Gravel-racers
Ik heb afgelopen week een setje G-one 38mm gemonteerd op de Cube CX. Helaas weinig tijd gehad om te testen, maar ik mocht een weekendje gaan klussen bij een goede kameraad die op ongeveer 14km afstand woont. Dus dat was een goede reden om de bandjes eens te testen door het bos/veld om en nabij Sittard.
Viel absoluut niet tegen. Ik had ze wel wat hard opgepomt, maar dat smaakte naar meer. Ik heb ook nog 8mm speling rondom, dus met droog weer moet dat goed te doen zijn.
Viel absoluut niet tegen. Ik had ze wel wat hard opgepomt, maar dat smaakte naar meer. Ik heb ook nog 8mm speling rondom, dus met droog weer moet dat goed te doen zijn.
Zijn hier nog mensen die hun gravelbike in de zomer ook gebruiken als racer (dus dunnere banden/slicks)?
Is dat te doen? Want zo’n gravelbike weegt toch al snel enkele kilo’s meer en meestal zit je dan met die 1x11 gears.
Is dat te doen? Want zo’n gravelbike weegt toch al snel enkele kilo’s meer en meestal zit je dan met die 1x11 gears.
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
Kona Rove LTD 2021
Ja, geen probleem. Met 28" wielen en 28mm bandjes en 1x11 loopt mijn aluminium gravelracer meer dan prima. Ik zal ongetwijfeld een beetje extra kracht moeten zetten tov een 1,5 kg lichtere carbon racer, maar daar merk ik in het vlakke NL niet zo veel van.
Mason Bokeh 650b en 700c
Scott Scale 900 RC
Scott Scale 900 RC
heb met de mijne 3 keer de ventoux gedaan tijdens onze vakantie.
de snelste was ik niet, maar da zal eerder aan het feit liggen dat ik 6w voor het verlof een auto-ongeluk gehad heb.
4weken niet op de fiets, 2 weken intervallen om nog iets te redden.
gewoon op't gemak omhoog gereden. kon ik met mijn met mijn cube racer sneller, geen idee, vermoed van niet.
standaard trigger pro tubeless banden erop (38mm breed)
de snelste was ik niet, maar da zal eerder aan het feit liggen dat ik 6w voor het verlof een auto-ongeluk gehad heb.
4weken niet op de fiets, 2 weken intervallen om nog iets te redden.
gewoon op't gemak omhoog gereden. kon ik met mijn met mijn cube racer sneller, geen idee, vermoed van niet.
standaard trigger pro tubeless banden erop (38mm breed)
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
Rijd op Canyon Grail 2x11 met 2e wielset (30mm Challenge Strada Bianca) zowel op weg als licht gravel/schelpenpaden en dat gaat prima. Wellicht wat minder snel dan op de racer maar veel comfortabeler. Ook voor vakanties in de bergen waar de wegen vaak te lijden hebben van de elementen zijn de brede banden icm schijfremmen een aanrader.
Als je niet de noodzaak hebt om perse een bepaalde snelheid te moeten rijden, komt het vast wel goed. Ik gebruik mijn cx in de winter en bij slecht weer voor clubrit. Dat is aanpoten, maar wel te doen.
Bergop is het wel te merken dat je +3kg meesleept. En de 36*28 is zeker hier in zuiden ook niet echt luxe.
Als je je beetje boos maakt, kom je daarmee ook gewoon de keur, eyserbos en kruis erg mee omhoog
Mocht je maar 1 bike in je schuur stallen, dan op zeker een gravel.
Bergop is het wel te merken dat je +3kg meesleept. En de 36*28 is zeker hier in zuiden ook niet echt luxe.
Als je je beetje boos maakt, kom je daarmee ook gewoon de keur, eyserbos en kruis erg mee omhoog
Mocht je maar 1 bike in je schuur stallen, dan op zeker een gravel.
Ik ben ook naar deze fiets aan het kijken.
Zou de 2018 versie nog vlot verkrijgbaar zijn? En zou de 2019 nog lang uitblijven?
Bij mij zal de fiets dienen voor dagelijks woon-werkverkeer. 40km elke dag.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0