Pagina 1171 van 1865

Re: Canyon

Geplaatst: 10 feb 2017 13:14
door TL@
koekkiejakkie schreef:...

- De BR 765 brifter en dan met name de rechter (achterrem). Als ik de range adjuster zo zet dat ik er lekker in de beugels bij kan, dan druk ik met remmen de hendels tegen het stuur. freestroke adjuster is niet goed genoeg om dit op te lossen. De hendel maakt nu een paar cm loze slag voordat de rem aangrijpt. Voor het vlakke gaat het nog wel, maar in de bergen lijkt het me niet fijn afdalen. Zoek dus naar een mogelijkheid om de rem wat eerder aan te laten grijpen. Linker rem heeft dit minder. Ook veel loze slag, maar kan voldoende aangepast worden. Bleeden enz heb ik al geprobeerd, werd het iets beter van maar nog niet de oplossing.

p.s. schrijfremmen topic biedt alleen maar gezever over wel of niet schijfremmen helaas.....
Daar is heel erg weinig aan te doen. Die freestroke adjuster is maar een wassen neus, jammer genoeg. Dat heeft SRAM dan wel beter voor elkaar.

Er is, misschien, 1 ding dat kan helpen: Ik heb nu de nieuwe flatmount remmen, die grijpen heel wat sneller aan dan de oude (en toch staan de pads verder van de schijven af), ik merk dat ik mijn remhendel veel minder moet inknijpen.
Misschien dat je hierbij wel iets hebt aan die freestroke adjuster (maar dan gaat de shifter natuurlijk wel iets meer rammelen in de hoods)

Re: Canyon

Geplaatst: 10 feb 2017 13:33
door Bospaadje
Ik wilde graag de voordelen van een endurace fiets (comfort), maar toh de mogelijkheid om er redelijk diep op de te kunnen zitten. En alles is relatief natuurlijk. Ik heb het vergelken met mijn oude frame:
Oude fiets = Stack 565 en reach 395
Canyon M = Stack 578 en reach 382
Vanyon L = Stack 604 en reach 389

Waarbij ik altijd het gevoel had dat ik met een 110mm stuurpen iets te ver zat. Canyon heeft 100mm stuurpen en reach is iets korter, waardoor ik al 2cm win.
Het verschil in stack is ook ongeveer een cm. Op mijn oude fiets reed ik met 2 cm spacers, die ik erna heb verwijderd en vanwege wat klachten in nek weer erop heb gezet.

Als ik dat vergeleek met de L versie, dan kwam ik ruim 4 cm hoger in stack en 2 cm korter, dat verschil was mij te groot.

Dus ik zou je huidige fiets eens opmeten en bepalen wat je aan je houding zou willen veranderen, en dan zo mogelijk beste optie kiezen.

Ohja, de lava zilver met oranje is super gaaf! Door zijn matte zadelpen stuurpen en vlgen ook heel erg stoer!

Re: Canyon

Geplaatst: 10 feb 2017 14:09
door vincent75
koekkiejakkie schreef:Nee, nee en nee. Net nieuw allemaal en alles nagelopen op een lek. Een oplossing die ik ben tegengekomen is om met het wiel eruit een paar keer in de remhendel te knijpen om zo de blokjes wat uit de pistons te krijgen. Dan bleeden maakt dat er meer olie in kan en de blokjes wat uit gaan staan. Gaat ten koste van clearance natuurlijk. Heb het nog niet aangedurfd op deze manier.
Ik ken dit probleem, ook bij mijn achterrem Shimano BR-RS505 is er een grote vrije slag. Ook mijn MTB met Magura hydraulische schijfremmen had dit verschijnsel. Wat ik gedaan heb om dit op te lossen is inderdaad door meer olie in het systeem te krijgen.
Wiel eruit, plaatje welke dunner is als de schijf tussen de blokken klemmen door de zuigers naar buiten te plaatsen (rem indrukken). Systeem afvullen met olie en goed ontluchten. Zuigers weer naar binnendrukken en een lekkere harde rem welke vroeg aangrijpt is het gevolg.
Bij mijn Shimano BR-RS505 moet ik dit nog een keer doen.

Re: Canyon

Geplaatst: 10 feb 2017 16:58
door bolster
Vraagje : Ik ben niet zo'n fan van de flexibele zadelpen op de Endurace. Ik ga ervan die de gewoon vervangen kan worden door een 'standaard' zadelpen, of zie ik iets over het hoofd ?

Re: Canyon

Geplaatst: 10 feb 2017 17:11
door marsel
Dat kan uiteraard, door elke willekeurige 27.2mm zadelpen

Re: Canyon

Geplaatst: 11 feb 2017 09:13
door ARB
Op de topic e-tube wordt jammer genoeg niet gereageerd op mijn vragen. Probeer het hier maar:

1) Als ik in de e-tube app kijk, zie ik mogelijkheden als 52/36. 52/38 en 53/39. Nu heb ik bij Canyon een 39 erbij besteld, zodat ik 52/39 kan schakelen. Is het op geen enkele manier mogelijk ook de keuze 52/39 er aan toe te voegen? 39 monteren en de software op 38 instellen lijkt me dat dan synchro shiften ook niet goed gaat werken.

