Scott
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik zou de stuurpen gelijk houden aan het stuur of de zadelpen, doe je dat niet dan krijg je zo'n bij elkaar geraapt zooitje. Bidonhouders zou ik zelf voor iets plastics gaan (Tacx Toa of Specialized Rib Cage), ze zijn goedkoop, niet te zwaar en de bidon blijft er fatsoenlijk inzitten, het enige nadeel is dat ze wel kapot gaan.
Hallo,
Ik ben aan het twijfelen tussen een pina prince frame of een addict frame.
Ik versta wel niet goed hoe de trapassen in elkaar zitten bij het addict frame.
Vandaar enkele vragen:
Kun je op de addict met geintegreerde shimanolagers ook nog andere crankstellen monteren?
Is het frame met lagers dan ook zwaarder dan een gewoon type met schroefdraad?
Kun je in het frame met geintegreerde lagers ook andere type's persen?
thx
Ik ben aan het twijfelen tussen een pina prince frame of een addict frame.
Ik versta wel niet goed hoe de trapassen in elkaar zitten bij het addict frame.
Vandaar enkele vragen:
Kun je op de addict met geintegreerde shimanolagers ook nog andere crankstellen monteren?
Is het frame met lagers dan ook zwaarder dan een gewoon type met schroefdraad?
Kun je in het frame met geintegreerde lagers ook andere type's persen?
thx
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14
Hallo
Ik zoek tzt in het voorjaar een fiets voor mijn vrouw budget 1500 a 2000 Euro (heeft nu maat 54 frame) heeft iemand ervaring met de contessa's??? Of weet iemand een mooi frame + opbouw voor een dame in die prijsrange?
Ik zoek tzt in het voorjaar een fiets voor mijn vrouw budget 1500 a 2000 Euro (heeft nu maat 54 frame) heeft iemand ervaring met de contessa's??? Of weet iemand een mooi frame + opbouw voor een dame in die prijsrange?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Kun je op de addict met geintegreerde shimanolagers ook nog andere crankstellen monteren?
Ja, crankstellen van FSA, Bontrager en nog wat merken passen ook.
Is het frame met lagers dan ook zwaarder dan een gewoon type met schroefdraad?
Nee is lichter en vooral stijver. Grote voordeel is dat de lagers minder kwetsbaar zijn en dat de ingelijmde lagerschalen (blijft een kwetsbaar punt bij Scott, Cervelo en nog wat merken.
Kun je in het frame met geintegreerde lagers ook andere type's persen?
Voorlopig niet maar er komen campa lagers (op termijn). Wil je campa dan kun je bij Scott voorlopig beter voor een conventioneel bracket gaan (ook weinig mis mee)
En wat betreft de Contessa's. Dit zijn gewoon in baby blauw of roze gespoten CR1 frames met een meer op vrouwen gerichte afmontage. Helemaal niets mis mee.
Ja, crankstellen van FSA, Bontrager en nog wat merken passen ook.
Is het frame met lagers dan ook zwaarder dan een gewoon type met schroefdraad?
Nee is lichter en vooral stijver. Grote voordeel is dat de lagers minder kwetsbaar zijn en dat de ingelijmde lagerschalen (blijft een kwetsbaar punt bij Scott, Cervelo en nog wat merken.
Kun je in het frame met geintegreerde lagers ook andere type's persen?
Voorlopig niet maar er komen campa lagers (op termijn). Wil je campa dan kun je bij Scott voorlopig beter voor een conventioneel bracket gaan (ook weinig mis mee)
En wat betreft de Contessa's. Dit zijn gewoon in baby blauw of roze gespoten CR1 frames met een meer op vrouwen gerichte afmontage. Helemaal niets mis mee.
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14
Bedankt voor de snelle reaktie,
In welk prijsbereik liggen deze Contessa's?
GReetz
In welk prijsbereik liggen deze Contessa's?
GReetz
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 04 jun 2006 21:10
hier enkele fotos van mijn nieuwste aanwinst, (7,1kg zoals op de foto's)
[img=http://blufiles.storage.live.com/y1pNqY ... _nrQr551st]
[img=http://blufiles.storage.live.com/y1pNqY ... SPLGQHpUlf]
[img=http://blufiles.storage.live.com/y1pNqY ... qJ4_LUd1Ov_]
[img=http://blufiles.storage.live.com/y1pNqY ... D6rWkXT2qq]
[img=http://blufiles.storage.live.com/y1pNqY ... kjVFKyO9_O]
[img=http://blufiles.storage.live.com/y1pNqY ... 6R3BufddbE]
al zeg ik het zelf, niet mis
[img=http://blufiles.storage.live.com/y1pNqY ... _nrQr551st]
[img=http://blufiles.storage.live.com/y1pNqY ... SPLGQHpUlf]
[img=http://blufiles.storage.live.com/y1pNqY ... qJ4_LUd1Ov_]
[img=http://blufiles.storage.live.com/y1pNqY ... D6rWkXT2qq]
[img=http://blufiles.storage.live.com/y1pNqY ... kjVFKyO9_O]
[img=http://blufiles.storage.live.com/y1pNqY ... 6R3BufddbE]
al zeg ik het zelf, niet mis
tour du senegal 2006-2007-2008
tour du faso 2009-2010
tour of rwanda 2010
tour du faso 2009-2010
tour of rwanda 2010
Wat staat een setje 'normale' wielen ontzettend goed in zo'n Addict! Prachtig ding.
