Vandaag gefietst in 2016
-
- Forum-lid
Ja het is kut.ik maak het op de motor ook best vaak mee,je hou je hart vast,maar met de motor ben je op de een of andere manier toch wat wendbaarder vind ik.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Hatsikidee
Met dit jaar nog maar net 1400 km op de teller (vorig jaar was nog erger ) Vanochtend de grote gok gewaagd en mijn geliefde route naar Maastricht via Hasselt gereden. deze keer zo'n 60 kilometer onbekend terrein inclusief zandpad (lzandkluunen) heel veel omleidingen waardoor ik meerdere keren voor een verassing kwam te staan.
Ik had mezelf terras beloofd in Maastricht maar alle omleidingen erbij en omdat ik mijn marge in tijd niet wilde verspelen maar doorgeakkerd.
Stuk door Zuid Limburg was behoorlijk warm, mijn gevoel zegt tegen de 30, en dat terwijl het 12 was toen ik de deur uitging.
Anyway, 293 kilometertjes erbij en heel belangrijk, veilig thuis.
Met dit jaar nog maar net 1400 km op de teller (vorig jaar was nog erger ) Vanochtend de grote gok gewaagd en mijn geliefde route naar Maastricht via Hasselt gereden. deze keer zo'n 60 kilometer onbekend terrein inclusief zandpad (lzandkluunen) heel veel omleidingen waardoor ik meerdere keren voor een verassing kwam te staan.
Ik had mezelf terras beloofd in Maastricht maar alle omleidingen erbij en omdat ik mijn marge in tijd niet wilde verspelen maar doorgeakkerd.
Stuk door Zuid Limburg was behoorlijk warm, mijn gevoel zegt tegen de 30, en dat terwijl het 12 was toen ik de deur uitging.
Anyway, 293 kilometertjes erbij en heel belangrijk, veilig thuis.
-
- Forum-lid
Zo dan, pittige afstand, NicoNB.
Tnx allemaal, zoals ik al schreef, ik hield er in mijn achterhoofd rekening mee dat ik de actie misschien war overmoedig was en dus had ik een ov kaart maar meegenomen.
Maar ik ben dan ook wel weer een beetje van het type, de dood of de gladiolen, als het om dit soort dingen gaat dan.
Maar ik ben dan ook wel weer een beetje van het type, de dood of de gladiolen, als het om dit soort dingen gaat dan.
Nou, ik had natuurlijk wel iets gepland, onder andere een wekker om 6 uur.
Gisteravond nog pannenkoeken gebakken, +1 voor iedereen die deze tip hier gegeven heeft want dit werkt voor mij echt.
Niet de schenkstroop want dat wordt een grote kleffe bende, maar de pannenkoeken met druivensuiker zijn een blijvertje. Misschien een beetje jam zodat ze niet te droog worden.
Vaak kijk ik even wat Google zegt over de route, gekke punten bekijk ik vaak even in streetview en dat werkt ook goed.
Door Google maps kwam ik op het om deze keer via Oisterwijk richting het zuiden af te buigen en dus een heel stuk onbekend terrein.
Het stuk bekend terrein op de terugweg tussen Maastricht en Maaseik was een en al omleidingen. Paden gesloten wegens verbreding kanaal, brug afgesloten, verbindingswegen gesloten en dan kom je toch weer heel ergens anders uit, en inderdaad, ook wel weer nieuwe leuke stukken ontdekt.
Ik maak daarom nooit geen complete routes, die werken imho toch niet, wel heb ik globaal een idee waar ik naartoe wil en zie dan vervolgens wel in hoeverre ik de hoofdlijnen kan volgen.
Gisteravond nog pannenkoeken gebakken, +1 voor iedereen die deze tip hier gegeven heeft want dit werkt voor mij echt.
Niet de schenkstroop want dat wordt een grote kleffe bende, maar de pannenkoeken met druivensuiker zijn een blijvertje. Misschien een beetje jam zodat ze niet te droog worden.
Vaak kijk ik even wat Google zegt over de route, gekke punten bekijk ik vaak even in streetview en dat werkt ook goed.
Door Google maps kwam ik op het om deze keer via Oisterwijk richting het zuiden af te buigen en dus een heel stuk onbekend terrein.
Het stuk bekend terrein op de terugweg tussen Maastricht en Maaseik was een en al omleidingen. Paden gesloten wegens verbreding kanaal, brug afgesloten, verbindingswegen gesloten en dan kom je toch weer heel ergens anders uit, en inderdaad, ook wel weer nieuwe leuke stukken ontdekt.
Ik maak daarom nooit geen complete routes, die werken imho toch niet, wel heb ik globaal een idee waar ik naartoe wil en zie dan vervolgens wel in hoeverre ik de hoofdlijnen kan volgen.
- Sweety2008
- Forum-lid
Dit komt me zo bekend voor. Is mij ook eens gebeurd.Ikon schreef:Lekker rondje gereden vandaag,alleen zonde dat ik wat schade aan mijn fiets ,arm en been heb opgelopen.
Een dame van ver over de uiterste houdbaarheids datum sloeg plots linksaf zonder om te kijken of aan te geven op het moment dat ik er net voorbij ging,begint ze nog te schreeuwen dat ik had moeten bellen pffff.
https://www.strava.com/activities/680455073
Net zo als de Nordic Walkers die fegen je zo met de stokken van je fiets.
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid
Respect! Maar waarom...
Waarom? Dat vraag ik me heel af en toe wel af onderwegSensa-tion schreef:Respect! Maar waarom...
Maar als ik zoals afgelopen zaterdag van het ouderlijk huis naar opa en oma rijd (Voorschoten-Roden) dan heb ik die gedachte echt niet vooraf of achteraf. Het is gewoon heerlijk af en toe iets extreems te doen. Nu vind ik 200+ met ongeveer 1000 in voorbereiding wel echt extreem.
Voor mij is ondertussen 100km echt normaal en 150 niet super bijzonder. Waarom is met fietsen bij mij altijd te beantwoorden met: omdat ik het leuk vind. Of dat nou twee uur knallen op woensdagavond met de club is. of in 6 dagen alpen 680km met 17000hm. Ik geniet er (bijna) altijd van. Heel soms dan heb ik slechte momenten, maar ik weet ondertussen dat ik erdoorheen kom en uiteindelijk mijn bestemming wel bereik!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...