2) Levert Canyon er ook de batterijlader SM-BCR2 er bij? Hoe moet je anders e-tube benaderen en de accu opladen?

3) Ondanks de aangegeven link op de topic e-tube, snap ik het verschil tussen EW-WU111 en EW-WU101 niet. Mantel levert de EW-WU101 niet meer.

Re: Canyon

Geplaatst: 11 feb 2017 09:38
door nijkie
Hallo bospaadje,

Zit met hetzelfde issue. 1,83 cm met bbl lengte van 86,5 cm.

Vraag wat was je doorslag om voor een M te kiezen?
Ik twijfel ook en canyon kan mij ook niet helpen. Reactie canyon kan ook beide maten. Heb ik dus niet veel aan.
Graag je reactie.bvd[/quote]
Jij moet de fiets besturen en niet de Canyon medewerker die zegt alleen beide maten kunnen dus dan moet je vaak kiezen of sportief of comfort.

Re: Canyon

Geplaatst: 11 feb 2017 10:39
door rob86
Welke framemaat (ultimate cf SLX) raden jullie aan bij een lengte van 175 met relatief korte benen (BBL 80cm) en relatief lang bovenlichaam(romp 62cm) . Zadelhoogte BB center tot top zadel is 70,8cm. Ik dacht zelf aan een S, maar heb wat bang dat er niet veel zadelpen zichtbaar zal zijn. Een XS lijkt me dan weer te klein? Wat denken jullie?

Re: Canyon

Geplaatst: 11 feb 2017 10:52
door raiju
nijkie schreef:Hallo bospaadje,

Zit met hetzelfde issue. 1,83 cm met bbl lengte van 86,5 cm.

Vraag wat was je doorslag om voor een M te kiezen?
Ik twijfel ook en canyon kan mij ook niet helpen. Reactie canyon kan ook beide maten. Heb ik dus niet veel aan.
Graag je reactie.bvd
Jij moet de fiets besturen en niet de Canyon medewerker die zegt alleen beide maten kunnen dus dan moet je vaak kiezen of sportief of comfort.[/quote]


Misschien iets om mee te nemen: je kunt met de zadelpen en stuurnok een frame wel groter maken. Een groot frame kleiner maken kan niet. Ik heb met 182cm een M. Ik vind het ook iets lastiger om een groot frame te besturen. Toen ik nog fietsen verkocht, adviseerde ik klanten bij twijfel tussen 2 maten, richting de kleine.

Vwb de canyon medewerkers in de chat: ze weten er veel vanaf maar ik vermoed dat ze de kennis alleen van papier/digitaal hebben.

Re: Canyon

Geplaatst: 11 feb 2017 12:03
door koekkiejakkie
ARB schreef:Op de topic e-tube wordt jammer genoeg niet gereageerd op mijn vragen. Probeer het hier maar:

1) Als ik in de e-tube app kijk, zie ik mogelijkheden als 52/36. 52/38 en 53/39. Nu heb ik bij Canyon een 39 erbij besteld, zodat ik 52/39 kan schakelen. Is het op geen enkele manier mogelijk ook de keuze 52/39 er aan toe te voegen? 39 monteren en de software op 38 instellen lijkt me dat dan synchro shiften ook niet goed gaat werken.

2) Levert Canyon er ook de batterijlader SM-BCR2 er bij? Hoe moet je anders e-tube benaderen en de accu opladen?

3) Ondanks de aangegeven link op de topic e-tube, snap ik het verschil tussen EW-WU111 en EW-WU101 niet. Mantel levert de EW-WU101 niet meer.
1) Zo te zien niet. Werkt sowieso nog niet op Ultegra, maar voor de toekomst wel handig ja. Wil zelf naar 36/50

2) Ja

3) Een is intern, andere voor extern. Ik heb de externe (andere niet leverbaar) en die heb ik in m'n bracket gemonteerd (intern dus). Geen centje pijn. Werkt prima!

Re: Canyon

Geplaatst: 11 feb 2017 12:06
door koekkiejakkie
Iemand een oplossing gevonden om de Endurace met steekassen op een tacx te krijgen? De steekas loopt namelijk niet door. Aan de aandrijflijn kant van de steekas zit een plaatje waardoor je zo'n taxc steekas er niet doorheen kan steken. Probleem zal ook wel voor de nieuwe Ultimate met disc gelden.

Re: Canyon

Geplaatst: 11 feb 2017 12:37
door ARB
koekkiejakkie schreef:
1) Zo te zien niet. Werkt sowieso nog niet op Ultegra, maar voor de toekomst wel handig ja. Wil zelf naar 36/50

2) Ja

3) Een is intern, andere voor extern. Ik heb de externe (andere niet leverbaar) en die heb ik in m'n bracket gemonteerd (intern dus). Geen centje pijn. Werkt prima!
Dank voor de antwoorden.

Maar als ik het goed begrijp heb de externe EW-WU101 toch intern gemonteerd.