet twijfelen om de ploeg in diskrediet te brengen. Als hij valt dan zal hij proberen om de ploeg mee te slepen.

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 07 jul 2009 02:29

Wie weet spreekt Rasmussen wel de waarheid (deze keer dan....) Dat hij wacht tot na de Tour spreekt een beetje in zijn voordeel. Als hij de ploeg in grote problemen wil brengen moet hij nu, tijdens de tour, aan de bel trekken.

Het is al weer 2 jaar geleden dat hij in gewonnen positie door de ploeg zelf uit de tour is gezet. Hij heeft daar nooit met wilde beschuldigingen op gereageerd. Hij heeft wel een rechtzaak gevoerd, maar dat ging niet over dopinggebruik, maar over de whereabouts en gemiste inkomsten.

Misschien dat dat anders wordt als hij zijn dopinggebruik niet langer kan ontkennen?

Volgens het interview van de NOS met Knebel, dat vanavond is uitgezonden, hebben de renners die gehoord zijn, verklaard dat ze niets met de Humanplasma-zaak te maken hebben. (Tsja, het zou natuurlijk wel slordig zijn als ze iets anders zouden zeggen.)

Tot nu toe blijven het geruchten, uiteindelijk zal wel blijken of er ook bewijzen zijn. Persoonlijk ben ik bang dat het niet zal meevallen.
a.k.a Joe

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 jul 2009 02:35

Over Rasmussen gesproken. Knebel zegt in het interview ook dat hij volledig achter de renners staat nadat ze hem verzekerden dat zij van niets weten. Theo de Rooy ging met precies die houding twee jaar terug nog gigantisch op z'n bek.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 07 jul 2009 02:45

Het is natuurlijk ook moeilijk voor de ploegleiding. Hadden ze de renners die het betreft niet moeten meenemen naar de Tour?

Misschien was dat verstandiger geweest, maar het is een lastig dillemma, want ze worden nog nergens van beschuldigd en laat je dan je kopman zomaar thuis? Dan krijg je daar weer allerlei vragen over.

Misschien waait het allemaal voorlopig nog over. Het grote verschil met 2007 is dat Mentsjov niet in het geel rijdt. Dat maakt voor de tour een groot verschil. Je hoort nu ook niets over Klöden of Quick-Step.
a.k.a Joe

daan633
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2006 00:04

daan633 07 jul 2009 03:02

http://sport.zdf.de/ZDFsport/inhalt/30/ ... .html?dr=1

Hier het vervolg op de bekentenissen van Sinkewitz.
Voornaamste namen hier zijn Ullrich en Klöden

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 07 jul 2009 11:23

Daan633 schreef:http://sport.zdf.de/ZDFsport/inhalt/30/ ... .html?dr=1

Hier het vervolg op de bekentenissen van Sinkewitz.
Voornaamste namen hier zijn Ullrich en Klöden


Ja, las net dat Ullrich weer flink onderzocht gaat worden.
Als die gaat praten... Ik denk dat hij nog veel meer weet dan een Rasmussen, of een Kohl.

Tegelijkertijd denk ik niet dat hij gaat praten.

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 07 jul 2009 11:42

Maar het meeste rond de Telekom-ploeg van Ullrich is inmiddels wel bekend door het verhaal van Jef d'Hondt en de daarop volgende bekentenissen van collega's.

Alleen Ullrich zelf is min of meer buiten schot gebleven en heeft vervolging in Duitsland afgekocht. Er was destijds sprake van dat d'Hondt ook een boekje zou opendoen over Ullrich, maar dat is nooit gebeurd. Ben daarom wel benieuwd wat er nu naar voren zal komen, maar het zal geen echte verrassing meer zijn.

Wellicht krijgt het Klöden verhaal toch nog een staartje. Zie bijgaande link over Ullrich en zijn vriend Klöden op de ZDF-site. Het gaat niet alleen om de verklaringen van Sinkewitz.

Ullrich en Klöden

De grootste tijdbom van dit moment blijft de Humanplasma-zaak en daarna het verhaal Quick-Step. Daar zal de UCI toch een keer op moeten reageren. De vraag is of die tijdbommen op scherp staan, of dat het alleen losse flodders zijn.
a.k.a Joe

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 07 jul 2009 11:49

Daags voor de tourstart zouden er nog ± 7 renners bekend gemaakt worden welke van doping verdacht werden : wat is daarmee gebeurd ? (of heb ik wat gemist?)

Of wordt er eerst gewacht tot een van deze renners wat wint ?

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 07 jul 2009 11:57

Dat is inderdaad onduidelijk (om niet te zeggen schimmig). L'Equipe bracht dat nieuws in de krant, maar op hun website en in andere media is het niet terug te vinden. De UCI zwijgt ook in alle talen, dus misschien was het deze keer een slechte bron voor l'Equipe. De tijd zal het wel leren. Het leek me een duidelijke verdachtmaking naar Team Columbia (ronde van Zwitserland). Hopelijk is het inderdaad gewoon niet waar.
a.k.a Joe

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 07 jul 2009 12:33

Joe1972 schreef:Dat is inderdaad onduidelijk (om niet te zeggen schimmig). L'Equipe bracht dat nieuws in de krant, maar op hun website en in andere media is het niet terug te vinden. De UCI zwijgt ook in alle talen, dus misschien was het deze keer een slechte bron voor l'Equipe. De tijd zal het wel leren. Het leek me een duidelijke verdachtmaking naar Team Columbia (ronde van Zwitserland). Hopelijk is het inderdaad gewoon niet waar.


Tja, kan ook hogere politiek zijn...
Volgens mij is het één grote maffia.

Er is niet genoeg capaciteit om alles en iedereen standaard elke keer te controleren en om bij al het oude materiaal steeds alles opnieuw te testen.

Dus wat krijg je dan: selectiviteit in waar je je middelen inzet.
En tja.. dat zou je kunnen beïnvloeden..

edit:

Ook Dekker en Boogerd gaan getuigen:
http://www.sportwereld.nl/wielrennen/33 ... Wenen.html

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 07 jul 2009 16:23

Dat bevestigt dus officieel dat ook Dekker en Boogerd genoemd zijn. Maar er is natuurlijk nog steeds niets aan de hand, wat het is vrijwillig en ze worden nergens van verdacht en natuurlijk hebben ze nooit iets met Humanplasma te maken gehad. Gelukkig maar.

Ook nieuws over Rasmussen. Hij moet betalen als hij zijn comeback maakt. Die regel kende ik nog niet en blijkens bijgaand bericht hijzelf ook niet!

Rasmussen krijgt rekening UCI
a.k.a Joe

atimmus
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mei 2008 01:52

atimmus 08 jul 2009 10:00

http://www.tour09.nl/achtergrond/988/ko ... impel.html

Nog meer doping nieuws. Ik ben nu wel erg benieuwd waarom hij die ene keer wel is gepakt en alle andere kerel (volgens hem 100) niet.

Aan de ene kant kan ik (gemeende) oprechtheid van Kohl wel waarderen, aan de andere kant erger ik me eraan dat elke keer statements van hem in het nieuws komen die niet of nauwelijks worden onderbouwd. 'Hele top tien positief' -> zeg dan ook waarom je dat weet, 'Controles zijn makkelijk te omzeilen' -> uitleggen op welke manieren. Het kan zijn dat de waarheid dan maar om politieke redenen in het midden wordt gelaten, of dat nu alles echt goed in Wenen wordt onderzocht. Ben benieuwd...

Plaats reactie