Pagina 118 van 132

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 15 sep 2019 14:13
door RVV
Mee eens hoor maar ik denk ook niet dat een stadsfiets opgevoerd 45 km/h haalt. Zijn toch vaak ongetrainde mensen op zo’n fiets. Meestal houd het bij 35 wel op. Feitelijk nog te hard zeker voor een onervaren persoon. Het blijft een lastige materie. Mensen moeten gewoon hun verstand gebruiken.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 15 sep 2019 22:00
door Lcsmet
Ach, mijn auto rijdt ook een eindje over de 200km/u.
Toch rij ik deze snelheid heel zelden. :)

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 16 sep 2019 08:59
door Ernie C.
We gaan nu toch niet beweren dat een Puch of een Tomos zo'n geweldige geometrie hebben? :lol:
Ook met een stadsfiets kun je gewoon bergaf rijden dus die 45km/h is prima mogelijk.

Ik heb zeker geen probleem met een chipje in de e-bike maar hou het gewoon stil. Als je het overal gaat lopen verkondigen schiet je jezelf uiteindelijk in je voet want als het maatschappelijk debat echt op gang komt moet de politie wel gaan controleren en zullen de verzekeraars er ook meer op gaan letten.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 16 sep 2019 09:44
door gene
Een gechipte 250w e-fiets gaat niet vaak 45 km/h rijden, hooguit 35. En veel belangrijker is je snelheid aan te passen aan de omstandigheden, ook met de racefiets is dit niet anders. Mijn gechipte e-bike staat standaard op 25km/h (en zo rij ik er meestal mee), enkel dmv een code kan de begrenzing uitgeschakeld worden.(kan dus al moeilijker gecontroleerd worden) Maar of je het risico wil nemen moet elk voor zichzelf uitmaken.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 16 sep 2019 09:52
door baron062
Ach, als de opgevoerde e-bikes en masse over de overvolle fietspaden gaan raggen zonder respect voor andere fietsers worden ze vanzelf naar de rijbaan verbannen. Ook je 65 jarige moeder....

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 16 sep 2019 09:57
door Keezx
Dat gaat IMO niet gebeuren, zie de snorscooter, waarvan 99% veel harder kan/gaat dan 25, en nog steeds op fietspaden

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 16 sep 2019 09:58
door amclassic-fan
Zoals reeds eerder gezegd die 250 Watt is niet 250 Watt, het is enkel de arbitraire grens die de wetgever gesteld heeft zonder verdere specificaties. Met 250 Watt rij je namelijk op een stadsfiets ook geen 35 km/h met iemand die daar recht op zit.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 16 sep 2019 10:28
door baron062
Keezx schreef: 16 sep 2019 09:57 Dat gaat IMO niet gebeuren, zie de snorscooter, waarvan 99% veel harder kan/gaat dan 25, en nog steeds op fietspaden
Ach, dat is met de brommer (en speed-pedelec) ook al gebeurt, en dat terwijl een brommerbestuurder maar 30km/uur mag/mocht op het fietspad binnen de bebouwde kom.

Na Amsterdam overweegt ook Utrecht de snorbrommer van het fietspad te verbannen, dus zeg nooit niet ;-). Ik dacht ergens gelezen te hebben dat bij onze zuiderburen al 70% van de e-bikes opgevoerd is, en als dat in NL ook gebeurt dan zie ik het wel gebeuren.

Als je harder wil dan die 25 en op het fietspad: ga fietsen!

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 16 sep 2019 10:54
door Keezx
Wij hebben ook een snorscooterje dat > 40 gaat en daarmee hoef ik niet persee op het fietspad....overigens is het een tweetakt dus sowieso verboden in A'dam...
Ebikes verplichten omdat de meesten toch opgevoerd zijn gaat IMO veel te ver, de meeste halen de 40 niet en dan zit je toch het overige verkeer op te houden met inhaalacties en kans op brokken.
Wat is het probleem om 25 te rijden op een fietspad als het druk is.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 16 sep 2019 11:15
door baron062
Keezx schreef: 16 sep 2019 10:54 Wij hebben ook een snorscooterje dat > 40 gaat en daarmee hoef ik niet persee op het fietspad....overigens is het een tweetakt dus sowieso verboden in A'dam...
Ebikes verplichten omdat de meesten toch opgevoerd zijn gaat IMO veel te ver, de meeste halen de 40 niet en dan zit je toch het overige verkeer op te houden met inhaalacties en kans op brokken.
Wat is het probleem om 25 te rijden op een fietspad als het druk is.
Een tweetakt van na 2010 mag in Amsterdam wel de milieuzone in trouwens, maar wellicht is dat een kwestie van tijd voordat die ook verboden zijn.

Gezien de verbanning van de snorbrommer zie ik dat bij andere snelheidsduivels ook gebeuren ALS men zich massaal niet aan de wet houdt. Zie brommer en snorbrommer.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 16 sep 2019 12:34
door Keezx
Dat snorscootertje van ons is van 2004 of daaromtrent, is gewoon een backup voor als de auto bezet is.
Wel behoorlijk lullig van de gemeente om juist die mensen, voor wiel het vaak het enige snelle prive vehikel (voor velen is een nieuwere scooter te prijzig) zonder parkeerproblemen is , te duperen.
Met mijn auto, een ouwe stinkdiesel van 1998 mag ik wel gewoon A'dam in, naar ik vermoed omdat met een verbod veel bedrijven met bestel- en vrachtwagens gedupeerd zouden worden...

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 16 sep 2019 12:55
door baron062
Tja, je kan het er mee eens zijn of niet, met het vergroenen, maar als men dat wil moet je ergens beginnen...
Mijn iets jongere stinkdiesel (Lupo 3L van 2001) mag over een paar jaar niet meer binnen de ring rijden als je de verhalen mag geloven. Tja...

Electrische fietsen, en dan met name speed-pedelecs zijn dan wel een mooie vervanging van de scooter, mits op het fietspad, en dan niet harder dan 30 km/uur (wetgeving). Maar dat gaat ook niet gebeuren, er zijn altijd genoeg aso's die schijt hebben aan de rest.