Ik zal eerlijk zijn; Scott heeft mij tot nu toe nooit echt bekoren. Maar nu ik dit zie en ik ook de witte variant gezien heb, moet ik het bijstellen: Scott Addict....mooi!]
Het crankstel heb ik ook op m'n verlanglijstje staan, super!
Het crankstel heb ik ook op m'n verlanglijstje staan, super!
Niets is wat het lijkt..
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 04 jun 2006 21:10
thx,
ja die "normale" wielen had ik al,
ik rij daar graag met zo'n setje reflexen is niet te duur, gemakkelijk bij te regelen en met tubes bolt het nog goed ook
groetjes bram
ja die "normale" wielen had ik al,
ik rij daar graag met zo'n setje reflexen is niet te duur, gemakkelijk bij te regelen en met tubes bolt het nog goed ook
groetjes bram
tour du senegal 2006-2007-2008
tour du faso 2009-2010
tour of rwanda 2010
tour du faso 2009-2010
tour of rwanda 2010
De kans ik groot dat mijn nieuwe fiets een Addict R4 wordt. Ik koop dan een los frame die ik naar eigen voorkeuren afmonteer.
Ik vroeg gisteren terloops aan mijn lokale racefietsenhandelaar of hij ook Scott levert. Zijn antwoord: wel gedaan, maar is niet goed bevallen. Bij problemen geven ze niet thuis. Zit geen goede serviceorganisatie achter. Heb op eigen kosten een klant een nieuw frame moeten geven, want ze schoven alle verantwoordelijkheid van zich af. Bij problemen loop je de kans dat je zelf je fiets naar Amerika moet sturen. Enz enz.
Mammoet in Den Haag zei laatst overigens ook al zoiets over Pinarello.
Iemand van jullie enige ervaring met de service of de garantieafhandeling van Scott?
Ik vroeg gisteren terloops aan mijn lokale racefietsenhandelaar of hij ook Scott levert. Zijn antwoord: wel gedaan, maar is niet goed bevallen. Bij problemen geven ze niet thuis. Zit geen goede serviceorganisatie achter. Heb op eigen kosten een klant een nieuw frame moeten geven, want ze schoven alle verantwoordelijkheid van zich af. Bij problemen loop je de kans dat je zelf je fiets naar Amerika moet sturen. Enz enz.
Mammoet in Den Haag zei laatst overigens ook al zoiets over Pinarello.
Iemand van jullie enige ervaring met de service of de garantieafhandeling van Scott?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Grootste bullshit die ik ooit heb gehoord. Een dealer die beweert dat Scott in Amerika zit??? De geldschieters misschien maar daar houdt het ook op (Scott fietsen zijn drie jaar terug met veel succes opnieuw op de Amerikaanse markt geintroduceerd na jaren weg te zijn geweest).
Scott Fietsen zit in Zwitserland en de topframes zijn het produkt van Peter Denk en dat is een Duitser.
Garantie voor Nederland gaat via België en dat is nog nooit een probleem geweest (blijven wel Belgen dus soms wat traag
Net als in de automarkt is de concurrentie moordend en te weinig verkoop of openlijk onder de adviesprijs verkopen betekend (terecht) einde dealerschap en dat kan soms zuur zijn.
De spaarzame keren dat ik gezien heb dat garantie niet werd gehonoreerd waren gevallen van: niet de eerste eigenaar zijn (overigens terecht) en een overduidelijke montagefout van de koper (ook terecht).
Probleem met dit soort frames is dat ze kwetsbaar zijn en een zeker vakmanschap vereisen om ze heel te houden, van Mammoet weet ik zeker dat het hieraan ontbreekt en voor de rest ken ik enkel tevreden dealers en gebruikers die als er eens wat is gewoon goed worden geholpen.
Scott Fietsen zit in Zwitserland en de topframes zijn het produkt van Peter Denk en dat is een Duitser.
Garantie voor Nederland gaat via België en dat is nog nooit een probleem geweest (blijven wel Belgen dus soms wat traag
Net als in de automarkt is de concurrentie moordend en te weinig verkoop of openlijk onder de adviesprijs verkopen betekend (terecht) einde dealerschap en dat kan soms zuur zijn.
De spaarzame keren dat ik gezien heb dat garantie niet werd gehonoreerd waren gevallen van: niet de eerste eigenaar zijn (overigens terecht) en een overduidelijke montagefout van de koper (ook terecht).
Probleem met dit soort frames is dat ze kwetsbaar zijn en een zeker vakmanschap vereisen om ze heel te houden, van Mammoet weet ik zeker dat het hieraan ontbreekt en voor de rest ken ik enkel tevreden dealers en gebruikers die als er eens wat is gewoon goed worden geholpen.