Pagina 118 van 540

Geplaatst: 21 dec 2007 19:53
door amclassic-fan
Ik zou de stuurpen gelijk houden aan het stuur of de zadelpen, doe je dat niet dan krijg je zo'n bij elkaar geraapt zooitje. Bidonhouders zou ik zelf voor iets plastics gaan (Tacx Toa of Specialized Rib Cage), ze zijn goedkoop, niet te zwaar en de bidon blijft er fatsoenlijk inzitten, het enige nadeel is dat ze wel kapot gaan.

Geplaatst: 23 dec 2007 21:10
door bm-biker
Hallo,

Ik ben aan het twijfelen tussen een pina prince frame of een addict frame.

Ik versta wel niet goed hoe de trapassen in elkaar zitten bij het addict frame.
Vandaar enkele vragen:
Kun je op de addict met geintegreerde shimanolagers ook nog andere crankstellen monteren?
Is het frame met lagers dan ook zwaarder dan een gewoon type met schroefdraad?
Kun je in het frame met geintegreerde lagers ook andere type's persen?

thx

Geplaatst: 27 dec 2007 16:41
door siemert1971
Hallo

Ik zoek tzt in het voorjaar een fiets voor mijn vrouw budget 1500 a 2000 Euro (heeft nu maat 54 frame) heeft iemand ervaring met de contessa's??? Of weet iemand een mooi frame + opbouw voor een dame in die prijsrange?

Geplaatst: 27 dec 2007 19:27
door sharkman113
Kun je op de addict met geintegreerde shimanolagers ook nog andere crankstellen monteren?

Ja, crankstellen van FSA, Bontrager en nog wat merken passen ook.

Is het frame met lagers dan ook zwaarder dan een gewoon type met schroefdraad?

Nee is lichter en vooral stijver. Grote voordeel is dat de lagers minder kwetsbaar zijn en dat de ingelijmde lagerschalen (blijft een kwetsbaar punt bij Scott, Cervelo en nog wat merken.

Kun je in het frame met geintegreerde lagers ook andere type's persen?

Voorlopig niet maar er komen campa lagers (op termijn). Wil je campa dan kun je bij Scott voorlopig beter voor een conventioneel bracket gaan (ook weinig mis mee)

En wat betreft de Contessa's. Dit zijn gewoon in baby blauw of roze gespoten CR1 frames met een meer op vrouwen gerichte afmontage. Helemaal niets mis mee.

Geplaatst: 27 dec 2007 19:55
door siemert1971
Bedankt voor de snelle reaktie,

In welk prijsbereik liggen deze Contessa's?

GReetz

speedster 2008

Geplaatst: 27 dec 2007 21:45
door stockie
Hallo,

Is het Speedster frame van Scott voor 2008 veranderd of niet, de prijs is namelijk erg gezakt (650)? En is dit een goed frame om mee te gaan koersen (stijf en licht?)

Alvast bedankt

Geplaatst: 28 dec 2007 21:01
door tourdusenegal

Geplaatst: 28 dec 2007 21:23
door mensma
Wat staat een setje 'normale' wielen ontzettend goed in zo'n Addict! Prachtig ding.

Geplaatst: 28 dec 2007 22:40
door maurice
Ik zal eerlijk zijn; Scott heeft mij tot nu toe nooit echt bekoren. Maar nu ik dit zie en ik ook de witte variant gezien heb, moet ik het bijstellen: Scott Addict....mooi!]
Het crankstel heb ik ook op m'n verlanglijstje staan, super!

Geplaatst: 28 dec 2007 22:44
door tourdusenegal
thx,

ja die "normale" wielen had ik al,
ik rij daar graag met zo'n setje reflexen is niet te duur, gemakkelijk bij te regelen en met tubes bolt het nog goed ook

groetjes bram

After sales service van Scott

Geplaatst: 28 dec 2007 22:46
door binkie4
De kans ik groot dat mijn nieuwe fiets een Addict R4 wordt. Ik koop dan een los frame die ik naar eigen voorkeuren afmonteer.

Ik vroeg gisteren terloops aan mijn lokale racefietsenhandelaar of hij ook Scott levert. Zijn antwoord: wel gedaan, maar is niet goed bevallen. Bij problemen geven ze niet thuis. Zit geen goede serviceorganisatie achter. Heb op eigen kosten een klant een nieuw frame moeten geven, want ze schoven alle verantwoordelijkheid van zich af. Bij problemen loop je de kans dat je zelf je fiets naar Amerika moet sturen. Enz enz.

Mammoet in Den Haag zei laatst overigens ook al zoiets over Pinarello.

Iemand van jullie enige ervaring met de service of de garantieafhandeling van Scott?

Geplaatst: 28 dec 2007 22:58
door sharkman113
Grootste bullshit die ik ooit heb gehoord. Een dealer die beweert dat Scott in Amerika zit??? De geldschieters misschien maar daar houdt het ook op (Scott fietsen zijn drie jaar terug met veel succes opnieuw op de Amerikaanse markt geintroduceerd na jaren weg te zijn geweest).

Scott Fietsen zit in Zwitserland en de topframes zijn het produkt van Peter Denk en dat is een Duitser.
Garantie voor Nederland gaat via Belgiƫ en dat is nog nooit een probleem geweest (blijven wel Belgen :-) dus soms wat traag :-)
Net als in de automarkt is de concurrentie moordend en te weinig verkoop of openlijk onder de adviesprijs verkopen betekend (terecht) einde dealerschap en dat kan soms zuur zijn.
De spaarzame keren dat ik gezien heb dat garantie niet werd gehonoreerd waren gevallen van: niet de eerste eigenaar zijn (overigens terecht) en een overduidelijke montagefout van de koper (ook terecht).

Probleem met dit soort frames is dat ze kwetsbaar zijn en een zeker vakmanschap vereisen om ze heel te houden, van Mammoet weet ik zeker dat het hieraan ontbreekt en voor de rest ken ik enkel tevreden dealers en gebruikers die als er eens wat is gewoon goed worden geholpen.