Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 28 jul 2013 23:10

hetfietsertje1958 schreef:@ Bejail:
Heb je je connect misschien niet openbaar staan? Ik schijn geen machtigingen te hebben om het ritje te bekijken, terwijl dat van Nijkie geen problemen geeft. En ik was nog wel zo benieuwd :-)

Ik heb hem open gezet.
Je kan hem bekijken.
Wist niet dat hijgesloten stond. :roll:
Merida Scultura Endurance 4000

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 29 jul 2013 09:11

nijkie schreef:@legrimpeur,hier nog een liefhebber van je reisverhalen.
walterg schreef:@legrimpeur: het verbaast me dat je zo snel weer langere afstanden lijkt aan te kunnen. Heel mooi.
Ik geniet als vanouds weer van je verhalen en foto's!
Merci beaucoup! zegt men hier dan ;) . @'walterg': Ja, dat verbaast mij zelf ook hoor. Vroeger liep ik 's winters nog wel een beetje door de bossen te joggen, om mijn conditie op peil te houden, maar tegenwoordig doe ik dat vanwege mijn knieën (leeftijd) ook niet meer. En ook na zo'n inactieve winterstop, ben ik altijd weer redelijk snel op peil. Vorig jaar en dit jaar viel ik een groot deel van het voorjaar in Nederland uit (en niet alleen vanwege het weer) en kon ik toch vrij snel weer hele einden klimmend fietsen. Misschien heb ik wel 'verborgen talenten' :) ? Maar ik geloof ook doordat ik 'zuinig' met mijn krachten omspring (een beetje à la Joop Zoetemelk), ik lang plezier kan hebben van de in het verleden opgebouwde basis. En dan is er natuurlijk ook de wil/het doorzettingsvermogen wat een rol speelt, zonder echter de boel te forceren. Eigenlijk maak ik, op jaarbasis gezien, ook maar heel weinig kilometers. Zo weinig zelfs, dat ik het lijstje hier op het forum maar niet invul :mrgreen: .
60 x Ventoux

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2013 09:19

Mooi verhaal weer Grimpeur!!
Less is bore

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 29 jul 2013 12:53

hetfietsertje1958 schreef:@ Bejail:
Heb je je connect misschien niet openbaar staan? Ik schijn geen machtigingen te hebben om het ritje te bekijken, terwijl dat van Nijkie geen problemen geeft. En ik was nog wel zo benieuwd :-)
Ik heb hem open gezet.
Je kan hem bekijken.
Wist niet dat hijgesloten stond. :roll:
Merida Scultura Endurance 4000

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 jul 2013 10:56

Als je in deze regio met vakantie bent is er natuurlijk geen ontkomen aan: de Ventoux vanaf Bédoin. In mijn laatste week hier moest het er maar eens van komen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet bijzonder veel zin in had gezien het carnavalsgehalte van deze klim, waarover ik al eerder berichtte. Maar goed, je bent hier dus je wilt 'toch' naar boven, niet waar?

Omdat ik geen zin heb om een gigantisch lange rit te maken dropt mn vrouw me met de auto in Malaucène. Aldaar even een koffie en snel met de fiets op pad. Het is dan nog 13 km naar Bédoin. Onderweg moet de Col de la Madeleine nog bedwongen worden. Laat je niet misleiden door de naam, dit Ardennenklimmetje van 5 km stelt niks voor vergeleken met de naamgenoot in de Alpen.

In Bédoin begin ik direct aan de klim. Zoals iedere fietser weet bestaat de klim uit 3 delen: het relatief eenvoudige deel tot het bos, het loodzware bos en tot slot het maanlandschap.

Als je een beetje getraind bent is de Ventoux beklimmen vanaf deze kant goed voor je ego. Zelfs als je een niet-rasklimmer bent zoals ik haal je namelijk bosjes mensen in.

Op het eerste deel kan ik lekker tempo maken. Daarna volgt het bos, waar ik een goed ritme kan vinden en uiteraard veel op de 29 rij. Deel 3 van de klim deed ik deze vakantie al eens, toen ik vanaf Sault omhoog reed. Ik vind dit deel redelijk lastig, vooral door het gezichtsbedrog. De weg naar de top lijkt veel langer dan deze in werkelijkheid is. En de laatste km, die is killing. Vandaag staat er een fikse wind, waardoor een PR er niet in zit. Ik kom boven in 1.32, 4 minuten langzamer dan mijn beste tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Omlaag naar Malaucene en vanaf daar naar de camping. 77 km met 2050 hm.
Laatst gewijzigd door havana op 30 jul 2013 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 30 jul 2013 11:06

Geen PR maar wel mooi weer!
What makes the boat go faster?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 30 jul 2013 11:52

...en bijbehorend uitzicht
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 jul 2013 13:30

liviolivius schreef:Geen PR maar wel mooi weer!
Inderdaad geweldig weer, wat koeler gelukkig dan de afgelopen weken dankzij het zeer zware onweer van 2 nachten geleden. Op de top was het nauwelijks 14 graden, ik was met mijn überfoute mouwloze shirt toch wel behoorlijk underdressed. Armstukken had ik ook al niet bij me ... Vanaf morgen wordt t weer warmer en moet je dus weer vroeg op pad als je niet in een oven wilt fietsen...

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 30 jul 2013 15:19

mooie fotos en nette prestatie havana... ondanks geen PR toch maar weer mooi gedaan.

Ik ben net terug van rondje friese meren.

Mijn zwager was samen met de catamaran naar Balk, dus daar maar even gekeken hoe het ging.

Wolvega-Lemmer-Balk-Sloten-Oosterzee-Wolvega

totaal 78km. Was op zich prima te doen, enige nadeel was de straffe wind nabij het IJsselmeer wat nog eens versterkt werd door een paar buitjes die langsdreven en nog voor meer wind zorgden.

Afbeelding
Afbeelding

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 30 jul 2013 18:43

havana schreef:Als je in deze regio met vakantie bent is er natuurlijk geen ontkomen aan: de Ventoux vanaf Bédoin. In mijn laatste week hier moest het er maar eens van komen...
Leuk beschreven en werkelijk fenomaal fraaie foto's door het extreem heldere weer. Redelijk uitzonderlijk voor deze periode! Zo is een fikse frontpassage toch nog ergens goed voor ;) ! En voor die klimtijd behoef je niet te schamen, lijkt mij zo!
60 x Ventoux

Jac
Forum-lid

Jac 30 jul 2013 18:46

Knap gedaan Havana, de 2e foto vind ik wel hel mooi.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 30 jul 2013 19:44

Mooie foto's en verslag, havana!

Vanmiddag voor de buien begonnen een rondje door Groningen en Drenthe gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie